شناسهٔ خبر: 86535 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارشی از فعالیت های نماینده"لنگرود" در تعطیلات اسفندماه

مهرداد بائوج لاهوتی/2 آخرین دوره سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه دراسفند ماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز شنبه ۱۶اسفندآغاز وتا ۲۲ همین ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت هفته گذشته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های"مهرداد بائوج لاهوتی"عضو کمیسیون"عمران" درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه" لنگرود"به شرح ذیل است؛

بازدید  از بیمارستان و دانشکده نیمه تمام استان بهمراه وزیر بهداشت

ظهر روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان لنگرود حاضر شد، وزیر بهداشت از بیمارستان امینی، بیمارستان در حال احداث و دانشکده پرستاری این شهرستان بازدید به عمل آورد.

لاهوتی با اشاره به بازدید دکتر قاضی زاده از بیمارستان امینی خاطر نشان کرد : در این سفر مصوب شده تا این بیمارستان تجهیز شود تا بتوان خدمات مناسبتری به شهروندان ارائه گردد.

وی مطرح کرد؛ انتقاد از فاصله معنادار سوخت مصرفی در کشور با استانداردهای جهانی/ دستگاه‌ها به وظایف خود در جلوگیری از آلودگی هوا عمل نمی‌کنند

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با بیان اینکه خودروهای داخل به هیچ عنوان استاندارد لازم را ندارد، گفت: سوخت های مصرفی داخل کشور با استانداردهای جهانی فاصله معنا داری دارد.

حضور درهمایش ملی علمی- دانشجویی هوای پاک در دانشگاه شهید بهشتی

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به برگزاری همایش ملی علمی- دانشجویی هوای پاک در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: مسوولیت‌ مبارزه با آلودگی هوا تنها متوجه دستگاه‌هایی همچون شهرداری، سازمان محیط زیست و دیگر دستگاه‌ها نیست.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید به وظایف خود دراین خصوص عمل کنند، افزود: متاسفانه دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند، امروزه ۷۵ درصد جا به‌جایی‌ها باید به وسیله حمل و نقل عمومی صورت بگیرد که متاسفانه این موضوع صورت نمی گیرد، بنابراین باید از شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط پرسیده شود که تا چه اندازه در جهت تحقق این مهم گام برداشته اند.

وی با اعلام اینکه خودروهای تولید داخل و حتی خودروهای وارداتی باید استاندارد یورو ۴ را داشته باشند، تصریح کرد: متاسفانه خودروهای داخل به هیچ عنوان استاندارد لازم را ندارد و هیچ فردی هم دراین خصوص که چرا وضعیت خودروسازی های ما این قدر اسفبار است، پاسخگو نیست.

لاهوتی با یادآوری اینکه باید مشکل آلودگی بنزین حل شود، گفت: هنوز یک عده می‌گویند بنزین پتروشیمی‌ها آلوده بوده و عده ای این موضوع را رد می‌کنند؛ در حالی که فارغ از این مسئله هنوز سوخت مصرفی با استاندارهای جهانی فاصله معناداری دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ هزار مینی بوس با عمر بالای ۳۰ سال در تهران تردد می کنند، افزود: بیش از ۱۰ هزار تاکسی پیکان با مصرف بالا و موتور غیراستاندارد در تهران رفت و آمد می کنند که می بایست ستاد بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان تاکسیرانی برای خارج کردن آنها از سیستم حمل و نقل عمومی اقدام کند، همچنین مسائل و موضوعات دیگری نیز در آلودگی هوا نقش دارند.

نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، گفت: باید درخصوص آگاهی از خطرات آلودگی هوا فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید بدانند آلودگی هوا تا چه اندازه برای سلامت و زندگی شان مضر است، گفت: امروزه در تهران ۳ هزار نفر و در سراسر کشور ۵ هزار نفر در اثر آلودگی هوا جان خودشان را از دست می دهند، بنابراین مردم باید متوجه خطرات آلودگی هوا باشند.

وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در مورد برگزاری همایش ها و سمینارها در جهت کاهش آلودگی هوا، تصریح کرد: برگزاری همایش علمی دانشجویی هوای پاک یکی از این راه‌ها است. به هر حال در مراکز دانشگاهی و مراکز علمی تخصصی می توان مسائل و خطرات آلودگی هوا را بیشتر برای مردم مطرح کرد، با این تفاوت که دراین مراکز افراد فرهیخته بیشتری حضور دارند.

لاهوتی با ابراز تاسف از اینکه درحال حاضر گمان می شود برای کنترل آلودگی هوا فقط باید از مسوولان مطالبه داشت، گفت: قطعا عملکرد مسوولان به تنهایی کافی نخواهد بود، این همایشها پل رابطی بین مردم و مسوولان است، به ویژه آنکه رسانه ها با پوشش اخبار آن، بهانه ای برای پرداختن به این مهم پیدا می کنند.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس، افزود: بنابراین برگزاری این همایش‌ها می تواند، در فرهنگ سازی، در اصلاح رویه فعلی و هم در ایجاد روشهای نوینی که بتواند ما را برای برون رفت از معضل آلودگی هوا کمک کند، موثر است.

برگزاری ملاقات مردمی

دیدار از روستاها و برگزاری ملاقات مردمی از دیگر فعالیت های نماینده مردم لنگرود در زمانی تعطیلی صحن علنی مجلس بوده است.

لاهوتی گزارش

لاهوتی گزارش

لاهوتی گزارش

لاهوتی گزارش

لاهوتی گزارش

لاهوتی گزارش

 

نظر شما