شناسهٔ خبر: 88310 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شعار همدلی در مقابل فرهنگ غلط انداختن مشکلات به گردن یکدیگر است

چاردولی43 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت از سوی رهبری انقلاب را در مقابل فرهنگ غلط رایج مبنی بر تلاش دولت و مردم برای انداختن مشکلات به گردن یکدیگر خواند.

به گزارش نماینده، علی نعمت چاردری در گفتگو با مهر نامگذاری سال ۹۴ به نام «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» را با توجه به شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، هنر بی بدیل رهبر انقلاب خواند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت ایران ید واحده هستند و باید با همدلی و هم زبانی در مقابل دشمنان بایستند، گفت: دنیای استکبار تمام قد در مقابل ایران ایستاده است و اگر ما با هم همدل و هم زبان نباشیم، نمی توانیم پیروز شویم.

وی با انتقاد از فرهنگ غالب اجتماع مبنی بر طلبکاری ملت و دولت از یکدیگر و همچنین از قوه مقننه، گفت: اگر قرار است ایران اسلامی ساخته شود، دولت، مجلس و مردم باید با هم کار کنند. این ادبیات که مشکلات را به گردن یکدیگر بیاندازیم، ادبیات غلطی است.

چاردری، بحران آب را نمونه ای از مشکلات که حل آن نیازمند وحدت دولت، ملت و مجلس است، خواند و گفت: صرفه جویی آب از طرف مردم و برنامه ریزی استفاده بهینه توسط دولت می تواند این بحران را حل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران اظهار داشت: در دهه ۶۰ مردم، همه ایران را متعلق به خود می دانستند و حاضر بودند جانشان را برای توسعه و استقلال کشور فدا کنند، اما متاسفانه با تغییر این فرهنگ، امروز همه مردم به دنبال منافع فردی خود هستند و فداکاری، همکاری، همدلی و هم زبانی رنگ باخته است.

نظر شما