شناسهٔ خبر: 87023 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کارشناس هواشناسی خبر داد

تداوم بارش‌ها در نیمه شرقی کشور/ وزش باد در تهران ۱۲ متر بر ثانیه است

باران تهران کارشناس هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید چهارشنبه بعد از ظهر از غرب و شمال غرب کشور وارد می‌شود و سبب بارش باران و برف در نیمه غربی و به تدریج دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و زاگرس خواهد شد.

به گزارش نماینده فریبا گودرزی کارشناس حاضر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص وضیت آب و هوای کشور اظهار داشت:  طی چند روز اخیر سامانه بارشی در کشور فعال بوده است که به تدریج شرق و نواحی شمال امروز بارندگی در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، مرکز دامنه‌های البرز و سواحل شمال شرق و شرق کشور رخ می‌دهد.
 
وی افزود: این بارش‌ها در مناطق سردسیر شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی عمدتا به صورت بارش برف خواهد بود، همچنین سامانه بارشی اواخر امشب از شرق کشور خارج می‌شود.
 
گودرزی تصریح کرد: امروز وزش باد شدید در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و دامنه‌های البرز رخ می‌دهد. همچنین خلیج فارس و دریای خزر نیز امروز مواج هستند.
 
وی اظهار داشت: سامانه بارشی جدید چهارشنبه بعد از ظهر از غرب و شمال غرب کشور وارد می‌شود و سبب بارش باران و برف در نیمه غربی و به تدریج دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و زاگرس خواهد شد.
 
کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی ۲۴ ساعت آینده گفت: وضعیت هوای تهران امروز کمی ابری و به تدریج کاهش ابر و وزش باد خواهد بود و در حال حاضر وزش باد تهران ۱۲ متر بر ثانیه معادل ۴۲ کیلومتر بر ساعت است که این وزش باد تا اوایل شب ادامه دارد.

نظر شما