شناسهٔ خبر: 86523 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

گزارشی از فعالیت های نماینده"بیرجند" در تعطیلات اسفندماه

عبادی/2 آخرین دوره سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه دراسفند ماه با تعطیلی جلسات علنی مجلس از روز شنبه ۱۶اسفندآغاز وتا ۲۲ همین ماه ادامه داشت.

به گزارش نماینده، نمایندگان خانه ملت هفته گذشته عازم حوزه های انتخابیه شان شدند تا از نزدیک در روند مسائل و مشکلات مردم و نیز روند رسیدگی به پروژه های استانی. قرار بگیرند. در همین راستا پایگاه خبری- تحلیلی نماینده، گزارشی از عملکرد نمایندگان مردم، در حوزه انتخابیه خود را ارئه می‌ کند.

به گزارش نماینده، اهم فعالیت‌های "حجت الاسلام محمدباقر عبادی"عضو کمیسیون"آموزش و تحقیقات" درمجلس شورای اسلامی در حوزه‌انتخابیه" بیرجند، درمیان و خوسف"به شرح ذیل است؛

حضور و بازدید از نمایشگاه جدید بیرجند

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیشرفت فیزیکی نمایشگاه جدید بیرجند را نامطلوب دانست و گفت: باید روند احداث نمایشگاه بین‌المللی بیرجند تسریع یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقرعبادی شامگاه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهاره بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه قیمت‌ها در نمایشگاه مناسب بود و مردم نیز از این قیمت‌ها راضی بودند.

وی افزود: یکی از مشکلات مردم که در محل نمایشگاه به ما منتقل می‌کردند، در زمینه مکان نامناسب نمایشگاه بود که سبب شده است عده زیادی از همشهریان به دلیل کمبود پارکینگ و شلوغی نمایشگاه و کوچک بودن آن نتوانند به درستی بازدید کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر مواردی که برای مردم مشکلاتی به وجود آورده بود مشکل خاکی بودن محوطه پشت نمایشگاه است که سبب گرد و خاک می‌شود.

عبادی افزود: امید است مکان نمایشگاه جدید هرچه زودتر آماده شده و مشکلات موجود رفع شود تا در این صورت مردم بتوانند به راحتی مایحتاج خود را خریداری کنند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مردم مشتاق هستند که از این نمایشگاه‌های بهاره خرید کنند زیرا طبق برآورد قیمت‌ها مایحتاج مردم در این نمایشگاه بین۱۰ تا ۲۰ درصد مناسب‌تر از بازار است.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خطاب به مدیر داخلی نمایشگاه بیرجند گفت: توقع داشتیم در چند سالی که کار احداث نمایشگاه جدید زده شده است، پیشرفت‌های بیشتری انجام می‌شد زیرا در حال حاضر به دلیل مساحت کوچک نمایشگاه، ظرفیت تراکم زیاد را ندارد و مهم‌ترین دغدغه مردم در حال حاضر همین است.

عبادی افزود: این نمایشگاه روبه‌روی بیمارستان در دست تکمیل واقع شده است و اگر بیمارستان به زودی افتتاح شد وجود نمایشگاه در این منطقه امکان ندارد و مشکلات زیادی پیش می‌آید.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی اولیه نمایشگاه تنها نیاز آب مشکل اساسی و کند شدن مسیر احداث نیست، اظهار داشت: مسئولان نمایشگاه در حال حاضر مشکلات خود را کمبود آب بیان می‌کنند و ما از آنها تقاضا داریم که برای رفاه حال مردم کارهای زیربنایی و دیگر فعالیت‌های ساخت را انجام دهند و مشکل آب را برای مراحل آخر کار بگذارند.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به چند سال گذشته خوب کار نشده است و باید هرچه زودتر کارهای باقی مانده برای احداث نمایشگاه جدید انجام شود.

عبادی: احداث کمرگ در کنار منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بسیار ضروری است

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل کمرگات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه احداث کمرگ در کنار منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بسیار ضروری است، اظهار داشت: اخیرا نیز به صورت مکتوب و شفاهی با معاونت معاونت پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی رئیس جمهور موضوع تخصیص اعتبار به منظور احداث کمرگ ۱۷ هکتاری بیرجند صورت گرفته است.

، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در دیدار با آقای خاشی، مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همواره مسائل و مشکلات حوزه کمرگ این منطقه را مورد پیگیری قرار داده‌ام، گفت: وجود گمرک در توسعه اقتصادی استان و به‌ویژه رونق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه اظهار داشت: هم‌اکنون اقدامات خوبی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند انجام گرفته و بنا به گفته مسئولان بیش از ۱۵ شرکت آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در این منطقه اعلام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عبادی در ادامه بیان داشت: اخیرا نیز برای تشریح و پیگیری اعتبار به منظور پروژه احداث کمرگ ۱۷ هکتاری بیرجند رایزنی‌های در سطح معاونت پارلمانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی رئیس جمهور صورت گرفته است.

حجت الاسلام عبادی/ ردیف اجرایی راه آهن شرق در بودجه سال ۹۴ تصویب شد

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی از تصویب ردیف اجرایی راه آهن شرق در بودجه سال ۹۴ خبر داد.

حجت الاسلام محمد باقر عبادی به خبرنگاران رسانه‌های گروهی در خصوص اعتبارات در نظر‌گرفته‌ شده برای طرح عظیم و ملی راه آهن شرق، گفت: امروز پس از پایان یافتن بررسی بودجه و تصویب نهایی ردیف‌ها و جداول ردیف اجرایی راه آهن شرق کشور در بودجه سال ۹۴ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: این راه آهن کشورهای آسیای میانه را به آب‌های آزاد متصل می کند و از لحاظ ترانزیت نقش بسزایی را در اقتصاد کشور خواهد داشت.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اتصال مرکز استان خراسان جنوبی به راه‌آهن از آرزوهای دیرینه مردم بوده، خاطر نشان کرد: با تلاش نمایندگان استان در مجلس و نماینده خبرگان رهبری در استان، استاندار و دیگر مسئولان استانی ردیف اجرایی گرفت.

وی در ادامه با بيان اينكه قرار گرفتن ردیف اجرایی راه آهن شرق کشور در شرايط تحريم و كاهش قيمت نفت صورت گرفته است، تصریح کرد: تصویب قطعی ردیف اجرایی راه آهن شرق از ارزش زيادي برخوردار است، چرا كه با این شرایط هر ساله به آن بودجه اي تزريق خواهد شد و امكان سرمايه‌گذاري خارجي نيز براي آن بوجود خواهد آمد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر اعتبارات دولتی جوابگوی اجرای چنین طرح‌های فراملی نیست، تأکید کرد: دولت برای تسریع در اجرای خط‌ ‌آهن شرق کشور که از چابهار آغاز و از بیرجند به سمت مشهد کشیده خواهد شد، باید به‌ سمت استفاده از ظرفیت‌هایی چون فاینانس و همچنین توان بخش خصوصی حرکت کند.

حجت الاسلام عبادی بیان داشت: ساخت این خط ‌آهن زمینه توسعه سرمایه گذاری و رونق تولید در استان خواهد شد.

سخنرانی بهمراه پرسش و پاسخ در جمع مردم بیرجند

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی (سه شنبه ۱۹ اسفندماه) در جمع مردم بیرجند: نباید در شناخت بصیرت به اسم‌ها و سوابق توجه کنیم بلکه توجه به حال فعلي افراد هنگام هرگونه شناخت، از جمله شاخص‌هاي اصلي امام خمینی(رحمه الله علیه) است.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی (سه شنبه ۱۹ اسفندماه) در جمع مردم بیرجند که در محل مجتمع فرهنگی مذهبی ابن حسام برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از بصیرت به عنوان شخاص دوران انقلاب اسلامی نامبرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره در طول دوران انقلاب اسلامی تأکید فراوانی به بصیرت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه خطاب بصیرت مختص به گروه و یا قشر خاصی نیست، بیان داشت: داشتن بصیرت مربوط به همه عموم جامعه است، چراکه اگر بصیرت نباشد، انسان‌ها دچار غفلت می‌شوند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بصیرت تنها به معنای شناخت نیست، افزود: تنها شناخت در موضوعات و افراد کافی نیست، بلکه داشتن تقوا هم لازمه کار است.

وی با اشاره به اینکه در طول دوران اسلام و همچنین بعد از انقلاب اسلامی بخاطر برخی از افراد که شناخته شده هم بودن به خاطر عدم وجود بصیرت جنایت ها مرتکب شده‌اند، خاطرنشان ساخت: نباید در شناخت بصیرت به اسم‌ها و سوابق توجه کنیم بلکه توجه به حال فعلي افراد هنگام هرگونه شناخت، از جمله شاخص‌هاي اصلي امام خمینی(رحمه الله علیه) است كه بايد بطور صحيح تبيين و همچنین مورد توجه مستمر قرار داشته باشد .

وی در ادامه افزود: در جریان فتنه ۸۸ هرکس که زاویه‌ای با انقلاب اسلامی پیدا کرد، به خاطر عدم بصیرت و تقوا در آنها بود.

حجت الاسلام عبادی در دیدار صمیمی با مردم بیرجند بیان کرد: در حوادث مختلفی که در طول دوران انقلاب اسلامی گذراندیم، مطمئن هستیم که عنایت ویژه خداوند و اهل بیت(علیه السلام) پشت سر این مملکت بوده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حفظ وحدت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی در ایران اسلامی به خاطر اسلام و ارادات به اهل بیت‌(علیه السلام) بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی قدرت اول خاورمیانه است، افزود: دشمنان اسلام، درصدند با راه‌اندازی گروهک‌های تروریستی از جمله داعش چهره دروغینی از اسلام به نمایش بگذارند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در خانه ملت یادآور شد: آمريكا و استکبار جهانی از گسترش اسلام در دنیا هراس دارند.

امام جمعه موقت بیرجند با پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی اشاره کرد و یادآور شد: پیام رهبر معظم در بهترین شرایط ممکن دنیا بیان شد.

حجت الام عبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ايران بواسطه بصیرت و ايستادگي ۳۶ ساله ملت ايران، توانسته است وضعيتي را در افكار عمومي جهان بوجود آورد كه در تاثیری شگرف در گسترش اسلام در دنیا داشته است.

وی افزود: سید حسن نصرالله می‌گوید هرچه پیروزی در لبنان بدست آورده‌ایم مدیون رهنمودها و حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مواجهه با رژیم صهیونیستی پیروز اذعان حزب‌الله است، گفت: در جنگ‌ گذشته حزب‌الله با رژیم غاصب اسرائیل همه دنیا مشاهده کردند که چطور جوانان مقاومت جنوب لبنان را از تصرف این رژیم غاصب آزاد کردند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در دیدار صمیمی مردم بیرجند در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این سئوال که منابع طبیعی مشکلاتی را برای روستاییان و کشاورزان ایجاد نموده است، بیان داشت: در اکثر دهگردشی‌های انجام شده، مردم نارضایتی‌های از منابع طبیعی داشتند که تاکنون هم در سطح استان و هم در سطح مجلس و ورزات‌خانه مربوطه پیگیری‌های صورت گرفته است.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه منابع طبیعی بر اساس نقشه جهات و علامت گذاری سال ۱۳۴۲ اعلام حریم می‌کند، اظهار داشت: شاید این نقشه و حریم برای مناطق شمالی کشور توجیه داشته باشد، ولی در منطقه بیابانی و خشک استان نیز که باید حمایت از کشاورزان و روستاییان صورت بگیرد، مناسب نیست.

وی در ادامه افزود: در این خصوص با رئیس کمیسیون منابع طبیعی و کشاورزی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگوهایی انجام گرفت تا در قانون اصلاحیه‌ای در این خصوص صورت بگیرد که کمیسیون نیز اصلاحیه لازم را تنظیم و قراراست در صحن علنی مطرح شود.

وی تأکید کرد: آنچه که مسلم است، این قانون اصلاح خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص راه آهن شرق، اظهار کرد: در سال اول نمایندگی پیگیری‌های جدی برای راه‌آهن شرق انجام گرفت که متاسفانه بنا به شرایط اقتصادی کشور رئیس جمهور سابق بخشنامه‌ای را مبنی بر عدم شروع طرح های عمرانی جدید را صادر کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۲ نیز پیگیری‌ها ادامه داشت و نهایتا دولت به برای این پروژه بودجه مطالعاتی قرارد داد که بسیار امید بخش بود.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه در سال جاری در دیدار با آقای دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور برای اجرای مطالعات راه آهن خراسان جنوبی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برای اختصاص ردیف اجرایی به راه‌آهن شرق در بودجه ۹۴ تلاش‌های فراوانی از سوی نمایندگان استان و دیگر مسئولان صورت گرفت، اذعان داشت: در بودجه ۹۴ با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان برای راه آهن شرق کشور مورد تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بيان اينكه قرار گرفتن ردیف اجرایی راه آهن شرق کشور در شرايط تحريم و كاهش قيمت نفت صورت گرفته است، تصریح کرد: تصویب قطعی ردیف اجرایی راه آهن شرق از ارزش زيادي برخوردار است، چرا كه با این شرایط هر ساله به آن بودجه اي تزريق خواهد شد و امكان سرمايه‌گذاري خارجي نيز براي آن بوجود خواهد آمد.

حجت الاسلام در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص حذف برخی افراد از دریافت یارانه، گفت: متأسفانه سیستم آمارگیری در کشور دچار مشکل است و دولت آمار درستی ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال شفاهی یکی از مردم در خصوص اشتغال و سرمایه گذاری در استان دچار ضعف است، اظهار داشت: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت نمی‌تواند مستقیم صنعتی ایجاد کند و باید امور به بخش خصوصی واگذار شود.

نماینده مردم بیرجند در خانه ملت با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری‌های زیادی برای درخواست‌های سرمایه‌گذاران داشته‌ایم، یادآور شد: برای پروژه سیمان باقران هر درخواستی که از طرف هیئت مدیره این کارخانه بوده پیگیری شده و برای این مجمتع نیز تسهیلاتی دریافت شده است.

وی افزود: این پروژه ۳۰ هزار سهام دار دارد که سالهاست که پیشرفت مناسبی نداشته و در حال حاضر براساس آخرین گزارشی که آقای اکبری، عضو محترم هیئت مدیره سیمان باقران اعلام کرده این پروژه در شش ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اینکه همواره اعلام کرده‌ایم برای رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران آمادگی داریم، اظهار داشت: هم‌اکنون پروژه احداث کارخانه چدن در شهرک صنعتی خوسف در حال اجرا است که طبق گفته مدیران آن در آذر و دی ماه سال آینده با اشتغالزایی مستقیم ۳۰۰ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر وضعیت صنایع کشور که در بخشی از تأمین مواد اولیه و یا امکانات به خارج از کشور وابسته بوده‌اند، مناسب نیست.

وی ادامه داد: البته در هیمن وضعیت فعلی بخشی قابل توجهی از صنایع کشور که نیاز خود را از ظرفیت‌های داخلی تأمین می‌کند، شاهد روند رشد آنها هستیم. وی افزود: بطور مثال در حوزه لاستیک‌سازی الان وضعیت مناسبی داریم.

سخنرانی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در جمع مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه افزایش پذیریش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، فاجعه علمی است، اظهار داشت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم دغدغه مسائل علمی الخصوص جلوگیری از فاجعه علمی در گسترش رشته های دانشگاهی و افزایش سطح پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی وجود دارد.

حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطیمه اظهار داشت: تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های منطقه حرکت در مسیر و مکتب انبیاء الهی و اهل بیت(علیه السلام) است.

وی در ادامه به نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در مبارزه با جاهلیت مدرن اشاره کرد و بیان داشت: بخش زیادی از حساسیت هایی که امروز علیه انقلاب اسلامی وجود دارد مربوط به تفاوت آنها با دیگر جوامع است.

عبادی با بیان اینکه هدف بلندی که جمهوری اسلامی ایران دنبال می‌کند، مبارزه با جاهلیت است، خاطرنشان ساخت: مبارزه با جاهلیت برگرفته از انبیاء الهی و برخواسته از سنت اهل بیت(علیه السلام) است.

نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز غرب دچار جاهلیت مدرن است، یادآور شد: در گذشته اگر بت پرستی رواج داشت، امروز بت‌های خطرناکتر مثل انسان‌پرستی، هواپرستی و ثروت پرستی وجود دارد.

وی در ادامه به وضعیت اقتصادی ایلات محتده آمریکا و جنبش وال استریت اشاره کرد و اظهار داشت: در ایلات محتده آمریکا تنها ۲ درصد مردم آن ثروت این کشور را در اختیار دارد و ۹۸ درصد در اختیار سرمایه داران است و این نشانه‌ای از غارتگری مدرن در دنیا غرب مدرن است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به دستاوردهای علمی در عصر حاضر اشاره کرد و بیان داشت: در دوران جاهلیت گذشته دوری از علم تأکید می‌شد و در عصر امروز بیش از هر زمان دیگری به علم اندوزی توجه شده است.

عبادی گزارش

عبادی گزارش

عبادی گزارش

عبادی گزارش

 

 

 

 

نظر شما