شناسهٔ خبر: 88890 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

پیگیر حادثه فرودگاه جده هستیم/ رسانه ها دامن نزنند

رئیس سازمان حج و زیارت از پیگیری جدی این سازمان و دستگاه دیپلماسی و قضایی کشور تا مرحله مجازات خاطیان فرودگاه جده خبر داد.

به گزارش نماینده سعید اوحدی در گفتگو با صدا و سیما با ابراز تأسف از حادثه فرودگاه جده در هشتم فروردین و تلاش دو پلیس خاطی فرودگاه در هتک حرمت دو نوجوان ایرانی گفت: بلافاصله با هوشیاری این دو نوجوان و اعتراض مردم این دو پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: پس از اطلاع سازمان حج از این واقعه تأسف بار نماینده بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده به فرودگاه آمدند و به طور جدی پیگیر ماجرا شدند.

اوحدی ادامه داد: فشار طرف ایرانی باعث حضور رئیس پلیس جده و همچنین پزشکی قانونی در محل حادثه شد و رئیس پلیس جده ضمن حضور در جمع زائران ایرانی و عذرخواهی از مردم قول پیگیری و اشد مجازات خاطیان را داد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه صبح آن روز شخصاً با جناب آقای قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه گفتگوی تلفنی داشته است گفت: ایشان نیز بلافاصله در یادداشتی رسمی کاردار و سرکنسول عربستان را احضار و اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به وی اعلام کرد و خواستار مجازات پلیس های خاطی شد.

وی با بیان این که دستگاه قضایی با همراهی دستگاه دیپلماسی پیگیر این ماجراست افزود: پس از احضار نمایندگان سفارت عربستان این افراد مراتب تأسف و عذرخواهی خود را اعلام کردند.

اوحدی با تاکید بر پیگیری ماجرا تا رسیدن به نتیجه مطلوب و مجازات خاطیان و عذرخواهی دولت عربستان گفت: به هر حال پرونده در حال پیگیری است و به خانواده این افراد نیز در این باره اطمینان خاطر داده ایم، ولی با این حال ضروری است به لحاظ حفظ حریم خانواده ها و حساسیت موضوع از دامن زدن بی جهت به آن در برخی رسانه ها و جامعه خودداری شود.

اقامت شبانه زائران در کاظمین

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به قرارگرفتن برنامه اقامت شبانه زائران در کاظمین گفت: در این شهر مشکل امنیتی نداریم و زائران طبق برنامه می توانند یک شب در آنجا اقامت کنند.

اوحدی افزود: بیش از ۱۴۰ هزار زائر در نوروز به عتبات عالیات اعزام شده اند.

وی با بیان این که این آمار نشان دهنده افزایش ۲۵ درصدی اعزام زائران است گفت: سازمان حج و زیارت همواره برای افزایش سطح خدمات زائران تلاش می کند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در آزاد سازی تکریت و راههای مواصلاتی به سامرا گفت: طبق اطلاع ما در مسیرهای سامرا امنیت برقرار است و به محض تأیید نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق برنامه اعزام زائران به سامرا نیز در دستور کار قرار می گیرد.

نظر شما