شناسهٔ خبر: 89799 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آمریکایی‌ها نمی‌خواستند قهرمانی به ایران برسد

کشتی آزاد 43 مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: آمریکا به هر شیوه‌ای قصد داشت نگذارد عنوان قهرمانی جام جهانی به ایران برسد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، رضا لایق درباره قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی آزاد گفت: جام جهانی امسال از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بود و بسیاری از تیم‌ها می‌خواستند قهرمانی را از ما بگیرند. آذربایجان با تمام توان به این رقابت‌ها آمد و آمریکا هم تلاش زیادی کرد تا به هر شکل ممکن مانع از قهرمانی ایران شود.

وی ادامه داد: با زحمات زیادی که کشتی‌گیران تیم ملی و کادرفنی کشیده‌اند خو‌شبختا‌نه برای چهارمین بار پیاپی قهرمان شدیم. مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و از لحاظ فنی برای ما بسیار خوب بود؛ چرا که توانستیم نفرات تیم را به خوبی محک بزنیم. جوانان تیم ملی می‌خواستند خود را به خوبی نشان بدهند که خو‌شبختا‌نه با تلاشی که داشتند و صحبت‌های کادرفنی به خوبی از عهده این کار برآمدند و در مجموع نتیجه‌ قابل قبولی گرفتیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: آذربایجان تیم واقعا خوبی بود؛ هر کارشناسی از رویارویی ما با آذربایجان احساس خطر می‌کرد و احتمال تشخیص برنده بسیار سخت بود، اما فضای روانی خوبی قبل از دیدار مقابل آذربایجان بر تیم حاکم بود که باعث شد کشتی‌گیران ما بسیار خوب عمل کنند.

لایق درباره عملکرد داوران در جام جهانی گفت: داوری به نفع ما نبود و عادلانه عمل نکرد. در دیدار فینال مقابل آمریکا هم جو حاکم بر مسابقات و شرایط به گونه‌ای بود که می‌خواستند آمریکا قهرمان شود و داوری هم به نفع آنها بود، اما عملکرد خوب تیم ملی باعث شد آنها به هدفشان نرسند.

نظر شما