شناسهٔ خبر: 87753 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

تجاوز عربستان به یمن به دلایل نظامی محکوم به شکست است

یکی از فرماندهان ارتش عراق تاکید کرد نبود تجربه نظامی در ارتش و دستگاه نظامی سعودی موجب شکست تجاوز عربستان به یمن خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارسسرلشکر «حسین البطاط»، از فرماندهان نظامی ارتش عراق در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد تاکید کرد که تجاوز عربستان سعودی به یمن به این دلیل که ارتش و دستگاه‌ نظامی این کشور فاقد تجربه نظامی لازم و کافی است، محکوم به شکست است.

سرلشکر البطاط خاطر نشان کرد که وزیر دفاع عربستان تاکنون دارای سابقه و پیشینه نظامی و اداره عملیات نظامی نیست، علاوه بر اینکه عربستان سعودی فاقد ارتشی پیشرفته و با خبره است و تنها امتیاز این ارتش داشتن امکانات مالی است.

این نظامی عراقی نیز براین باور است که عربستان سعودی نقشه‌های آمریکا را در منطقه پیاده می‌کند و عربستان سعودی از زمان شکل گیری تاکنون مجری سیاست‌ها و خواسته‌های آمریکایی بوده است.

سرلشکر البطاط تاکید کرد که هیچ توجیهی برای تجاوز عربستان سعودی به ملت یمن وجود ندارد و ما از دولت عراق می‌خواهیم با کشورهای تشکیل دهنده ائتلاف قاطعیت به رهبری عربستان سعودی قطع رابطه کنند.

وی خاطر نشان کرد که بازی سیاسی به راه انداخته شده از سوی آمریکا در منطقه هم اکنون کاملا بر همه آشکار شده، واشنگتن برای غلبه بر محور مقاومت از یک سو و برخی کشورهای عربی و به بهانه مقابله با نفوذ ایران در منطقه، کشورهایی همچون سوریه و عراق و هم اکنون یمن را درگیر جنگ ویرانگر کرد.

از سوی دیگر البطاط بر این باور است که منطقه خاورمیانه هم اکنون به بازار فروش تسلیحات آمریکایی مواجه شده که با رکود مواجه هستند.

نظر شما