شناسهٔ خبر: 88531 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

تبیین مدیریت جهادی توسط عضو اصولگرای شورای شهر تهران

سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: مدیریت جهادی یعنی عمل به‌هنگام و اگر قالیباف اقدامات لازم برای راه‌اندازی بوستان جنگلی یاس را به وقت دیگری مؤکول می‌کرد شاید رسیدن به این نقطه به این سرعت اتفاق نمی‌افتاد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که در بوستان جنگلی یاس برگزار شد، درباره راه‌‌اندازی بوستان جنگلی یاس و مذاکرات هسته‌ای نقطه نظرات خود را ایراد کردند.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این جلسه اظهار داشت: با اقدامی که شهرداری تهران مبنی بر راه‌اندازی بوستان جنگلی یاس انجام داد، افتخاری آفریده شد و اگر به دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف توجه کنیم می‌بینیم که ظرفیت‌های ولی فقیه ظرفیت‌های بسیار بزرگی است که می‌تواند اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

وی با طرح این سوال که کجا سراغ داریم که در چنین فاصله زمانی کوتاهی کاری به این بزرگی انجام شود، گفت: نباید در این نقطه متوقف شویم و باید بین فرمایشات مقام معظم رهبری در هفدهم اسفند به فرمایشاتشان در سال ۹۲ پیوند بزنیم و به موضوعات دیگری که ایشان اشاره داشتند توجه کنیم.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات شاکری گفت: راه‌اندازی بوستان یاس کار ارزشمند و بزرگی است و یکی از مصادیق همدلی و همزبانی دولت و ملت به شمار می‌آید.

وی افزود: وقتی می‌توان در این مدت کوتاه چنین اقدامی انجام داد، پس می‌توان این حرکت جهادی را در طول سال نیز استمرار بخشید و نمونه‌های دیگری را در طول سال به ثمر رساند. این بوستان به نوعی نخستین پارک متفاوتی است که در تهران ایجاد شده اما ارزش آن به این است که آن را حفظ کنیم. بنابراین ساخت و ساز در این نقطه باید با ارگانیک تعریف شده آن همراه باشد و از تجهیزات خاص برای آن استفاده کرد.

* سرخو: شهرداری سیستم برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فوری و فوتی تهیه کند

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه اظهارات اعضای شورا گفت: به همه کمیسیون‌های شورا پیشنهاد می‌کنم تا پایان اردیبهشت یک چارچوب برنامه‌ای فارغ از اینکه در حد حرف باشد ارائه کند.

وی در ادامه گفت: به ایرانی بودن خودمان افتخار می‌کنیم که تیمی با این قدرت و جسارت و مدیریت جهادی در مذاکرات هسته‌ای شرکت کرد و فعالیت آنها به لحاظ شکلی و محتوایی غرورآفرین شد. همچنین از راه‌اندازی سریع این بوستان نیز از مقام معظم رهبری و شهرداری که نشان داد چنین اقداماتی امکان‌پذیر است تقدیر می‌کنم.

سرخو تصریح کرد: شهرداری باید یک سیستم برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های فوری و فوتی تهیه کند که بتوان از طریق آن هزینه‌ها را کاهش داد.

*‌ سروری: مدیریت جهادی یعنی عمل به‌هنگام

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ادامه اظهارات اعضای شورا گفت: مدیریت جهادی یعنی عمل به‌هنگام، قالیباف اگر اقدامات لازم برای راه‌اندازی این بوستان را به وقت دیگری موکول می‌کرد و می‌گذاشت وقت برای آن صرف شود، کار سرد می‌شد و شاید رسیدن به این نقطه به این سرعت اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه مدیریت جهادی یعنی چهره‌های سوخته برای مردم، خطاب به قالیباف گفت: متاسفانه این کار بزرگ انعکاس بزرگ را نداشت از این رو درخواست می‌کنم از ۳ درصد بودجه که برای امر تبلیغات در نظر گرفته می‌شود اقدامی برای این بوستان انجام شود.

* شاکری: نوار شمالی شهر تهران به شهرداری تعلق گیرد

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: پیام مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان را به عنوان یک نشانه بگیریم و به سایر مناطق تسری دهیم. از این رو پیشنهادم این است که علاوه بر بوستان پردیسان سایر نوار شمالی شهر نیز به شهرداری تعلق گیرد تا همانطور که نفس مردم در شمال شهر باز شد در سایر نقاط نیز این اتفاق رخ دهد.

* حقانی: تبدیل باغ دامپزشکی به فضای سبز

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: از اقدام سریع و شجاعانه قالیباف در راستای بازسازی پارکی که در دوران دانشجویی بنده پایه آن نهاده شد و درختکاری آن با مهندسی دقیق صورت گرفت تشکر می‌کنم.

وی افزود: در منطقه ۱۱ شهرداری باغی با عنوان دامپزشکی وجود دارد که یک سال و نیم است مردم این منطقه پیگیر هستند تا به فضای سبز تبدیل شود. این در حالی است که کاربری این باغ فضای سبز نیست و بخشی از آن در اختیار تعاونی مسکن قرار گرفته است. با توجه به جمعیت انبوه این منطقه از شهرداری می‌خواهم نسبت به تبدیل شدن این باغ به بوستان اقدام کند.

نظر شما