شناسهٔ خبر: 86957 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نجابت:

رسیدن به توافق در داخل آمریکا بیشتر از ایران است/ نارسایی‌ها نباید دستمایه غربی‌ها برای توطئه علیه نظام شود

حسین نجابت/2 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، اظهار داشت: مسئولین و ملت باید توجه کنند که نارسایی‌هایی که در کشور وجود دارد نباید دستمایه غربی‌ها برای توطئه علیه نظام شود.

به گزارش نماینده حسین نجابت، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: سخنرانی مقام معظم رهبری یک جنبه بین‌المللی دارد که آن هم به جنبه استکبارستیزی انقلاب اسلامی و سرلوحه بودن استکبار ستیزی در سیاست خارجی انقلاب اسلامی اشاره مستقیم داشت. نماد این قضیه هم مقابله با آمریکا بوده است. اگر هم کشورهای دیگر به ایران اقبال نشان داده‌اند به خاطر مقابله با آمریکا بوده است.

وی همچنین افزود: آمریکا با این مذاکرات و به دست آوردن برخی پیروزی‌های احتمالی آسان می‌خواهد این تصویر جمهوری اسلامی را بشکند.

نماینده مردم تهران در مجلس اهمیت رسیدن به توافق در مذاکرات را در داخل آمریکا بسیار بیشتر از ایران دانست و گفت: در داخل آمریکا رقابت بسیار شدیدی بین جمهوری‌خواهان و دموکرات‌های آمریکایی برای انتخابت اخیر این کشور وجود دارد. دموکرات‌ها می‌خواهند با توافق به جمهوری‌خواهان نشان دهند که بدون جنگ توانستند ایران را مهار کنند و جمهوری‌خواهان نیز نمی‌خواهند این افتخار نصیب دموکرات‌‍‌ها شود. البته این مباحث مصرف داخلی در خود آمریکا دارد. این دو جنبه نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به مذاکرات نیاز دارند.

وی به قسمت دیگری از سخنان رهبری اشاره کرد و ادامه داد: رهبری در قسمتی از سخنان خود به جمله‌ای اشاره کردند که "هدف آمریکا تقویت نگاه برون‌زاست". این صحبت یک مفهوم اصلی و چند مفهوم فرعی دارد. رهبری به درون نگاه بسیار ویژه‌ای دارند و توجه به بیرون از کشور را بشدت نکوهش می‌کنند. ایشان معتقدند با توجه به پتانسیل داخلی می‌توان پیشرفت کرد و این کلام ایشان در مقابل تفکر افرادی است که به سرمایه‌گذار و پتانسیل خارجی بیشتر اهمیت می‌دهد.

نجابت همچنین گفت: آمریکا همچنین می‌خواهد تلاش کند که به دنیا بگوید که ایران بدون آمریکا نمی‌تواند گام بردارد. پیام فشار آمریکا به ایران برای دنیا این است که اگر ایران با آمریکا توافق کند از تحریم خارج می‌شود و می‌تواند رونق پیدا کند که این مسائل در پیام نوروزی اوباما قابل رویت است.

این نماینده مجلس به دست مایه قرار دادن اوباما در نامه نوروزی به مردم ایران به مشکلات درونی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولین و ملت باید توجه کنند که نارسایی‌هایی که در کشور وجود دارد نباید دستمایه غربی‌ها برای توطئه علیه نظام شود. آنها به دنبال القای این مسئله هستند که نشان دهند ایران بدون آمریکا نه اقتصادی خواهد داشت و نه می‌تواند به رونق برسد که این همان تفکری است که می‌گوید منهای خارجی نمی‌توانیم به جایی برسیم. سخنان امروز رهبری در مشهد دو تفکر "توجه به درون" و تفکر "منهای خارجی نمی‌توانیم به جایی برسیم" را در مقابل هم قرار داده است.

نظر شما