شناسهٔ خبر: 86461 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عثمانی در نطق میان دستور مطرح کرد:

نظام رتبه بندی معلمان فانتزی و برای عده ای خاص است

قسیم عثمانی43 نماینده مردم بوکان با انتقاد از حاد شدن مشکلات معیشتی معلمان،گفت:طرح رتبه بندی معلمان یک طرح فانتزی است که تنها عده محدودی ازآن بهره مند می شوند ولازم است دولت لایحه بهبود معیشت فرهنگیان را ارائه کند.

به گزارش نماینده به نقل از  مهر، محمد قسیم عثمانی در جلسه علنی امروز و در نطق میان دستور خود با تبریک پیشاپیش سال جدید به ملت ایران و نمایندگان مجلس، اظهار داشت: از قوه قضائیه به دلیل برخورد با رحیمی ها، هاشمی ها و سایر آقازاده ها تشکر می کنم.

وی ادامه داد: لازم می دانم که رفتار سخیف و وحشیانه عده ای ناشناس را در حمله به همکارمان آقای مطهری در شیراز محکوم کنم و ضروری است که هر چه سریعتر این افراد شناسایی و معرفی شوند تا کسی جرأت حمله به نمایندگان مردم را نداشته باشد.

عثمانی در ادامه با اشاره به تشدید مشکلات معیشتی فرهنگیان و به ویژه بازنشستگان، تاکید کرد: دولت باید هر چه سریعتر فکری به حال فرهنگیان کند؛ دولت و مجلس در شناخت نقش و جایگاه معلمان متفق القول هستند اما در عمل کاری نمی شود و فرهنگیان نیز از تقدیس و تکریم زبانی و عمل نشدن به وعده ها خسته شده اند.

نماینده مردم بوکان در مجلس اظهار داشت: معلمی که زندگی خود و فرزندانش تامین نیست، در هنگام نوشتن معادلات بر روی تخته از نامعادلات زندگی خود رنج می برد.

عثمانی با اشاره به اعلام دولت برای ارائه لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس تصریح کرد: انتظار این است که دولت هر چه سریعتر نسبت به ارائه لایحه بهبود معیشت معلمان اقدام کند، نه اینکه با رتبه بندی بر معیشت آنها سرپوش بگذارد.

نظام رتبه بندی معلمان فانتزی است و تنها عده ای خاص از آن بهره مند می شوند

این نماینده مجلس در ادامه با انتقاد از محتوای نظام رتبه بندی معلمان، گفت: این طرح یک طرح فانتزی است که تنها عده محدودی از معلمان که درد معیشت ندارند و از حقوق معلمی ارتزاق نمی کنند، می توانند از آن بهره مند شوند؛ قدم اول برای بهبود فضای آموزش و پرورش رفع تبعیض ها و کم توجهی هاست و تا این قدم برداشته نشود هیچ طرحی مورد استقبال آنها قرار نمی گیرد.

وی ادامه داد: معلمان خود را با شاگردانشان که کارمند بانک و نماینده مجلس و وزیر و وکیل می شوند، مقایسه می کنند و از تبعیض ها به ستوه آمده اند و انتظار دارند که یک بار برای همیشه این مسئله حل شود؛ پیش شرط لازم برای انجام کارهای پژوهشی و علمی توسط معلمان، رفع این مشکلات است.

نماینده مردم بوکان در ادامه خطاب به دولت و وزارت آموزش و پرورش گفت: آیا خبر دارید که بسیاری از فرهنگیان به خاطر گرانی بیمه طلایی و هزینه های آن از بیمه شدن خود و خانواده هایشان انصراف داده اند!؟ آیا دولت درک نمی کند که حقوق یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی حتی کفاف پرداخت عیدی خانواده فرهنگیان و عروس و دامادها و نوه های آنها را نمی کند!؟ آیا دولت ها نمی دانند که وقتی حقوق کارکنان را ۱۰ درصد افزایش می دهند، ۱۵ درصد به قیمت کالاها و خدمات افزوده می شود و اینها فشار را بر فرهنگیان بیشتر می کند!؟

عثمانی در پایان تاکید کرد: انتظار این است که دولت هر چه سریعتر لایحه مناسبی را برای بهبود معیشت آنان و جهش وضعیت معیشتی آنها به مجلس ارائه کند.

نظرات مخاطبان 0 13

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۴:۱۱کریم 0 8

    درود بر شما نماینده محترم و افسوس خود شما نمایندگان به وزیر با کفایت ما رای ندادید.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۱۵:۴۷فرهنگی 0 7

    درود برشما-بلاخره یکی حرف دل مارا زد-رتبه بندی مزخرف است،نظام هماهنگ پرداخت ورفع تبعیض را میخواهیم.قاضی با لیسانس حقوق وپزشک عمومی که معادل فوق لیسانس است 8ملیون می گیرند.دکترا درآموزش وپرورش کمتر2ملیون.میخواهندبارتبه بندی و150هزارتومان مساله رابه زعم خودشان حل کنند.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۵ ۲۲:۵۳معلم طبسی 0 5

    با سلام من از جناب دکتر حداد عادل توقع دارم در مورد وضع معیشت و انتظارات معلمان این روز ها اظهار نظری داشته باشند.
                                
  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۱۱:۱۸ 0 3

    واقعا به این فکر کردید چرا همه می خواهند برای معلمان کاری کنند ولی نمی شود چون فقط حرف می زنند نه عمل 
    بنده با 16 سال سابقه تدریس رسمی و دانشجو دکترا دولتی حقوقم 1350هزارتومان است به کی بگویم فردا باز زمان رای گیری فرهنگیان فرهیخته و دانشمند می شوند بله مسله این است
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۰۰:۱۴ 0 4

    ممنون از حرفات  در طرح رتبه بندی به تجربه دیپلم و  فوق دیپلم و معلمانی که استخدام قبل 80 هستیم توجهی نشده بیش از 600 ساعت دوره دارم که کد نداره چون اون زمون از رایانه زیاد استفاده نمی کردن به تجربه ما ارزش نذاشتن به بزرگترهای ما توهین کردن چرا که اونا تجربه دارن ولی سواد ان چنانی ندارن طبق رتبه بندی تجربه ارزشی نداره بیشتر مدرک ارزش داره
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۰۳:۲۳علی پورازخلخال 0 4

    درودبرشماولی مشکلات بااین کارهاحل شدنی نیست
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۱۶:۰۸رضا 0 4

    نظام رتبه بندي يعني نظام كينه توزي ودشمني دربين همكاران 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۱:۱۷فرهنگی 0 1

     در کنار این بررسی  رتبه بندی نگاهی هم به پرداخت بدی اب و هوا به معلمان تهران داشته باشید که حداقل 300 کمتر از شهرستان می گیرند و این در حالی که هزینه رفت و آمد چند برابر است یا حداقل حق دود و سرب در این هوا را به انها بیدهید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۸ ۲۲:۳۱ 0 1

    خدا پدرتون رو بیامرزه یکی حرف دل ما رو زد رتبه بندی هم مزخرفه وبرای یه عده خوبه  وبا دغدغه ای به پایجادمیکنه که کسی دیگه به فکر تدریس نیست
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۰۰ایلیا 0 2

    ضمن تشکر از نماینده بوکان مطالبیرو خاطر نشان می کنم 
    حکم معلمان با سایر کارمندان فرقی نمیکنه ولی در دریافت همیشه معلمان عزیز کمتر از حکمشون دریافت می کنند بعنوان مثال سه سال قبل حکم یه معلم با بیست سال سابقه و لیسانس یک میلیون و حکم کارمند مشابه در اداره برق هصد و پنجاه هزار تومن بود امادر دریافت همون معلم ششصد و پنجاه تومن دریافتی داشت و کارمند اداره برق سه ملیون و نهصد هزار تومن . 
    بایستی مزایایی که سایر کارمندا دارن در فیشای معلما هم باشه 
    به چه علت یه معلم نبایستی حق مسکن - حق غذا - حق لباس و- حق خواربار و سایر مزایا رو نداشته باشه 
    برای بعضی کارمندا شب کاری میذارن بدون اینکه اصلا به ادارشون سر بزنن اونا ماموریت دارن اونا اضافه کاری دارن و معلما از تمام این حقوق محرومن . مگه این معلما تو این جامعه نیستن مگه خانواده اینا حق حیات ندارن 
    ادم تعجب میکنه تو یه کشور اسلامی که بیشتر تاکیدش به علم و تربیت و معلمی با معلماش اینجور برخورد میشه بعدشما خودمون رو ام القرای اسلام میدونیم . 
    
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۱۹ ۰۹:۰۷ 0 3

    با سلام خسته نباشید
    اول باید حقوق و مزایای معلمان به حد واقعی خود برسد بعدا نمی دانم رتبه بندی و فلان اجرا شود در ضمن شان و شخصیت معلم که در طول سال زیر پا لگد مال شد چه خواهد شد آیا میتوانید با پول و امتیاز آن را بخرید باید فکر اساسی تر و ریشه دار تری کنید روزی بود که املاک مسکن برای فروش ملک خود دست به دامن شان  و شخصیت معلمان بودند که در فلان کوچه یا خیابان هم یه فرهنگی میشینه یا همسایتون فرهنگی هست اما الان چی شما به پسر خودتان هم اجازه نمی دهید در انتخاب رشته خود سراغ معلمی برود چه برسه به دیدگاه دیگران متاسفانه این یک حقیقت تلخ وناگواری است که  در اثر کم توجهی مسولان ودست اندرکاران دولت و مجلس و کشور پدید آمده ودیگر نمی توان کاری برایش کرد دانش آموزی به آژانس زنگ میزنه بعدش دم در معلم خودشو میبینه فک میکنید چه تعاملی بین آنها و چه طرز فکری در بین آنها ایجاد خواهد شد متاسفم و متاسفم باز هم از آقای عثمان نماینده محترم ممنون.شرم باد برشما یه سوم مجلس فرهنگی هستن ولی افسوس فرهنگی بودن خودشون هم رو فراموش کردند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۱ ۰۴:۳۴معلم 0 0

     خدمتگزاران و سرایدارها در اموزش پرورش  دوست دارند مانند معلمین رتبه بندی شوند  مگه در اموزش عالی کارمندان خدماتی با اساتید از نظر حقوقی مقایسه میشوند چون به صرف اینکه کارمند وزارت علوم هستند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۱-۲۳ ۱۰:۴۱آموزگار 0 0

    این چه برنامه ایست که طرح رتبه بندی شامل افراد پایین تراز لیسانس نمی شود مگر اینها حق زندگی ندارند لطفادر این زمینه فکری کنید.
                                

نظر شما