شناسهٔ خبر: 87019 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اکرمی:

یونسی باید پاسخگوی اظهاراتش باشد/اصولگرایان با معیارهای جامعتین وارد صحنه انتخابات شوند

سیدرضا اکرمی43 رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه یونسی باید پاسخگوی اظهاراتش باشد، گفت: هر سخنی که در مقابل این اصول باشد از هیچ‌کس و در هیچ محفلی پذیرفته نیست.

به گزارش نماینده حجت الاسلام سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس در مدینه منوره با اشاره به انتخابات مجلس دهم که در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد، اظهارداشت: نکته حائز اهمیت در جامعه، گردش مسئولیت‌هاست که باید از سوی فعالان سیاسی پذیرفته شود.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: ضروری است تا کسانی که خود را واجد شرایط می‌دانند در صحنه انتخابات وارد شده و خود را معرض انتخاب ملت قرار دهند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در این زمینه افزود: مردم نیز باید با تحقیق به کسانی که اصول اولیه یعنی اصل انقلاب، اصل نظام، اصل قانون اساسی و اصل ولایت فقیه را قبول دارند شناسایی و به آنها رأی دهند تا مجلسی کارآمد و در خور شأن نظام اسلامی ایران داشته باشیم.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گرایش‌های سیاسی حاضر در عرصه جامعه و انتخابات، بیان کرد: یکی از گرایش‌های سیاسی مطرح در جامعه، خط فکری اصولگرایان است که همیشه با مد نظر داشتن اصول اصلی انقلاب در صحنه انتخابات حضور داشته‌اند.

* اصولگرایان با معیارهای جامعتین وارد صحنه انتخابات شوند

وی افزود: اصولگرایان باید در این دوره هم با مدنظر داشتن معیارهای تعیین شده از سوی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز در عرصه انتخابات حضور یابند.

وی همچنین با بیان اینکه اصلاح‌طلبان نیز به عنوان یکی دیگر از خطوط فکری مطرح در جامعه در صحنه انتخابات حاضر خواهند شد، اضافه کرد: باید اصلاح‌طلبان هم با حساب و کتاب و تشریح نکات مد نظرشان در عرصه انتخابات شرکت کنند تا شاهد یک رقابت سالم در جامعه باشیم.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه در تشریح اولویت‌های کشور در سال جدید، عنوان کرد: سال جدید با توجه به نامگذاری آن از سوی رهبر معظم انقلاب جهت‌دهی ویژه‌ای است که مد نظر مقام معظم رهبری بوده است.

وی تأکید کرد: نامگذاری سال جدید حکایت از آن دارد که دولت با تمام قوا در خدمت مردم باشد و ملت هم باید ضمن همکاری با قوه مجریه تمام خدمات شایسته را از دولت دریافت کند.

* ۳ وظیفه عمده دولتمردان و مردم

اکرمی بیان کرد: در سال جدید به نظر می‌رسد باید سه کار اساسی مدنظر دولتمردان و مردم باشد، یکی اینکه به طور جدی اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم و در عرصه سیاسی نیز همگان تابع منویات رهبری معظم انقلاب باشیم که اگر اینچنین شود وحدت بین دولت و ملت به منصه ظهور خواهد رسید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف تحت‌الأرضی و منابع زیرزمینی کشور، توضیح داد: نکته دوم که باید مدنظر همگان باشد عبارت است از اینکه از تمام ظرفیت‌های موجود از منابع زیرزمینی و تحت‌الأرضی گرفته تا ارتباطات دریایی و خشکی ایران با ۱۴ کشور همسایه استفاده شود که اگر چنین امری محقق شود یک کمربند امنیتی و اقتصادی خوب و مطمئن برای کشور ایجاد خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: در همین راستا برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله به نحو احسن تدوین شده است که باید با عمل به آن به رتبه اول در حوزه‌های مختلف در منطقه دست یابیم که برای رسیدن به این مهم حتماً باید شعار سال ۹۳ که عزم ملی و مدیریت جهادی بود را به طور دقیق پیگیری کنیم.

اکرمی در تشریح نکته سوم نیز گفت: نکته بعدی که باید به آن توجه شود و رئیس جمهور محترم هم در پیام نوروزی به آن اشاره کرد، بحث دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی است که باید تلاش کنیم تا واجدان شرایط نامزدی خود را اعلام کنیم و مردم هم به افراد اصلح رأی بدهند تا مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کارآمدی داشته باشیم.

وی همچنین بر ضررت برقراری و گسترش ارتباط صحیح با سایر کشورها در سال جدید تأکید کرد و عنوان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اعلام کرده است که به جز رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی که ساخته و پرداخته استکبار جهانی است با تمام کشورها ارتباط دوستانه داشته و به دنبال تعامل با همه کشورها به ویژه کشورهای منطقه خواهد بود.

* حجت‌الاسلام یونسی باید پاسخگوی اظهاراتش باشد

وی در ارزیابی خود از سخنان حجت‌الاسلام یونسی که بازتاب گسترده‌ای در سطح جامعه و رسانه‌ها داشته است، بیان داشت: در اظهاراتی که صورت می‌گیرد حال از سوی هرکس و در هر محفلی که باشد باید دقت شود که به اصول اساسی یعنی اصل نظام، اصل انقلاب، اصل قانون اساسی و اصل ولایت فقیه که خطوط قرمز هستند خدشه‌ای وارد نشود و مصالح و منافع جامعه تأمین گردد و اظهارات به گونه‌ای نباشد که زمینه بهره‌برداری ناصحیح داشته باشد.

وی گفت: هر سخنی که در مقابل این اصول باشد از هیچ‌کس و در هیچ محفلی پذیرفته نیست.

اکرمی تشریح کرد: هرچند به نظر می‌رسد سخنان آقای یونسی بیان یک بحث تاریخی بوده و از منظر اجتماعی و فرهنگی مطرح شده است، اما خود ایشان باید توضیح بدهد که مقصودشان از بیان چنین نکاتی چه بوده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پایان اظهار داشت: هرچند بعد از طرح این نکات در جامعه آقای یونسی به دادگاه ویژه روحانیت احضار و جمعی از نمایندگان نیز به سخنان ایشان معترض شده‌اند، اما عقل حکم می‌کند که بیان اینگونه سخنان آن هم در شرایط کنونی جامعه و منطقه به صلاح نباشد.

نظر شما