شناسهٔ خبر: 86157 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس‌جمهور مانع هزینه‌سازی مشاوران خود برای نظام شود

اصفری43 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: توقع ما از رئیس‌جمهور این است که جلوی اظهارنظرهای برخی از مشاورانش که برای نظام هزینه ایجاد می‌کنند را بگیرد.

به گزارش نماینده، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو بافارس، درباره اظهارات مطرح شده از سوی علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی گفت: این اظهارات خلاف منافع ملی کشور است.

وی با یادآوری اینکه یونسی که یک زمان وزیر اطلاعات بوده است و باید بررسی دقیقی پیش از اظهار نظرهایش داشته باشد تا نسنجیده صحبت نکند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در دولت یازدهم شاهد هستیم مشاوران رئیس‌جمهور بعضی مواقع مطالبی را مطرح می‌کنند که نظام باید برای آنها هزینه سنگین بپردازد.

آصفری تصریح کرد: من اعتقاد دارم این گونه سخنان با حساب و کتاب مطرح شده و مطمئناً اهدافی در پشت آن دنبال می‌شود که خلاف منافع ملی است، از جمله اینکه می‌خواهند پوست خربزه زیر پای رئیس‌جمهور بگذارند.

وی یکی از اهداف اطرافیان رئیس‌جمهور از اظهار نظرهای هزینه‌ساز برای نظام را بدنام کردن رئیس‌جمهور خواند و گفت: رئیس‌جمهور باید به این مشاوران تذکر دهد که از موضع‌گیری‌هایی که برای نظام هزینه‌ سنگین در پی دارد خودداری کنند، تا افراد هر زمان هر حرفی را که خواستند مطرح نکند که پس از بازتاب وسیع بخواهند آن را اصلاح کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری اینکه هزینه‌های این مسئله را نظام باید بپردازد گفت: توقع ما از رئیس‌جمهور این است که جلوی این گونه موضع‌گیری‌های مشاوران خود را گرفته و نگذارد که آنها برای نظام مشکل درست کنند.

وی با درخواست از شورای عالی امنیت ملی جهت تذکر جدی به یونسی به‌واسطه اظهارات اختلاف‌انگیز و تفرقه‌انداز افزود: این گونه سخنان هیچ‌گونه خروجی مثبت برای نظام ندارد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه آقای رئیس‌جمهور خود زمانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و بهتر از هر کس دیگر می‌داند که این گونه سخنان چه هزینه‌ای برای نظام دارد، گفت: از ایشان انتظار داریم که نگذارند اطرافیانشان برای نظام چالش درست کنند.

نظر شما