شناسهٔ خبر: 89010 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دیدار اعضای شورایاری ها با رییس جمهور

شورایاری ها 43 رئیس شورای عالی استانها از دیدار شورائیان با رئیس‌جمهور در روز ۹ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای عالی استانهای کشور، غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانهای کشور در پانزدهمین اجلاس این شورا که صبح امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی داشت تلاشهای دانشمندان و شهدای هسته ای گفت: باید از سازمان میراث فرهنگی، نیروی انتظامی به ویژه پلیس راهور، شهرداری ها و شوراها و تمام دست اندرکاران تعطیلات نوروز که سهم زیادی در خدمت رسانی داشتند، تشکر کنم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی، افزود: مقام معظم رهبری امسال درباره نوروز فرمودند که این نوروز باستانی نیست و ایرانی است ملت ایران از قالب این عید کهن برای خود سرمایه ای ایجاد کرده است.

رئیس شورای عالی استانهای کشور در ادامه با توجه به تبیین شعار سال ۹۴ از سوی مقام معظم رهبری به «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» اظهار امیدواری کرد:  فضای امسال فضای همدلی باشد به ویژه اینکه امسال سال انتخابات و کار سیاسی است. باید کمال بهره برداری را از بیانات رهبری داشت و بداخلاقی سیاسی را کنار گذاشت.

بصیری پور با گرامی داشت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، گفت: ایشان را به جنوب دعوت کردیم. در آن زمان از جمله شعارهایی که می گفتند «سپاهی و ارتشی دو لشگر الهی».ایشان گفتند که بگویید «سپاهی و ارتشی دو لشگر الهی». شهید صیاد شیرازی یکی از موثرترین نیروهایی و باعث وحدت سپاه و ارتش بودند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای اظهار داشت: یکی از بزرگترین امتیازاتی که در بیانیه لوزان نصیب ملت ایران شد، به رسمیت شناخته شدن برنامه هسته ای ایران بود؛ این اعتراف غربی ها بسیار مثبت بود. «کارشناسان مسائل هسته ای آینده خوبی را برای عزت ملت ایران متصور شدند؛ امیدوارم که اینچنین باشد. البته پیگیری محکم و استوار و ادامه فعالیت تیم مذاکره کننده نیز در این مسیر بسیار مهم است.»

رئیس شورای عالی استانهای کشور با اشاره به حمله آل سعود به یمن، گفت: آثار خونریزی و جنایت در یمن را در رسانه ها مشاهده کردید. ما این اقدام را شدیدا محکوم می کنیم. عالاوه بر این تجاوز به دو نوجوان ایرانی در جده را نیز محکوم می کنیم.

بصیری پور ادامه داد: من سخنرانی های اخیر رهبر یمن و سیدحسن نصرالله را شنیدم. آنها به درستی آل سعود را به دنیا معرفی کردند.

وی با اشاره به تعیین هفته ای به نام هفته شوراها، تصریح کرد: به حجت الاسلام تقوی در ستاد نماز جمعه پیشنهاد کردیم که در هفته شوراها، اعضای شورا در نماز جمعه به بیان فعالیت ها و وظایف شوراها بپردازند.

رئیس شورای عالی استانهای کشور از تدوین اولویت ۱۴ گانه برای شورای عالی استانها گفت و افزود: در سال ۹۴ تحقق باید به شوراهای فرادست خصوصا شوراهای شهرستانها رسیدگی شود. البته برای اینکه مشکلات این شوراها رفع و شورا باوری تحقق یابد، باید تلاش بیشتری کنیم.

وی از دعوت شورای عالی استانعا از رئیس جمهور برای روز شوراها گفت و افزود: در روز نهم اردیبهشت ماه در تهران مراسمی با حضور آقای روحانی و جامعه شورایی برگزار می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما