شناسهٔ خبر: 85686 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

راه‌اندازی «رادیو جاده» در سال آینده

سرافراز رئیس سازمان صدا و سیما در همایش سراسری روسای پلیس راهور خبر از راه اندازی رادیو جاده در سال آینده داد.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دكتر سرافراز در این همایش با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در موضوع سفر گفت: نیازمند یك مدل نظام‌مند بین ناجا و صدا و سیما هستیم.

 

رئیس رسانه ملی آغاز فعالیت آزمایشی رادیو جاده را از سال آینده در محور قم - تهران اعلام كرد و گفت: در سایه همكاری‌های رسانه ملی و پلیس راهور می‌توان به تقویت فرهنگ ترافیك و رانندگی در جاده كمك كرد.

 

وی افزود: خوشبختانه ناجا به این فهم رسیده است كه با فرهنگ سازی رسانه ای می توان خیلی از كارهای پیشگیرانه و مهم را به نتیجه رساند.

 

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: طبق آمار ۸۵ درصد ترددها از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و یكی از وظایف ما در صدا و سیما این است كه به فرهنگ صحیح استفاده از جاده و حمل و نقل ریلی كمك كنیم.

 

سرافراز گفت: امیدواریم با همكاری ناجا و صدا و سیما آمار تلفات و حوادث كاهش یابد و  راه اندازی رادیو سراسری جاده یكی از اقدامات فرهنگ ساز ما در این زمینه است.

 

وی افزود: ما آمادگی داریم از قالب‌های مختلف برنامه سازی چون مستند داستانی، سریال‌های تلویزیونی و تیزرهای كوتاه آموزشی برای این همكاری مشترك استفاده كنیم تابه اهداف مشترك برسیم.

 

نظر شما