شناسهٔ خبر: 85949 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حقوق معلمان‌ افزایش می‌یابد

معلم 43 معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: کف دریافتی معلمان در قالب طرح رتبه‌بندی به نسبت دریافتی فعلی فوق‌العاده افزایش می‌یابد.

به گزارش نماینده، حمید‌رضا کفاش در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد‌: هم دولت و هم مجلس تلاششان بر این است تا هفته آینده طرح رتبه‌بندی معلمان در قالب دو فوریت به مجلس داده شود که در مجلس نیز بدون نوبت این طرح مورد بررسی و تصویب قرار می‌گیرد.

وی از استقبال مجلس برای تصویب این طرح با دو فوریت خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال ۹۴ و یا اوایل سال آینده این طرح به تصویب نهایی رسیده و به سرعت اجرایی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت و مجلس مدافع طرح رتبه‌بندی معلمان است و در این مسئله نباید شک و تردیدی داشته باشیم.

کفاش در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح رتبه‌بندی در حقیقت طبقه‌بندی مشاغل معلمان است که با نگاه افزایش حقوق و مزایا به نسبت اساتید دانشگاه انجام می‌شود و در سایه اجرای این طرح شاهد ارتقای منزلت و جایگاه معلمان در سطح جامعه هستیم.

وی اصل این طرح را ترقی دریافت حقوق و مزایای معلمان اعلام کرد و ادامه داد: معلمان براساس مدرک تحصیلی، سابقه، سنوات خدمتی، تشویقات و دیگر معیارها و ملاک‌های در نظر گرفته شده در طبقه‌بندی و تقسیم‌بندی واقعی قرار می‌گیرند.

کفاش در پاسخ به سئوالی در مورد کف افزایش حقوق معلمان در مراحل اولیه اجرای این طرح بیان کرد: این کف افزایش حقوق به نسبت وضعیت فعلی فوق‌العاده بالاست که امیدواریم با تصویب نهایی مجلس رقم آن به درستی اعلام شده و بیان شود.

اعزام ۹ هزار دانش‌آموز زائر اولی به مشهد مقدس

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش یاد و خاطره ۴۱۱ شهید عرصه تربیتی را گرامی داشت و اضافه کرد: بنیان‌گذاران این عرصه شهیدان رجایی و باهنر هستند که در این عرصه کوشش و جدیتی تمام داشتند.

کفاش با اشاره به تنوع برنامه‌های سال ۹۴ حوزه پرورشی و تربیتی گفت:‌ ما توسعه برنامه‌های اردوهای عمره دانش‌آموزی، ‌ افزایش تعداد دانش‌آموزان عازم به سفر عتبات عالیات و همچنین برنامه‌های زیارتی برای مشهد مقدس به ویژه سال اولی‌ها را به جد پیگیری کرده و دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری ۹ هزار زائر اولی به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: تلاش ما بر این است تا سند جامع تربیتی و سند هدایت تحصیلی در سال ۹۴ به نتیجه برسد.

کفاش حمایت از توسعه برنامه‌های تشکل‌های دانش‌آموزی حاضر در مدارس را یادآور شد و تصریح کرد: تلاش و جدیت ما بر این است تا بتوانیم بیش از هر زمان دیگر در این حوزه با نگاه جامع ورود پیدا کرده و اقدام عملی را به انجام برسانیم.

 

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۱-۰۲ ۱۵:۲۷معلم طبسی 0 0

    آقای کفاش مگرمعاون توسعه ی وزیر کجاست که شما در این موضوع مصاحبه می کنی ؟ما سابقه اجرای همسان سازی ،تفاوت حداقل دریافتی با هیات علمی وهم طرازی و...را داریم آخرش یک شعار، یک کلاه گذاری و یک حرف ناحساب فقط از توی این حرف ها در می آید وبس !!!با این قشر زحمت کش و نجیب این رفتار را نکنید. در یک سال و نیم گذشته چه کار کرده اید؟شما و آقای فانی و دوستانتان ،ضعیف ترین تیم مدیریتی در عمر وزارتخانه بحساب می آیید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۲-۲۱ ۰۳:۱۵ 0 0

    چرا دولتمردان و مجلسیان با عدم توجهی که نسبت به جامعه ی بازنشستگان دارندوهمواره مورد بی مهری قرارمی دهند  باعث میشوند برخی از افراد که البته معدودند فرهنگیان بازنشسته آموزش وپرورش را به واسطه حقوق کم -شاخ شکسته خطاب کنند وبگویند معلمین هر چند وقت یکبار اعتراض می کنند وترتیب اثری داده نمی شود واگر هم ترتیب اثر داده شود مبلغ ناچیزی به حقوق اضافه میکنند تا صدایشان بیفتد  ومعلمین را تو سری خور وترسو بنامند وبا حقوقهای بالای 6/500/000تومانی خود همواره به آموزش وپرورشی ها تفاخر کنند .وآنها را افراد ترسویی خطاب کنند که جرات اعتراض ندارند وبا حقوق خود با فرهنگیان فخر بفروشند .وبگویند معلم بدبخت است چون هیچ وقت به وضعیت اقتصادی او توجه چشمگیر نگردیده .
    این است منزلت قشر بازنشسته وشاغل در آموزش وپرورش .
    لطفا به شعارها جامه ی عمل بپوشانید وحقوق بازنشستگان را همتراز اعضا هیئت علکمی دانشگاه کنید .(لطفا از مدرک فوق دیپلم به بالا مشمول طرح شود -دوره ضمن خدمت در ارتقا موثر باشد ).
                                

نظر شما