شناسهٔ خبر: 87601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

تایید احکام اعدام معارضان، بحرین را به جهنم تبدیل خواهد کرد

فعال سیاسی بحرینی تاکید کرد تایید احکام اعدام صادرشده علیه معارضان بحرینی، این کشور را به جهنم تبدیل خواهد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «عبد الاله الماحوزی»، فعال سیاسی بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در منامه تاکید کرد که تایید احکام اعدام صادر شده علیه معارضان بحرینی، کشور را به جهنم تبدیل و بحرین را در دو بعد امنیتی و سیاسی وارد مرحله نامعلومی خواهد کرد.

این فعال بحرینی همچنین تصریح کرد که این احکام صادر شده از چندین جهت باطل است و اولین آن به این دلیل است که از سوی دادگاه نظامی صادر شده است.

وی افزود: این دادگاه درحالی برگزار شد که حداقل موازین و معیارهای حقوق بشری در آن مشاهده نمی‌شد، از جمله اینکه متهمان از داشتن وکیل مدافع محروم بودند، در عین حال تاکنون مشخص نشده که ماموران پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفته یا زیر گرفته شده چه کسانی بوده‌اند.

الماحوزی تاکید کرد که این احکام اعدام از سوی طرف‌های تندرو و افراط گرا در نظام حمایت شده، همان طرف‌هایی که گفت‌وگوی معارضان و ولی‌عهد را به بن بست کشاندند تا ثابت شود، دستگاه قضایی بحرین دستگاه مستقل و پاکی نیست.

دادگاه رژیم آل خلیفه روز دوشنبه برابر با ۲۳ مارس چند جوان بحرینی از ساکنان منطقه الدراز را به اتهام شرکت در تظاهرات ضد نظام و بستن خیابان‌ها و سوزاندن لاستیک و حمله به نیروهای پلیس به اعدام محکوم کرد.

جنبش جوانان الدراز اعلام کرد، تظاهراتی علیه این احکام برگزار خواهد کرد.

نظر شما