شناسهٔ خبر: 86129 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

واکنش طلاب کرمانی به فعالیت یکی از عناصر فتنه

مرعشی جمعی از طلاب و اساتید کرمانی حوزه علمیه قم با صدور نامه‌ای اعلام کردند: فعالیت‎های جهت‎دار یکی از عناصر فتنه به نام «حسین مرعشی» که در فتنه 88 محکوم به یکسال حبس تعزیری و محرومیت دائم از فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی شده، در کرمان نگران کننده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، جمعی از طلاب و اساتید کرمانی حوزه علمیه قم با صدور نامه‌ای با اشاره به وقوع برخی حوادث نگران‎کننده در فضای سیاسی اجتماعی کرمان اعلام کردند: جای تأسف دارد که چنین افرادی که هم‎سو با آمریکا و اسرائیل، نظام مقدس اسلامی را به تقلّب متهم نموده‎اند، می‎توانند در این شهر شهید‎پرور آزادانه همایش و گردهمایی برگزار نمایند و بی‎شرمانه جانباز دفاع مقدّس که از نقش آنها در فتنه ۸۸ سؤال کرد را به باد کتک گرفته و مورد ضرب و شتم قرار دهند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: آیا زمان آن نرسیده که با مطالبه شما مردم بصیر، مسئولان مربوطه از انفعال و مسامحه دست برداشته و به وظایف خویش نسبت به مطالبات رهبری در ارتباط با فتنه‎گران عمل کرده و مانع از فعالیت‎های کسانی شوند که صراحتاً در برابر انقلاب اسلامی به معارضه پرداخته و متأسفانه با بی‎عدالتی، برخی شریان‎های اقتصادی کرمان نیز در دستان آنها است؟

متن این نامه بدین شرح است:

«وقوع برخی حوادث نگران‎کننده در فضای سیاسی اجتماعی کرمان، فرزندان انقلابی شما در حوزه علمیه قم را بر آن داشت تا به اختصار مطالبی را با شما مردم متدیّن در میان بگذارند.

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره)، موازنه قدرت را در دنیا به نفع اسلام تغییر داد. پیدایش موج بیداری اسلامی و اسلام گرایی در مقیاس جهانی، سران کفر و استکبار را که سودای جهانی سازی طاغوت را در سر می‎پروراندند به شدت هراسان ساخت، لذا از روزهای نخست پیروزی این انقلاب شکوهمند، درصدد در هم شکستن آن برآمدند.

تحریک عناصر تجزیه طلب و دامن زدن به مسائل قومی، حمایت از منافقین و تحمیل جنگ ۸ ساله، نمونه‎هایی از اقدامات استکبار جهانی علیه نظام مقدس اسلامی بود که این ملت مجاهد و مقاوم، تمامی این توطئه‎ها را به لطف پروردگار متعال و عنایات حضرت ولیّ عصر(عج) و با تبعیّت از ولی فقیه به سلامت گذراند.

نقشه بعدی استکبار برای مقابله با این انقلاب، یارگیری از نیروهای درون نظام بود که متأسفانه این نقشه دشمن تا حدی مؤثّر واقع شده است. از دهه هفتاد، عناصری ساختارشکن که عمدتاً در جریان اصلاح طلبی تعریف می‎شوند، با توبه از گذشته انقلابی خویش، درصدد بزک‎کردن چهره شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار برآمده و سعی در ایجاد فتنه و انحراف در این نظام مبارک اسلامی نمودند. این جریان، در ۱۸ تیر ۷۸ حوادث کوی دانشگاه را رقم زد که با به میدان آمدن به موقع و هوشمندانه مردم ولایت‎مدار، توطئه آنها با شکست مواجه شد.

مزدوران استکبار بار دیگر با برنامه‎ریزی دقیق‎تر و اطاعت بی‎چون و چرا از اربابان خود، فتنه سال ۸۸ را به راه انداختند که در این مقطع نیز با درایت و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت مسلمان و انقلابی ایران و خلق حماسه ۹ دی، بساط فتنه در هم پیچیده شد و فتنه‎گران و مستأجران ذلیل و درمانده غرب، منزوی شدند.

اما این جماعت فتنه‎گر، چنان کر و کورند که آیات الهی را ندیده و با روی کار آمدن دولت جدید، فرصت را مناسب دانسته و با اصرار بر گذشته خویش به تلاش علیه نظام مقدس اسلامی ادامه می‎دهند.

متأسفانه کرمان عزیز ما نیز از گذشته، کانون توجّه این کوردلان بوده و آنان گمان برده‎اند که این شهر، حیاط خلوت آنان و فضایی امن برای پیش‎برد اهداف و مقاصدشان خواهد بود. اخیراً فعالیت‎های جهت‎دار یکی از عناصر فتنه به نام حسین مرعشی که در فتنه ۸۸ به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی، محکوم به یکسال حبس تعزیری و محرومیت دائم از فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی شده، در کرمان زیاد شده است.

جای تأسف دارد که چنین افرادی که هم‎سو با آمریکا و اسرائیل، نظام مقدس اسلامی را به تقلّب متهم نموده‎اند، می‎توانند در این شهر شهید‎پرور آزادانه همایش و گردهمایی برگزار نمایند و بی‎شرمانه جانباز دفاع مقدّس که از نقش آنها در فتنه ۸۸ سؤال کرد را به باد کتک گرفته و مورد ضرب و شتم قرار دهند.

آیا زمان آن نرسیده که با مطالبه شما مردم بصیر، مسئولان مربوطه از انفعال و مسامحه دست برداشته و به وظایف خویش نسبت به مطالبات رهبری در ارتباط با فتنه‎گران عمل کرده و مانع از فعالیت‎های کسانی شوند که صراحتاً در برابر انقلاب اسلامی به معارضه پرداخته و متأسفانه با بی‎عدالتی، برخی شریان‎های اقتصادی کرمان نیز در دستان آنها است؟

آیا وقت آن نرسیده که مردم عزیز کرمان، مسئولان را مورد سؤال قرار داده و از حق خویش یعنی مردم سالاری دینی دفاع نمایند؟

در پایان با ابراز ارادت بیش از پیش به همشهریان ولایتمدار و شهیدپرور کرمانی، به مسئولان و خواص کرمان یادآور می‎شویم که به لطف پروردگار متعال، طلاب و روحانیون کرمانی حوزه علمیه قم، با دقت و بصیرت، فضای سیاسی- اجتماعی کرمان را رصد نموده و با همراهی مردم متدیّن این شهر، اجازه فتنه‎گری و تاخت و تاز را به اصحاب فتنه نخواهند داد».به

نظر شما