شناسهٔ خبر: 88660 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

طراحی ۲۰۰ برنامه جدید برای بیکاران

بیکاری431 یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: ۱۱ طرح و ۲۰۰ برنامه جدید در راستای ارتقاء سطح مهارت آموزی جویندگان کار اجرا می شود.

به گزارش نماینده از مهر، پوراندخت نيرومند با اعلام اجرای ۱۱ طرح و بیش از ۲۰۰ برنامه مهارت آموزی در سال جاری گفت: برنامه هاي جدید آموزش شغلی با توجه به استراتژی ها در سطوح بين المللي، ملي، سازماني، بخشي، منطقه اي و استاني تدوین شده اند.

این مقام مسئول در وزارت کار تعامل با سازمان ها، شركت هاي بين المللي و ايجاد زمينه اعزام مربيان، كارشناسان و روساي مراكز آموزشي به اين دوره ها را از ديگر اولويت هاي فنی و حرفه ای در سال ۹۴ دانست.

نیرومند با تاكيد بر ضرورت برنامه ريزي آموزشي بر اساس ظرفيت هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي هر منطقه افزود: توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق محروم و مرزی کشور با رویکرد اشتغال پایدار، ارتقای شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد رفع نیاز بازار کار کشور به نیروی متخصص، ايجاد سامانه الكترونيكي نيازسنجي آموزش روستايي و توانمندسازي منابع انساني از جمله مهم ترين طرح هاي معاونت آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال جاري است.

وی توسعه بخش خصوصی را از دیگر برنامه های فنی و حرفه ای برشمرد و بیان داشت: در راستاي تحقق آن بیش از ۲۰۰ برنامه عملياتي و ۵۰۰ فعاليت در سطوح ستاد و صف پيش بيني شده است.

این مقام مسئول در وزارت کار اظهار امیدواری کرد با توجه به تغییرات مذکور، زمینه دستیابی به فرصت های شغلی مناسب برای کارجویان، ارتقای بهره وری کاری و سازمانی شاغلان و ارتقای مهارت های شهروندی مورد نیاز برای توسعه فرهنگی و اجتماعی فراهم شود.

نظر شما