شناسهٔ خبر: 85626 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

باهنر:

قوه قضائیه در پرونده مهدی هاشمی رای عادلانه ای صادر خواهد کرد

باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نظر شما آیا پرونده مهدی هاشمی تحت تاثیر برخی جریان های قدرت قرار میگیرد، گفت: قوه قضائیه رای عادلانه ای صادر خواهد کرد

به گزارش نماینده محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکار نیوز، با اشاره به روند مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی از اصول جدی اقتصاد است و معتقدم توسعه و پیشرفت و رشد اقتصادی با وجود فساد امکان پذیر نیست و مبارزه با مفاسد اقتصادی همانگونه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده اند باید جزو اصول اساسی کشور باشد.

نایب رئیس مجلس در خصوص فعالیت هایی برای از بین بردن محیط فسادساز اظهار داشت: در حال حاضر یکسری کارهایی برای از بین بردن محیط فسادساز در حال انجام شدن است و نرم افزارهایی به وجود می آید که محیطی که زمینه فساد را ایجاد کند دگرگون می کند. مثلا بانک مرکزی در حال راه اندازی ۵ شبکه است که شبکه های بسیار خوبی برای انتقال اطلاعات مالی است و جلوی سوء استفاده را می تواند بگیرد و از این قبیل کارها برای مبارزه ریشه ای با مفاسد در حال انجام است.

باهنر در پاسخ به این سوال که نظر شما آیا پرونده مهدی هاشمی تحت تاثیر برخی جریان های قدرت قرار میگیرد و چرا رای نهایی هنوز اعلام نشده بیان داشت:باید با مصادیق مفاسد اقتصادی قاطعانه برخورد شود و در مورد پرونده آقای مهدی هاشمی نیز دادگاه به شکل سنگینی کار کرده و انشاء الله قوه قضائیه یک رای عادلانه ای را صادر می کند. عده ای معتقد اند رای عادلانه یعنی هرچه تندتر باشد عادلانه تر است و برخی می گویند هرچه رای کند تر باشد عادلانه است که من معتقدم این را باید به قوه قضائیه سپرد و مرجع رسیدگی قوه قضائیه است و دادگاه و قاضی رای را تشخیص می دهند.

وی افزود: برخی میگویند قاضی پرونده تحت فشار برخی اصحاب قدرت برای اعلام رای قرار می گیرد که این خود عامل فشار است و اینکه قاضی کوتاه بیاید و حکم سبک دهد این نیز فشار به قاضی و دادگاه است. باید در روند طبیعی بگذاریم قاضی حکم خود را بدهد.

نظر شما