شناسهٔ خبر: 89336 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

قشقاوی مطرح کرد؛

حضور نماینده کنسولی درزمان اجرای حکم ۲ مامور سعودی

حسن قشقاوی/2 معاون وزیر امور خارجه درباره اینکه آیا نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی در محل و زمان اجرای حکم حضور خواهند داشت یا خیر، تصریح کرد: حداقل در رابطه با خانواده شاکیان چنین خواسته ای داشته اند و احتمالا نماینده کنسولی هم خواهد بود، اما باید جلوتر برویم تا ببینیم ماجرا به کجا می رسد.

به گزارش نماینده حسن قشقاوی در گفتگو با مهر، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده ۲ مامور سعودی عامل تعرض به ۲ نوجوان عمره گزار در فرودگاه جده، اظهار داشت: آخرین خبری که از پرونده داریم مربوط به دیروز است و از آن به بعد تاکنون تحول جدیدی رخ نداده است.

وی افزود: بر این اساس، این ۲ مامور بازداشت هستند و پرونده آنها در دست دادستان بوده و در مرحله صدور کیفرخواست قرار دارد و مقام ذیربط سعودی نیز اعلام کرده که به اشد مجازات خواهند رسید و حتی موعد مجازات را هم اعلام خواهند کرد که خانواده شاکیان نیز در جریان قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نماینده کنسولگری جمهوری اسلامی در محل و زمان اجرای حکم حضور خواهند داشت یا خیر تصریح کرد: حداقل در رابطه با خانواده شاکیان چنین خواسته ای داشته اند و احتمالا نماینده کنسولی هم خواهد بود، اما باید جلوتر برویم تا ببینیم ماجرا به کجا می رسد.

قشقاوی افزود: مقامات عربستانی در ملاقات ها ابراز تاسف عمیق کرده اند، افکار عمومی ما خواستار موضع گیری علنی است.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در رابطه با وضعیت عذرخواهی رسمی دولت عربستان بابت این اتفاق اظهار داشت: ممکن است برداشت ها درباره عذرخواهی رسمی متفاوت باشد؛ آنها در سطوح مختلف ملاقات های دیپلماتیک ابراز شرمساری و تاسف عمیق کرده اند و در ملاقات های دیپلماتیک هر موضعی که به سفیر ما اعلام کنند، یک موضع رسمی از طرف دولت آنها تلقی می شود و این یک عرف جاری است.

قشقاوی در عین حال تاکید کرد: البته شدت واقعه به گونه ای است که افکار عمومی ما انتظار موضع گیری علنی و رسمی را از طرف دولت سعودی دارند و ما نیز امیدواریم که طرف سعودی با درک شرایط افکار عمومی ما چنین کاری را انجام دهد.

نظر شما