شناسهٔ خبر: 89791 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تجمعات معلمان چگونه شکل می گیرد؟/ پشت پرده های یک کانون صنفی غیرقانونی

کانون صنفی معلمان این کانون با موج سواری بر اعتراضات صنفی معلمان سراسر کشور و همچنین نفوذ در تصمیم‌سازی در برخی از ادارات آموزش و پرورش به دنبال رسیدن به اهداف خود بوده و مشکلات معلمان تنها بازیچه ای در دست اعضای این کانون منحله است.

به گزارش نماینده به نقل از راه دانا، طی یک سال گذشته، آموزش و پرورش حاشیه های زیادی را داشته است که یکی از مهمترین حاشیه های آن اعتراض معلمان به میزان حقوق و دستمزدهای خود بوده است.

در همین راستا تجمع ها و اعتراض‌های مختلفی در سراسر کشور نسبت به میزان درآمد پایین معلم ها صورت گرفته است که این تجمعات کاملا سازماندهی شده انجام گرفته اند.

 

عدم مدیریت صحیح بر آموزش و پرورش  استان ها موجبات نارضایتی معلمان را فراهم کرده و تا کنون دست به تجمع های زیادی زده اند؛ دلایل اصلی مطرح شدن استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی هم عدم نظارت صحیح بوده است.

در همین راستا کانون صنفی معلمان نیز در شکل گیری این تجمعات نقش مهمی داشته و به عنوان یک محور این تجمعات را رقم زده است.

این کانون با حمایت‌های خود از تجمع ها زمینه و تبلیغات برای این تجمع ها را فراهم کرده و در نهایت بیانیه پایانی این تجمع ها را نوشته و در سایت ها منتشر می‌کنند.

 

در همین راستا، رییس اداره تشکل‌های صنفی و تخصصی دفتر سیاسی وزارت کشور در تاریخ ۴ تیرماه ۱۳۹۲ از عدم تمدید مجوز این کانون خبر داده است. تمدید فعالیت این تشکل به برگزاری انتخابات جدید زیر نظر وزارت کشور منوط شده است.

سید میثم بصام‌تبار اظهار کرد: از آنجا که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تمدید پروانه کانون صنفی معلمان موافقت نکرده است، این تشکل با عنوان کانون صنفی معلمان اجازه فعالیت ندارد.

وی افزود: کمیسیون ماده ۱۰احزاب می‌تواند با تمدید پروانه یک تشکل موافقت نکند و در این مورد نیز بنا به ملاحظاتی این تصمیم را گرفته است.

 

در ادامه وزارت کشور اسامی طبق لیست اسامی تشکل‌های دارای مجوز از سوی وزارت کشور، این کانون از سال ۸۵ که یکبار مجوز آن تمدید شده است، دیگر مجوزی برای تمدید فعالیت نداشته و برای تمدید مستلزم برگزاری انتخابات جدید زیر نظر وزارت کشور است.

 

پخش این اعتراض ها از سوی رسانه‌های بیگانه و ضد نظام منجر شد تا این گونه اعتراض ها از مسیر خود خارج شده و حداقل در رسانه های ضد نظام اینگونه مطرح شود که خواسته های معلمان در ایران خواسته های سیاسی و تجمعات آنها تنها تجمعات سیاسی است.

افراد حاضر در کانون منحله صنفی معالمان پیش از این در فتنه ۸۸ هم حاضر بوده و حتی در همین راستا به زندان هم رفته اند؛ تعدادی  از اعضای این انجمن نیز در جریان اغتشاشات سال ۸۸ دستگیر و به چند سال زندان محکوم شدند.

 

به گزارش سایت هرانا اسماعیل عبدی، مسئول فعلی این انجمن نیز در در هشتم تیرماه ۱۳۹۰  به خاطر اقدامات گسترده علیه امنیت ملی به ده سال حبس با ۵ سال تعلیق محکوم شده است.  عبدی متأسفانه همچنان در حال ادامه مصاحبه های خود با رسانه های ضد نظام و معاند است

 

با به حاشیه کشیده شدن فعالیت‌های اعضای کانون منحله صنفی معلمان، این کانون منحل شد و ادامه فعالیت های آن غیر قانونی اعلام شد؛ اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، پیمان حاج محمود عطار وکیل جنجالی برخی از پرونده های فتنه ۸۸ وکالت این کانون را بر عهده گرفته و اعلام کرد فعالیت های این کانون قانونی است.

 

اسماعیل عبدی در گفت و گو با سایت جرس از روی کار آمدن دولت یازدهم اظهار امیدواری کرده و گفته است: در دولت تدیبر و امید خود آقای فانی به رئیس قوه قضاییه برای آزادی معلمان زندانی نامه نوشتند که امر بسیار مثبتی بود. یا اینکه در تمام پرونده‌هایی که در هیئت‌های تخلفات با نفوذ اقتدارگرا‌ها احکامی مانند تبعید و انفصال و ... صادر شده بود در هیئت نظارت به دستور شخص وزیر پرونده‌ها دوباره مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

در همین راستا، این کانون منحله با نفوذ در بدنه آموزش و پرورش و همچنین لغو برخی از محکومیت‌های معلمان که محکومیت امنیتی داشتند، توانست فعالیت‌های خود را از سر گرفته و اعتراضات گسترده ای را با استفاده از بدنه اجتماعی معلمان در جامعه رقم بزند.

 

مصاحبه‌های متعدد رئیس و اعضای کانون منحله صنفی معلمان با رسانه‌های بیگانه و معاند و همچنین رسانه‌هایی که پرچم دار فتنه در کشور هستند، نشان می‌دهد این کانون منحله با مستمسک قرار دادن مطالبات به‌حق معلمان در تلاش برای بهره‌برداری سیاسی از این مطالبات است.

 

روزنامه کیهان در مهر ماه سال ۸۸ پشت پرده های ارتباط این انجمن با سازمان جاسوسی آمریکا را افشا کرد و نوشت: ارگان رسمی سازمان سیا- پس از ناکامی پروژه تشنج در دانشگاه ها، سراغ پروژه معلمان رفت. سایت رادیو فردا طی چند تحلیل و گزارش به گفت وگو با چند تن از اعضای گروه پوششی «کانون صنفی معلمان» که در برخی تجمعات ضد انقلابی سال های گذشته بازداشت شده اند پرداخت و در پوشش مسائل صنفی معلمان و مشکلات آموزش و پرورش، طبق معمول به پروژه های ضد انقلابی سازمان متبوع خود پرداخت.

کیهان در همین راستا نوشت: برخی از اعضای گروهک یاد شده همزمان با چند حزب افراطی مدعی اصلاحات و گروهک های چپ نمای مقیم خارج ارتباط ارگانیک دارند و از مسائل صنفی فرهنگیان صرفاً به عنوان طعمه فریب و جذب نیرو استفاده می کنند. این در حالی است که مسائل صنفی و معیشتی فرهنگیان در دولت همسو با افراطیون، کاملاً در حاشیه قرار داشت و با شکل گیری دولت عدالتخواه، مسائل صنفی مذکور با اهتمام و جدیت به مراتب بیشتری پیگیری شده است.

 

به نظر می رسد در حال حاضر این کانون با موج سواری بر اعتراضات صنفی معلمان سراسر کشور و همچنین نفوذ در تصمیم‌سازی در برخی از ادارات آموزش و پرورش به دنبال رسیدن به اهداف خود بوده و مشکلات معلمان تنها بازیچه ای در دست اعضای این کانون منحله است.

نظرات مخاطبان 2 59

  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۰۹یک شاگرد 1 46

    اینا ولی باعث نمینشه حق مسلم معلمان پایمال بشه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۱علی 1 50

    کشف خیلی مهمی انجام داده اید 
    اگر فرهنگیان پیگیر حقوق خودشان باشند چکار باید بکنند اگر اعتصاب نکنند که مسئولان بی خیالند اگرهم اعتصاب کنند انگ سیاسی می خورند پس ما معلمین چکار کنیم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۸ugd 1 54

    به حقوق معلمان که اضافه نشد یه انگ سیاسی هم اضافه شد همه فرهنگیان از سیاست های شما آگاهند خودتان را نشان ندهید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۱۹فرهنگی 1 43

    با سلام 
    اگه شما میگین که کانون نقش مخربی داره پس بهتره شما حق و حقوق خورده شده معلمان را بدید که به طرف کانون نروند 
    ولی نقشه اصلی اینه که به کانون و معلمای اعتصاب کننده برچسب سیاسی زده بشه تا از اعتصاب و تحصن دست بردارند ولی به امید خدا این اعتصابات تا گرفتن حقومون ادامه داره
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۴حسنی 1 54

     مرگ برهرچی فتنه وفتنه گر
    باچه زبانی بایدبگوییم اعتراضات ماصنفی است؟
    1-اعتراض مااین هست که چرامن معلم بایدنصف دیگرکارمندان حقوق بگیرم؟؟؟
    2-چرامن که 22بهمن بادانش آموزانم درراهپیمایی شرکت می کنم روزبعد22روزحقوق به عنوان پاداش به کارمندان بانک می دهند؟
    3-چرااگربودجه نیست روززن 250هزارتومان پاداش به حساب کارمندان کمیته امدادمی ریزند؟؟؟
    4-چرااگربودچه نیست حقوق کارمندان قوه قضائیه 80درصدسال گذشته اضافه شد؟
    5-چراحقوق بهداشت آنقدراضافه شد؟؟؟
    اعتراض مااین است چراتحریم وکمبودبودج مختص آموزش وپرورش است؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۲۹ 1 41

    ما چیکار کنیم که نه یه عده سودجو از تجمعمون سواستفاده نکنن هم به حقمون برسیم؟؟؟؟
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۲:۳۱یک فرهنگی 1 38

    سلام  متاسفانه شما از اصل موضوع غفلت کرده و به حاشیه ها پرداخته اید اگر  واقعا در فکر از بین رفتن اعتراضات هستید به درخواستهای صنفی معلمین جامه عمل بپوشانید  قطعااعتراضات پایان خواهد یافت
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۳:۳۸ 1 28

    این یه حاشیه منطقیه که بهش اشاره کردید ولی اصل موضوع و اینکه برای رسیدن به این اصل چه راهکاری رو باید در نظر گرفت سوالیه که باید بهش جواب بدید و بی توجه ازش عبور کردید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۳:۵۴الهه 1 33

    چرا کارگران تشکیلات دارند معلمان نه ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۳:۵۹سامان 1 33

    مشکلات اقتصادی معلمان بسیار زیادووضعیت آنان بسیاربسیار بسیار... اسفباراست.بنظر شما فرهنگیان چگونه باید اعتراض خود را از این وضعیت به گوش مسئولین محترم - که انگارگوش شنوا ندارند- برسانند؟ آیامعلمان که جزو فرهیختگان جامعه می باشند ،نباید کانون صنفی داشته باشند ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۴:۰۴مهدی 1 28

    ادامه خواهیم داد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۴:۰۷فرهنگی 1 29

    همه کارمندهای سایرادارات به ریش ما میخندند.با این وزیربیخود.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۴:۱۵معلم 3 26

    شما فقط بلديد حاشيه سازي بكنيد  ما به روحاني راي داديم تا بتوانيم آزادانه مطالبات خود را پي گيري كنيم 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۵:۱۱ابی 1 22

     شما چطور به خودتون اجازه میدیداولابه راحتی به همه فرهنگیان عزیز این مملکت توهین کنیدثانیا شما هستید که بدترین جرم وخیانتها رودرحق این ملت وکشور مرتکب میشویدوخیال میکنید هرچه شما فکر می کنید درسته وبقیه رو به عنوان دشمن انقلاب وکشور وملت حساب کردید که هرکسی بخواهد در مورد حق وحقوق خودش صحبت کنه واونو مطالبه کنه عوامل بیگانه حساب کنید نه آقا جان اشتباه میکنی اشتباه میفهمی اشتباه 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۵:۴۲حاشیه 1 17

    فقط بلدین سنگ اندازی کنین؟خودت سیاسی نیستی؟حرامت باشه نمره هایی گه معلم هات بهت دادن به اینجا رسیدی.اگه معاویه هم بیاد از معلمان دفاع کنه ما پشتیبانشیم.فهمیدی؟جیبت پر شده؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۵:۴۶معلم درد کشیده 0 18

    به به  نگفتم دست اسراییل وآمریکا تو کاره دیدید راست می گفتم. بخدا از صبح تا حالا تو آینه خودم رو نگاه می کنم ببینم گوشام درازه مگه که آقایان ما رو خر فرض می کنند . اقایان مفت خورها ما اگر تا الان سکوت کردیم به دستور هیچ الاغی نبوده و اکنون هم که اعتراض داریم باز هم به دستور هیچ خری نبوده . آنچه که ما رو امروز بیدار کرده در درجه اول نیاز شدید مالی و مشکلات  معیشتی بوده و در درجه دوم این حق مسلم ماست بدانیم که این همه دم از عدالت می زنید پس کو عدالت تان؟ مگر چی چیز ما از دیگر ادارات کم است؟ مگر دیگران امتحان دادند حقوق نجومی می گیرند به والله یک کلمه هم سواد ندارند.باباجان این وصله ها به ما نمی چسبد ما رهروان همون شهدای فرهنگی هستیم که جانشان را در دفاع از مملکت و مقدسات مان فدا کردند.  نویسنده عزیز  اگر یه ماه حقوق اقایان در ادارات دیگر کم بشود به خدای واحد مملکت را یه شبه به بیگانه می فروشند باز صد رحمت به غیرت فرهنگیان . خواهشند است برای گمراه کردن اذهان مردم و پاک کردن صورت مساله این مزخرفات را ننویسید و از رهبری هم خواهش می کنم ورود کنند به این موضوعات تا ضمن مرتفع ساختن مشکلات فرهنگیان باعث تنزل جایگاه آنان نشوند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۰۳ 0 14

    هر کسی میاد فقط بلده ملت رو بازیچه خودش کنه!!! 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۰۸ 0 16

    چراهرچیزی رابه سیاست وفتنه ربط میدهید.هرایرانی بخواهدحق وحقوق ضایع شده اش راپیگیری کند،فتنه گرشناخته ‌میشود.که توهمی بیش نیست.بیسوادوگرسنه نگهداشتن سیاست اینهاست،افسوس که نمیدانند دوره ی بربریت خیلی وقته که تموم شده است.
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۲میلادی 2 17

    خدا لعنت کنه عاملین و فعالین فتنه 88 رو که ازاون به بعد هرکی هرکاری میکنه ربط به این فتنه گرا پیدا میکنه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۴فرهنگی 1 12

    باسلام تاوقتی خودمان به فکر نباشیم هیچ تغییری صورت نخواهد گرفت من آماده ام امور مالی آموزش وپرورش را به من بسپارند چنان تغییری ایجاد نمایم .که اصلا نیازی به چندر قاض دولت نباشد .
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۶ 1 16

    حضرت علی علیه السلام میفرمایند هرکس کلامی را بر من بیاموزد من بنده اویم
    کجان الان بنده هایی که ما معلمین به جامعه سپردیم و برا خودشون کسی شدن ولی حالا حتی از اعتراض به حقوق خودمون هم میخوان سوءاستفاده جناحی و سیاسی ببرن 
    این مرام یه مملکت شیعه باید باشه؟ من معلم و معترض به حقوقم هستم ولی میفهمم که الان دستهایی داره به اسم ما ماهی خودش رو میگیره
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۲۹معلم 0 15

    تقریباًدر تمام دنیا معلم و آموزش و پرورش تولیدکننده فکر ؛ اندیشه ؛تکنسین؛ مهندس ؛ پزشک و و تمامی نیروهای تخصصی و در حقیقت موتور حرکتی جوامع و کشورها می باشند لذا ارکان آن از هر لحاظ مورد احترام و ارزش قرار می گیرند که از جمله می توان به مسأله معیشت اشاره نمود . اما در این بین در کشور عزیز ما ایران متأسفانه با بی مهری هرچه تمام تر با معلمین برخورد می شود و در عین ناباوری گویا اینکه معلم تنها مصرف کننده می باشند !!! 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۴فرزاد 0 13

    آقایان محترم.ما دیگه از شعارهای تکراری خسته شدیم.تا یکی حرف حق می زنه می خاین دهنشو با انگ سیاسی زدن ببندید.مطمعنا شما شکمتون سیره.شما شرمنده زن و بچه بودن نمی دونید یعنی چه.شما بدهکار نیستید.ما داریم نابود می شیم بدون تعارف شما فکر خوش آمد دیگرانید.تا کی پاتونو می زارید تو سر دیگران می رید بالا.ما دنبال یه لقمه نان حلالیم نه سیاسی بازی.موضوعاتو باهم قاطی نکنید .
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۴۳ 0 14

    یعنی فرهنگی حق اعتراض به حقوق کم خودش را ندارد 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۰معلم فقیر 0 15

    نمایندگان محترمی که عرضه استیضاح ضعیف ترین وزیرضعیف ترین کابینه بعدوشایدقبل ازانقلاب راندارندبهتراست سکوت فرمایند.بازم دم اسماعیل عبدی گرم که ازحقوق معلم دفاع می کندنمایندگان محترم والبته قانونی نظاره گرتضضیع حقوق معلمان هستندوشایدهم خوشحالند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۳فرزاد. 0 14

    اقای نویسنده.خجالت بکش .تا کی می خای پاچه خاری کنی.این نونا خوردن نداره .تو چی می دونی شرمنده زن و بچه بودن چیه.تو بدهکاری؟تو مستاجری.تا کی امثال تو تاکید می کنم تو پاتونو می زارید رو سر دیگران که برید بالا .تا یه چیزی میشه واااای ضد انقلاب وای وای راه می دازید .اصلا این موضوع ربطی به مزخرفات شما نداره.ما حقمونو می خایم.وهیچ هدفدیگه ای نداریم.برای مملکت خودمون جونمونم میدیم. ولی حقوق دیگران را پایمال نمی کنیم.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۴ 21 6

    خاک بر سر معلمهای گدا گشنه.نتیجه آموزش شماست که دانش آموز چاقو کش میشه.بسه دیگه پول پول پول.اندازه مدرکتون بیشتر هم میگیرید با احتساب روزهایی که تعطیل هستید جمعا 5 ماه میرید سرکار اونم    نه کل ماه رو بلکه هفته ای دو روز.برف بیاد تعطیلید بارون بیاد...سه ماه تابستون والبته از اواخر اردبیهشت .از 20اسفند لغایت 15فروردین تازه به اضافه یک ماه تعطیلات تو تقویم .حالا کدوم کارمتد بدبخت شرایط شمارو داره؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۶:۵۴یک معلم 5 8

    چرا اذیت میکنید همکارا خودتونو از امسال به اندازه ای که حقوق میگیرید درس بدید فردا که همه خنگ و اسگول شدند انوقت دولت میفهمه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۰۱معلم زیر خط فقر 1 16

    خجالت بکشید
    شما که از هر چی خوشتون نیاد فورا انگ سیاسی بهش می زنید
    معلمان خودشان آنقدر درک و فهم سیاسی دارند که بازیچه کسی نمی شوند.
    شما ناراحت نباشین. اگه سرمونو بندازیم پایین که حقمونو بخورند اونوقت دیگه بازیچه نیستیم، آره؟
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۰۵حسام 1 14

    چرا مجلس وزیر آموزش و پرورش را به سوال و جواب نمیکشونه؟؟
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۱۵سیدغریب 0 11

    به هوش باشید ای همکاران فرهنگی بوی سیاسی شدن مسله به مشام. می رسد  از. امنیتی. شدن. مسله  نترسید تا رسیدن. به حق و حقوق خود تا. روز. معلم. فقط  چند. روز. فرصت باقی مانده فقط   یک گام دیگر. باقیست. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۲۶شورش 0 8

    واقعا خجالت آوره.در اسلام به دروغ میگن ام الفساد ولی اینا آبروی اسلام که هیچی انسانیتم برده اند با این دروغاشون.کجای کار ما معلما سیاسیه؟این دیگه غیر قابل تحمله.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۳۳سجاد 2 10

    به عنوان یک معلم چون تعطیلات مان در سال حدودا پنج ماه میشود و همیشه پدرم میگوید پولت حلال نیست بیاید از تعطیلات مان در سال کم کنید وبعد به حقوقمان اضافه کنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۴۲محسن ریحانی 0 12

      موضوع ماحقوق پایین ماست ماباسیاست چکارداریم-کارمندای سایرادارات روببینیت چه حقوقی میگیرند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۴۸علی رضا 1 13

    فتنه گر نویسنده مقاله است که بدون آگاهی این مطلب و نوشته و به شریف ترین انسانهای این روزگار تهمت می زنه.
    خوبه یه برجسب پیدا کردید به همه می چسبونین. بنده خدا آقای رسول بداغی به خاطر همین برچسب ها ده ساله تو زندانه.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۵۱پشمک حاج عبداله 5 7

    خانما و آقایون لطفا لا به لای بحث بی کار نشینید دهن خودتونو شیرین کنید 
    :))))
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۵۶فرهنگ دوست 0 9

    این شگرد اقایون است میخوان با این بازی ها تو دل معلما رو خالی کنن..زهی خیال باطل!!حرف ما روشن وزیباست:"ما از فرق می نالیم "درود برفرهنگیان زحمتکش ومظلوم.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۵۸علی 0 11

    لطفا این پرسش راهم تیتر کنید،
    تجمعات معلمان   «چرا »  شکل می گیرد؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۷:۵۹معلم فقیر 0 11

    هرکس ازحقوق معلم دفاع کندشریف است حتی اگرجان کری واوباماباشد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۸:۰۰معلم 0 8

    با سلام به خدا اعتراضات فرهنگیان ربطی به فتنه ندارد و کاملا قانونی است کانون صنفی فرهنگیان هم کاملا قانونی می باشد از مسئولین محترم خواهشمند است به فکر معلمان باشند این قشر پاکترین قشر جامعه است وبا تمام مشکلات تا به حال کنار امده 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۸:۰۳فرهنگی 0 11

    ازتجمع فردامقابل ... غفلت نکنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۸:۰۷معلم 0 5

    به خدا قسم تجمعات فرهنگیان ربطی به فتنه و فتنه گر ندارد 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۸:۲۸ 0 9

    مرگ بر فتنه وبر کاسبان آن .مرگ بر ظالم و تایید کنندگان آن ها .مرگ بر دروغ ودروغ گو یان . مرگ بر کسانی که معلم را گدا گشنه و مصرف کننده می پندارند .  مرگ بر کسانی که تعطیلات را به رخ معلم می کشند . سایر ادارات یک ماه مرخصی قانونی در سال دارند واگر 90 ساعت اضافه کاری که برای کار انجام نشده در هرماه می گیرند. اضافه شود. از تعطیلات معلم بیشتر است. در ضمن کم ترین حقوق این ها 4 میلیون یعنی 4 برابر حقوق معلم است . با مزایاهای مختلف ، وام بدون سود ،حق مسکن، حق خواروبار، فجرانه، فطرانه رمضانه و..............     حق گرفتنی است . حالا  آقای عبدی جلودار باشد یا کس دیگر .خسته ایم از تبعیض و بی عدالتی.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۸:۳۱رحمانی 0 12

    درود بر همه آموزگاران سرزمینم که فقط روز وهفته معلم یادی از آنها می شود درود بر جناب عبدی بزرگوار که کینه توزان وموج سواران بازیهای سیاسی کوشش میکنند بدنامش کنند اما این ره که می روند به ترکستان است همه مدعیانی که دم از نام ومقام معلم میزنند لطف کنند و بیایند با حقوق میانگین یک میلیون ودویست تا پانصد هزارتومان زندگی بگذرانند من یک معلم با مدرک لیسانس و باسابقه بیست سال وبا این حقوق که امسال افزایشش را در بوق وکرنا میکنند که یک میلیون وپانصدوهفتاد شده بدون کسورات جرات ازدواج کردن را تا پایان عمر نخواهم داشت متاسفم برای کسانیکه مشکلات را می بینند اما کاری انجام نمی دهند ومتاسف تر برای کسانیکه سعی در بدنام کردن عبدی ها دارند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۸:۳۹علی 13 0

    میشه لطف کنید 
    خفه شید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۸:۵۵ 0 0

    همکاران گرامی                                                                                معلمان انقلابی درتمامی عرصه های انقلابی اعم از پیروزی انقلاب دفاع جانانه از میهن اسلامی دردوران دفاع مقدس حضور پرشور درراهپیمایی ها وانتخابات وغیره همیشه مطیع امر مقام معظم رهبری بوده وهستند وخواهندبود وهمه فرهنگیان عزیز ولایی هستندوقطعا اونایی که به خواسته های معلمان توجه نمیکنند بانظام مشکل دارند باپرداخت نکردن حقوق قانونی ومنطقی معلمان اب به اسیاب دشمن میریزندومیخواهند با کشیدن معلمان به خیابان به نیات پلید خود که همانا مخالفتشان با نظام است برسند غیر این است سریعا هماهنگی حقوق رو اجرا وهمین امشب احکام روتاصبح بزنند واول صبح اعلام کنند بیایید احکام خودرا بگیرد اونوقت ببینیم تجمع صورت میگیرد؟ مرگ بر مخالفین نظام مقدس جمهوری اسلامی ومخالفین افزایش حقوق معلمین زحمت کش جمهوری اسلامی ایران
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۹:۲۳ali 0 2

    من هم به عنوان یک معلم معتقدم که بعضی از همکارانم گاوداری داشتند و گوساله پرورش داده اند . گوساله هایی که یا به درخواست حق و حقوق ما انگ سیاسی می زنند و یا این جا کامنت می گذارند که شما پنج ماه بیشتر کار نمی کنید و حقوقتان بیشتر از این نباید باشد . ولی بهتر است در جواب شما عرض کنم که نهایت کار مفید کارمندان در ادارات نیم تا 2 ساعت در روز است که در عوض معلم تا زمانی که در کلاس است نمی تواند بی کار باشد . ثانیاً حتی اگر کل حقوق یک سال ما را جمع کنند و به قول شما فقط به 5 ماهی که کار می کنیم تقسیم کنند باز هم از نصف حقوق و مزایای شما کمتر می شود .
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۹:۳۵حسن 0 1

    ما به سیاست روز و مسائل اقتصادی جامعه بهتر از شماها اگاهیم .و یادتان باشد تصمیم تحصن بدون دخالت هیچ احدی و تنها با هماهنگی خودی صورت می گیرد. هم به نظام و هم به کشورمان عشق می ورزیم.ولی ناعدالتی را بیش از این بر نمی تابیم.پس لطف کن این قشر را به ناکرده ها متهم نکن.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۱۹:۴۹ستاری 0 3

    اقای شریعتمداری دیگر حیا کن کم بگو فتنه فتنه خودت بدترین فتنهای
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۰:۱۹یک معلم 0 2

    بهتر ین ر اهکار  تشکیل نظام معلمان کشور  است تااز مجاری قانونی نماینده معلمان باشد
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۰:۲۷ 0 1

    تجمع معلمان فقط بخاطر تبعیض موجود در جامعه است
    و افراد کیهانی که اینگونه تفسیری از تجمعات دارند فقط نمیخواهند وضعیت معلمان بهتر شود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۰:۴۰معلم ایران زمین 0 12

    اولا:چند تا مغازه دار، نجار، مکانیک،و... توی یک شهر باید صنف داشته باشند.چند میلیون معلم حق ندارند کانون صنفی داشته باشند.درست است این موضوع فعلا سیاسی نیست .اما معلمان حق داشتن تفکر سیاسی ندارند؟
    دوما:معلمان دنبال رفع تبعیض هستند. دنبال احقاق حق خود هستند.آیا اشکال دارد؟
    به جای تهدید و ترساندن باید منطقی با این موضوع برخورد شود. معلمان هماهنگ و آگاه شده اند. و قطعا این موضوع را تا آخر پیگیری می کنند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۱:۰۳محسن! معلم 0 6

    دوست عزیز خفه باید کسانی بشوند که با دوز و کلک پست مقام وجودآمده میلیاردی دارند و ذوب در ولایتی نه آن معلم که از بدو بنیاد اموزشی پرورش دنبال حق خود هستند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۱:۱۵ 2 5

    توهمات شاگردان حسین شریعتمداری
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۲:۴۲ 0 4

    با سلام خدا قوت میگم به همه ی همکارایی که دارن برای گرفتن حقمون تلاش میکنند به خانمخداوقتی نظرات شما رو میخونم امیدوار میشم که زودتر به حقمون میرسیم
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۶ ۲۲:۴۸مریم 0 6

    لطفا خودت خفه شو که معلوم نیست در چه ارگانی کار میکنی که درد کشیده نیستی 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۷ ۰۲:۵۸رها 0 3

    من به خدا معتقدم چون دیدم مسئولی که ناحقی کرده خودش و خانواده اش را پنج درصد،پنج درصد از زیر چرخ های تریلی در آوردند.
    
    حق مظلومی را پایمال کردن یعنی چه؟فقط مشاهده کنند.
    گرچه اینها اگر خانواده برایشان مهم بود از این تصمیم ها نمی گرفتند.
    فقط به فکر سیاست و پستشون هستند... نفرین برشما...
                                
  • ۱۳۹۴-۰۴-۰۸ ۲۱:۱۴علی 0 0

    معلم  و آموزش و پرورش همیشه مظلوم بوده و هست 
    لطف کنید سری به مدارس بزنید ببینید چه وضع اسفباری دارد آیا این وضع شایسته جمعیت پرچمدار و پیشتاز ملل اسلامی هست 
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۷ ۲۰:۰۸ستاری 0 0

    مطالبات و خواسته های فرهنگیان تنها از مجاری همین کانون قابل بیان و انعکاس اس مگر راه دیگری باقی مانده؟
                                

نظر شما