شناسهٔ خبر: 86569 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

تعداد تلفات چهارشنبه آخر سال در تهران اعلام شد

چهارشنبه سوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: تاکنون تلفات چهارشنبه آخر سال به ۲ نفر رسیده است که یک نفر از آنها به دلیل شدت انفجار از پشت‌بام به پایین پرتاب شده و یک نفر دیگر نیز در بیمارستان جان خود را از دست داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سعید شریف‌زاده در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: امشب یکی از شب‌های خاص است که در شهر تهران معمولاً شاهد حوادث مختلف هستیم که علت اصلی این حوادث نیز انفجارات و حریق‌های مختلف است.

وی ادامه داد: امروز در مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران نمایندگانی از آبفا، توزیع برق تهران، گاز، پلیس پیش‌گیری و رسانه‌ها حضور دارند.

شریف‌زاده اظهار داشت: امشب برای نخستین‌بار از نرم‌افزار مدیریت بحران شهری استفاده شده است تا آمار و اطلاعات مربوط به حادثه را به صورت آنلاین داشته باشیم. مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز همکاران و کارگروهی در ستاد فرماندهی آتش‌نشانی حضور یافتند و تعداد تماس‌ها تاکنون یک هزار و ۱۶ تماس بوده است که مأموران آتش‌نشانی به ۶۳ عملیات اعزام شده‌اند.

وی گفت: تاکنون ۳ حادثه انفجار، ۱۱ حادثه خدمات ایمنی و سایر حوادث را داشته‌ایم که بر اثر ۳ انفجار صورت گرفته که ۲ نوجوان پسر حدود ۱۵ و ۱۶ ساله جان خود را از دست دادند که یکی از آنها در بیمارستان درگذشت.

شریف‌زاده گفت: برخی حریق‌های امشب نیز غیرمرتبط با چهارشنبه سوری بوده است و حریق در انبارها و ضایعات گزارش شده که در این خصوص نیز مأموران آتش‌نشانی حضور پیدا کردند و نسبت به اطفای حریق اقدامات لازمه انجام شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افزود: ستاد آتش‌نشانی تا ساعت ۱۲ امشب در مرکز ۱۲۵ حضور خواهند داشت و تاکنون نیز گزارشها به این شکل بوده است.

وی گفت: تماس با سامانه ۱۲۵ در چهارشنبه آخر سال نسبت به سال گذشته ۴۴۰ مورد کاهش داشته است و تلفات و مصدومان نیز تاکنون به مراتب کمتر از سال گذشته بوده است.

هنوز اورژانس تهران و سازمان پزشکی قانونی، فوت دومین قربانی حوادث چهارشنبه سوری را که مسئولان آتش نشانی اعلام کرده اند، در بیمارستان بوده است، تأیید نکرده اند.

نظر شما