شناسهٔ خبر: 85650 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دستگاه‌های فرهنگی باید جامعه را در ارتباط با اقتصاد مقاومتی قانع کنند

جعفرپور43 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید با همت دستگاه‌های فرهنگی، حمایت از تولید داخلی و کاستن از مصرف موارد غیر‌ضروری به یک خواست عمومی تبدیل شود.

به گزارش نماینده، جمشید جعفرپور عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم،  با اشاره به نقش فرهنگ در راستای اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی، گفت: چند بند از ابلاغیه مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی به‌طور مشخص اشاره به فرهنگ‌سازی حول اقتصاد مقاومتی دارد.

وی توجه به الگوی صحیح مصرف، تقویت سبک زندگی ایرانی اسلامی از حیث مسائل اقتصادی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله موضوعاتی دانست که دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند حول آن فرهنگ‌سازی کنند و تصریح کرد: یک بُعد مهم برای دست‌یابی به هدف اقتصاد مقاومتی بحث فرهنگ‌سازی است. اگر سیاست‌های اجرایی به بین افراد جامعه نهادینه نشود مطالبه این سیاست بین مردم بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلان کشور مانند سیاست اقتصاد مقاومتی باید با تلاش دستگاه‌های فرهنگی مورد اقناع جامعه قرار ‌گیرد تا اجرای آن ثبات و استمرار داشته باشد. باید با همت دستگاه‌های فرهنگی حمایت از تولید داخلی و کاستن از مصرف موارد غیر‌ضروری به یک خواست عمومی تبدیل شود.

نظر شما