شناسهٔ خبر: 87122 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

همزمان با ایام نوروز

قطار توریستی در کاشان به بهره‌برداری رسید

افتتاح قطار شهردار کاشان از بهره‌برداری قطار توریستی در این شهرستان همزمان با تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس از کاشان، سید محمد ناظم رضوی سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان به عنوان یکی از مقاصد گردشگران نوروزی همزمان با ایام عید و فصل گلابگیری شاهد حضور گسترده مسافران است که طرح محدودیت‌های ترافیکی در اطراف آثار تاریخی را نیز به دنبال دارد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت ترافیکی باغ تاریخی فین به عنوان اولین مقصد سفر گردشگران در کاشان افزود: تردد وسائط نقلیه در اطراف باغ فین نه تنها موجب وارد شدن صدمات به این اثر جهانی می‌شود بلکه در اطراف این بنای تاریخی محدودیت ترافیکی ایجاد شده است.

شهردار دیار نخستین‌های جهان بیان کرد: به منظور رفاه حال گردشگران و کاهش بار ترافیکی محور یک دستگاه قطار توریستی دو کابینه با ظرفیت جابه‌جایی ۴۸ نفر خریداری شده است که پس از پایان ایام گردشگری کاشان در مسیر سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از دیگر اقدامات شهرداری کاشان به ایجاد تورهای کاشان‌گشت با مشارکت بخش خصوصی به منظور حل مشکل ترافیکی ایام نوروز در اطراف ابنیه‌های تاریخی اشاره کرد و گفت: در این طرح مسافران با ثبت‌نام در کاشان‌گشت ضمن استفاده از سرویس حمل و نقل درون‌شهری از تخفیفات ویژه برای بازدید از ابنیه‌های تاریخی برخوردار می‌شوند.

به گزارش فارس، شهرستان کاشان با قدمتی بالغ بر ۱۵ هزار ساله به عنوان شهر نخستین‌های جهان مشهور است.

در دیار نخستین‌های جهان برای نخستین‌بار علم ذوب فلزات، اختراع چرخ سفال و ساخت سفال، ابداع صنعت نساجی، ابداع صنعت ساخت کاشی زرین‌فام و نخستین تمدن‌گاه و شهرنشینی جهان به وقوع پیوسته است.

نظر شما