شناسهٔ خبر: 86227 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

کسی که اعتبار خود را از نظام گرفته باید دیگران را به تسلیم در برابر حکم قاضی دعوت کند

احمد توکلی431 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کسی شخصیت سیاسی است و شخصیت خود را از نظام گرفته و خودش با نظام پیوند خورده است باید قبول کند که به‌طور طبیعی بخشی از نظام دستگاه قضاست و باید همه را دعوت به تسلیم در برابر حکم دستگاه قضا کند.

به گزارش نماینده، احمد توکلی در گفت‌وگو بامیزان، درباره آسیب‌های دخالت برخی اشخاص و چهره‌های سیاسی در فرایند دادرسی و فشار بر قضات و القای این مطلب که «متهم تبرئه می‌شود»، اظهار کرد: درواقع چنین افرادی به دنبال زمینه‌سازی هستند تا اگر حکم قاضی شدید بود آن را ناعادلانه توصیف کنند و ادعا کنند که دستگاه قضا یک فرد تبرئه شده را محکوم می‌کند.

وی افزود: درحالی‌که اگر به قضاوت احترام می‌گذارند و قاضی و دستگاه قضایی را قبول دارند خود نباید قضاوت کنند به‌ویژه اگر از اطرافیان متهم باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چه معنی دارد که اطرافیان متهم قضاوت کنند، این طبیعی است که اطرافیان متهم اعتقاد بر مبرا بودن متهم دارند و به همین دلیل کسی این سخن را از اطرافیان متهم باور نمی‌کند.

وی بیان کرد: باید همه صبر کرده تا هرچه دادگاه حکم کرد همه تابع و تسلیم آن باشند.

توکلی با توجه به اینکه حفظ استقلال دستگاه قضا مهم بوده و اقتدار نظام اسلامی فراتر از شخصیت‌ها در نظام است، درباره توصیه خود به چهره‌های سیاسی گفت: اگر کسی شخصیت سیاسی است و شخصیت خود را از نظام گرفته و خودش با نظام پیوند خورده است باید قبول کند که به‌طور طبیعی بخشی از نظام دستگاه قضاست و باید همه را دعوت به تسلیم در برابر حکم دستگاه قضا کند.  

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۲۴ ۲۳:۰۷احمد 0 0

    توقعاتی دارید آقا جان ! افرادی که اعتبار خود را از فضل خدا  کسب نموده اند و آن را خرج نظام می کنند چنین انتظار داشتن خطاست چه رسد به اینکه هر چه باشند آبروی نظام اند پس نمی توانند انقلابی نباشند. تسلیم خدا شدن هم جلوه ای منطقی می جوید. رای یک قاضی مصداق معتبر نظام نیست یعنی بهتر است نباشد وگرنه با هر اعتراض بحق یا ناحق ، مشروعیت نظام تا بحد واجب الصدقه در اذهان نزول می نماید. 
                                

نظر شما