شناسهٔ خبر: 88907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

پیشنهاد نظامی سوریه روی میز فلسطین قرار گرفت

سوریه و فلسطین سوریه از آمادگی خود برای کمک نظامی به فلسطین جهت مبارزه با گروه تروریستی داعش که به تازگی اردوگاه فلسطینی یرموک را در نزدیکی دمشق اشغال کرده است، خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از نسیم، گروه تروریستی داعش که در حال حاضر کنترل بخش‌هایی از عراق و سوریه را در دست دارد اول آوریل به اردوگاه آوارگان یرموک در جنوب غرب سوریه حمله کرد. به گفته سازمان ملل، حدود ۱۸ هزار غیرنظامی از جمله شمار زیادی کودک در این اردوگاه گیر افتاده‌اند. بر پایه گزارش‌ها، مبارزان فلسطینی وابسته به جنبش مقاومت فلسطینی حماس برای عقب راندن تروریست‌های داعش از این اردوگاه با آن‌ها درگیر شده‌اند.

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه سه‌شنبه (۱۸ فروردین) با هیاتی از گروه حمایتی سازمان آزادیبخش فلسطین به ریاست احمد مجدلانی دیدار کرد.

انور عبدل هادی، از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین که در این دیدار حضور داشت گفت: «مقامات سوریه حاضرند برای بیرون راندن داعش از اردوگاه مبارزان فلسطینی را به طرق مختلف، از جمله نظامی، حمایت کنند.»مقداد گفت: «دولت سوریه تمام تلاش خود را برای ارائه کمک‌های انسانی و پزشکی به پناهجویان فلسطینی به کار بسته و آن‌ها را در خروج از یرموک یاری کرده است.»

وی افزود: «سوریه و سازمان آزادیبخش فلسطین مصمم هستند با تروریسم که به اردوگاههای فلسطینی در سوریه از جمله یرموک رسیده است مبارزه کنند.»

سازمان ملل نیز دوشنبه «جنایات شنیع» داعش علیه فلسطینیانِ اردوگاه یرموک را مورد انتقاد قرار داد. دینا قعوار، سفیر اردن نیز خاطر نشان کرد شورای امنیت سازمان ملل تاکید دارد چنین جنایاتی بدون مجازات نماند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۱۷:۳۲ایرانی 0 4

    خاک برسر فلسطسنی های نمک نشناس که 58 ساله تو سوریه زندگی میکنن اما با ارتش سوریه میجنگن -بهتره که همشون ازبین برن بجای قدر شناسی از دولت سوریه برای پناه دادن وجنگیدن با جبهه النصره مزدور و ارتش آزاد- هیچ کشور عربی حاضر نیست بهشون جا بده .
                                

نظر شما