شناسهٔ خبر: 88252 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

نظر حاج رضایی درمورد جدایی کی روش از ایران

کی روش 43 کارشناس فوتبال ایران رفتن کی‌روش را به زیان فوتبال ایران دانست و گفت: تغییر سرمربی به سود تیم ملی نیست.

به گزارش نماینده، امیر حاج‌رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدارهای دوستانه تیم ملی فوتبال برابر شیلی و سوئد صحبت کرد. او اعتقاد داشت تیم ملی باید مقابل تیم‌های بزرگ دنیا بازی کند. وی همچنین گفت جدایی کی‌روش از تیم ملی، به زیان فوتبال ایران است.

در زیر متن گفت‌وگوی خبرنگار ایسنا و امیر حاج‌رضایی را می‌خوانید:

از بازی تیم ملی مقابل شیلی و سوئد شروع کنیم. ارزیابی‌تان از این دیدارها چیست؟

ما هر چه با تیم‌ قدرتمند بازی کنیم، هراس و استرسی که میان بازیکنان وجود دارد از بین می‌رود. به طور مثال تیم ملی والیبال ایران وقتی با قدرت‌های بزرگ دنیا بازی کرد، رفته‌رفته به خودباوری رسید. در کشتی هم اصطلاحی وجود دارد که می‌گوید تن کشتی‌گیر باید به تن کشتی‌گیرهای بزرگ دنیا بخورد. بنا بر این ما باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم و کاری به نتایج نداشته باشیم. این گونه بازی‌ها به فوتبال ایران کمک می‌کند. نه برد شیرین مقابل شیلی مرا تحریک می‌کند نه باخت به سوئد مرا ناامید می‌کند، زیرا خودمان می‌دانیم فارغ از نتایجی که به دست آمده، فوتبال ما با شیلی و سوئد فاصله زیادی دارد و نتیجه عددی فاصله را از بین نمی برد. هیچ زمانی باورم نمی شد بتوانیم مقابل این دو تیم بزرگ بازی کنیم اما خوشبختانه این وعده عملی شد و تیم ملی مقابل این دو تیم بزرگ بازی کرد. بازی با تیم‌های بزرگ باید ادامه داشته باشد.

 

عملکرد بازیکنان ایران را چطور دیدید؟

بازیکنان ما مقابل بازیکنان بزرگی بازی کردند که پیش‌ از این آنها را فقط در قاب تلویزیون دیده بودند. شکل بازی تیم‌های حریف روی بازیکنان ما تاثیر مثبت می‌گذارد و بازیکنان ما می‌بینند که فوتبالیست‌های بزرگ از سیاره دیگری نیامدند و با سعی و تلاش خودشان سطح فنی خود را بالا برده‌اند.

در حال حاضر بحث جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی مطرح است. نظر شما درباره قطع همکاری کی‌روش با فوتبال ایران چیست؟

به نظر من جدایی کی‌روش به زیان فوتبال ایران است. اطلاعات شخصی من برگرفته از رسانه‌هاست. فرض بگیریم این اطلاعات صحیح است که البته حس درونی‌ام می‌گوید این گونه است. بر اساس این اطلاعات وزارت ورزش نمی‌خواهد کی‌روش روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران بنشیند و به شکلی در تلاش است تا کی‌ورش را از تیم ملی دور کند. این مساله را کی‌روش درک کرده است و می خواهد شان خود را حفظ کند. وزارت ورزش هم با اعمال فشار توانست تغییراتی در فدراسیون فوتبال ایجاد کند که نتیجه آن انتقال بخشی از قدرت فدراسیون فوتبال به وزارت ورزش و جوانان بود. من کاری به خوب یا بد بودن افرادی که به تازگی به فدراسیون فوتبال آمده‌اند ندارم بلکه می‌گویم وزارتخانه با قدرتی که به دست آورده، به دنبال تغییر سرمربی تیم ملی است و این موضوع به سود فوتبال ملی ایران نیست.

 

عملکرد کی‌روش در فوتبال ایران را چگونه دیده‌اید؟

کی‌روش روی نیمکت ایران یک وزنه محسوب می‌شود. به طور مثال آقای هامرین کی‌روش را خوب می‌شناسد و می‌داند وزن کی‌روش بیشتر از اوست. یا حتی سان‌پائولی می‌داند که کی‌روش از او بزرگ‌تر است. اینها افتخار جهانی است که روی نیمکت ایران وجود دارد. این را هم در نظر بگیرید که بخشی از مسابقات تدارکاتی ما به اعتبار این مرد برگزار شده است. من قصد دفاع از او را ندارم زیرا کارنامه هرکس از خودش دفاع می‌کند. من می‌گویم باید از اعتبار کی‌روش برای فوتبال ایران هزینه کنیم. البته او منتقدانی دارد که باید به حرف‌های آنها هم گوش کند.

 

در حال حاضر اختلاف‌نظرهای زیادی در فدراسیون فوتبال وجود دارد و کی‌روش در مصاحبه‌ای اعلام کرده این اختلاف‌نظرها به فوتبال ملی ایران ضربه می‌زند...

۱۰۰ درصد با این صحبت موافقم. این گونه اختلاف‌نظرها به سود فوتبال ملی ما نیست.

 

نقش علی کفاشیان در حل کردن این اختلافات چقدر است؟

زمانی که آقای کفاشیان به فدراسیون فوتبال آمد، تصور جامعه این بود که با مردی ساده‌دل مواجه هستند که با فوتبال آشنا نیست. بر خلاف این تصورها مشخص شد او یک دیپلمات و سیاستمدار قدرتمند است. من به سلامت شخصیتی کفاشیان اعتقاد دارم اما وقتی کسی پستی می‌گیرد باید او را محک زد. در سالیان سال خیلی‌ها به فدراسیون فوتبال آمدند و رفتند اما کفاشیان در فدراسیون ماندنی بود. من فکر می‌کنم او می‌خواهد برای دوره سوم در پست ریاست فدراسیون فوتبال کار کند و در همین راستا مجبور است امتیازاتی به وزارت ورزش بدهد. اما در کل فوتبال ایران با این گونه اختلافات مسیر پیشرفت را طی نمی‌کند. اگر کی‌روش از فوتبال ملی ما جدا شود شک نکنید که به زیان فوتبال ما خواهد بود.

سال جدید آغاز شده است و من برای همه مردم ایران آرزوی سلامتی دارم. در حوزه فوتبال هم امیدوارم شرایطی به وجود بیاید تا برابر ظرفیت‌مان نتایج خوبی بگیریم و این موضوع باعث شادی مردم ایران شود. ما باید در مسیر درست قرار بگیریم و طبیعتا در این مسیر شکست هم وجود دارد اما اگر مسیر درست باشد، شکست تنزل ایجاد نمی‌کند. وقتی ساختار وجود داشته باشد با رفتن یک فرد و یا یک شکست تنزل ایجاد نمی‌شود. در پایان باید بگویم من اگر انتقادی می‌کنم به خاطر این است که آب و خاکم را دوست دارم و دوست دارم همیشه پیروزی‌های ایران را ببینم و مشکل شخصی با هیچ کس ندارم.

نظر شما