شناسهٔ خبر: 86016 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

انتخابات خبرگان معقول برگزار شد/ هاشمی به آیت الله یزدی تبریک گفت

احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری: انتخابات دیروز در دو مرحله برگزار شد که در تاریخ خبرگان نخستین بار است که انتخاب رئیس در دو مرحله انجام می شود اما بلافاصله پس از انتخاب رئیس، آیت الله هاشمی رفسنجانی به آیت الله یزدی تبریک گفت.

به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما، حجت الاسلام سید احمد خاتمی در حاشیه  نشست صبح امروز مجلس خبرگان در جمع خبرنگاران افزود: انتخابات دیروز این مجلس برای انتخاب رئیس خبرگان می تواند الگویی برای برگزاری دیگر انتخابات در کشور باشد هم دیروز و هم امروز رقابت  بود اما رقابتی بسیار معقول.

وی اضافه کرد: انتخابات دیروز در دو مرحله برگزار شد که در تاریخ خبرگان نخستین بار است که انتخاب رئیس در دو مرحله انجام می شود اما بلافاصله پس از انتخاب رئیس، آیت الله هاشمی رفسنجانی به آیت الله یزدی تبریک گفت و در پی آن نیز آیت الله یزدی تشکر کرد که به این انتخابات معقول می گویند.

سید احمدخاتمی گفت: ما انتظار داریم در همه دوره های انتخابات بویژه انتخابات اسفند سال آینده برای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به این شکل عمل شود.

وی افزود: به عنوان کسی که ۱۵ سال در مجلس خبرگان عضویت داریم  فضا را بسیار با صفا و صمیمی می دانم.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره نشست عصر امروز این مجلس گفت: پس از نطق های قبل از دستور، محورهای بیانیه پایانی قرائت خواهد شد.

سید احمد خاتمی افزود: با توجه به اینکه مرقد مطهرامام (ره) در حال تعمیر است زمینه برای رفتن اعضای خبرگان به حرم امام مناسب نیست.

وی گفت: مرقد مطهر امام (ره) تا ۱۴ خرداد آماده می شود و اعضای خبرگان نیز پس از اجلاس بعدی به زیارت می روند.

در نشست صبح امروز اجلاس خبرگان فرمانده کل سپاه پاسداران عملکرد این نهاد را در دفاع از انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و منطقه ای تبیین کرد.

نظر شما