شناسهٔ خبر: 88042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

همزمان با عضویت فلسطین در دادگاه لاهه

مشعل: جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن کامل فلسطین در سازمان ملل به پا خیزد

رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از جامعه بین‌الملل خواست برای به رسمیت شناختن کامل فلسطین در سازمان ملل وارد عمل شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «خالد مشعل» رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در گفت‌وگویی با «بی.بی.سی» از جامعه بین‌‌الملل خواست  برای به رسمیت شناختن کامل فلسطین در سازمان ملل به پا خیزد.

 بر اساس این گزارش، مشعل ضمن یادآوری سخن «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در انتخابات این رژیم (۱۷ مارس) گفته بود اجازه تشکیل دولت مستقل فلسطین را نخواهد داد، گفت: جامعه بین‌الملل باید فورا برای به رسمیت شناختن کامل فلسطین در سازمان ملل وارد عمل شود.

وی افزود: علیرغم اینکه حماس سال‌ها با گفت‌وگوهای سازش میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل مخالف بود اما اکنون با تشکیل دولت مستقل فلسطینی با مرزهای ۱۹۶۷ موافق است.

وی در ادامه اعلام کرد که فلسطینی‌ها برای تحقق صلح و آرامش، نرمش زیادی به خرج دادند اما اسرائیل عملیات سازش را کُشت.

مشعل تأکید کرد که حماس بر احترام به قانون بین‌الملل مُصر است و فقط اهداف نظامی را هدف قرار می‌دهد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه مقایسه این جنبش با گروه‌های تروریستی مانند داعش و و القاعده توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: این یک توطئه اسرائیلی واضح است، آنها تلاش می‌کنند خود را با غرب و آمریکا هماهنگ و ادعا کنند که علیه تروریسم هستند اما (این وَصله) به حماس نمی‌چسپد و حماس یک جنبش مقاومتی قدرتمند و عادل است .

دادگاه لاهه امروز (چهارشنبه) فلسطین را به عنوان عضو رسمی‌اش اعلام کرد.

نظر شما