شناسهٔ خبر: 86920 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بازخوانی/

آقا تهرانی: اگر سیاست ما عبادت باشد دچار اختلاف نخواهیم شد

آقا تهرانی جبهه پایداری در سال گذشته ضمن استقبال از همگرایی اصولگرایان بر رعایت اخلاق و ولایت پذیری در عرصه سیاسی کشور تاکید کرد.

گروه سیاسی نماینده، مهمترین مواضع حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی"دبیرکل جبهه پایداری" در سال گذشته پیرامون وحدت و همگرایی اصولگرایان بدین شرح است:

۱) افتخار میکنیم که اصولگرا باشیم و جلسات و نشستهای فراوانی داشته و داریم و امیدوار هستیم که نتیجه خوبی نیز ایجاد شود. ما به اصول و قواعد پایبند هستیم ولی برخی میخواهند بگویند ما نمیتوانیم با هم باشیم تا خودشان با هم باشند لذا امیدواریم اصولگرایان متوجه این قضیه باشند تا دیگران آنها را مدیریت نکنند.

۲) اصولگرایان باید ولایت مدار باشند و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران هم به نعمت ولایتفقیه است، باید بر روی ولایت بهعنوان ستون خیمه انقلاب تمرکز کرد چراکه هرکس از آنجایی راه کج رفت و خراب شد که با ولی امر زاویه پیدا کرد و نقطه وحدت اصولگرایان باید تمرکز روی پیروی از مقام ولایت باشد.

۳) ممکن است اختلافسلیقه بین ما اصولگرایان پیش بیاید اما باید بیان رهبر معظم انقلاب برای همه ما فصلالخطاب باشد و همه باید پشت سر مقام ولایت حرکت کنیم.

۴) اگر سیاست ما عبادت باشد دچار اختلاف نخواهیم شد، وحدت یک امر کاملاً روشن است که باید به آن عمل کرد. برای رسیدن به وحدت باید نفسانیت، حساسیتهای بیمورد، تحزب و سیاستزدگی را کنار بگذاریم و در ارتباط با خدا اخلاص داشته باشیم.

۵) در حال حاضر نیز ما با اصولگرایان جلسات زیادی گذاشتیم که بیایید با هم صحبت کنیم، من همگرایی را خوب میبینم و به نشستها با ایثارگران، موتلفه و خوشبین هستم چراکه نشستها موجب وحدت آينده خواهد شد، در پي اين نشستهاي مشترک، همگرايي جدي حادث شده است. وقتي با هر گروهي نشست داشتهايم هم آنها متوجه شدند ما ترسناک نيستيم هم ما ديديم آنها از خود ما هستند. ضمن آنکه اصولگرایان همه اهل بصیرت هستند؛ ازاینرو بهطور حتم حرکت آنها به مسیر همگرایی، کار دشواری نخواهد بود.

۶) حرکتی که طی ماههای اخیر در قالب نشستهای شورای همگرایی اصولگرایان از سوی حجتالاسلام تقوی شروع شده، تلاش مبارکی است و ما امیدواریم سرانجام خوبی نیز در پی داشته باشد.

۷) خوشبختانه تا به امروز جلساتی که بین اصولگرایان برگزار شده، به بهترین شکل ممکن و در خوشبینانهترین حالت انجام شده است و ما امیدواریم بتوانیم در انتخابات مجلس آینده با رویکرد موفقی وارد عمل شویم.

۸) نشست اصولگرایان و همگرایی آنها را تبریک میگویم از اینکه به دنبال این هستند که وصلت درستی بینشان ایجاد شود، خوشحالم.

نظر شما