شناسهٔ خبر: 86267 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

علی اصغر زارعی:

عدم همکاری وزارت علوم در بررسی پرونده بورسیه ها

اصغر زارعی43 عضو کمیته بررسی بورسیه‌ها در مجلس گفت: کمیته نظارت مجلس تاکنون در جریان نتیجه آرای حدود ۳۰۰ پرونده بورسیه‌ها قرار گرفته است که از این بین تعداد قابل توجهی از احکام قبلی لغو و ادامه تحصیل بلامانع تشخیص داده شده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، پیرو اعلام قبلی معاون پارلمانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر اعلام گزارش جدید درباره پرونده بورسیه‌ها، پیگیری‌های فارس از علی اصغر زارعی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و کمیته بررسی بورسیه‌ها در پارلمان، وی جزئیات جدیدی از پیگیری این پرونده را اعلام کرد.

در همین راستا، زارعی به خبرنگار فارس گفت: «کمیته نظارت مجلس شورای اسلامی از باب ادای وظیفه نظارتی، طی جلساتی تاکنون در جریان نتیجه آرای حدود ۳۰۰ پرونده از بورسیه‌ها قرار گرفته است که از این بین تعداد قابل توجهی از احکام قبلی لغو و ادامه تحصیل بلامانع تشخیص داده شده است.»

وی افزود: «برخی از احکام صادره نیز بر اساس مدارک موجود در پرونده‌ها نیازمند بررسی مجدد و تشخیص داده شده است. کمیته درصدد دسترسی و بررسی سایر پرونده‌هاست که متأسفانه مسئولین مربوطه در وزارت علوم همکاری لازم را نداشته‌اند».

نظر شما