شناسهٔ خبر: 85535 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

کوثری مطرح کرد:

دست دزدهای داخلی باید از اقتصاد کشور قطع شود

کوثری43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دست دزدهای خارجی از کشور کوتاه شد و حالا نیز باید دست دزدهای داخلی از اقتصاد کشور قطع شود.

به گزارش نماینده، اسماعیل کوثری در اولین یادواره شهدای دانشجوی شهرستان سمنان در دانشگاه پیام نور این شهر، با بیان اینکه نظام طاغوت دست پرورده آمریکا و انگلیس بود و بسیاری از سرمایه های کشور توسط این قدرتها چپاول می شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی دست این کشورها از ایران قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه وجود اختلاس در کشور قابل قبول نیست، افزود: مقام معظم رهبری ۱۳ سال پیش به سران سه قوه ابلاغ کردند که باید با فساد و به ویژه فساد اقتصادی مقابله شود.

وی گفت: فرهنگ ایثار و فداکاری اجازه نمی دهد که چنین خلاف هایی در کشور صورت گیرد.

کوثری در ادامه با اشاره به موضوع هسته ای ایران نیز گفت: بر اساس مفاد ان. پی. تی، کشورهای عضو آژانس می توانند دارای انرژی هسته ای صلح آمیز باشند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی می توانست دارای نیروگاه و رآکتور باشد، زیرا از صفر تا صد کار کشور در آن زمان در دست ابرقدرت ها بود.

کوثری افزود: این درحالیست که درحال حاضر به دلیل اینکه دستاوردهای هسته ای کشور توسط دانشمندان داخلی اجرایی و محقق شده است، این موضوع مورد قبول کشورهای طرف مذاکره با ایران نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا دارای هفت تا ۱۰ هزار کلاهک اتمی است، گفت: مقابله ابرقدرت ها با دستیابی ایران اسلامی به انرژی صلح آمیز هسته ای، مصداق قانون جنگل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران به دنبال قدرت طلبی نیست، اما در برابر زورگویی ها مقابله می کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود گروه تروریستی داعش را ساخته و پرداخته آمریکا و نمایانگر اسلام آمریکایی عنوان کرد و افزود: هدف نهایی از تشکیل داعش حمله به ایران و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است.

کوثری با اشاره به فعالیت گسترده این گروه تروریستی در فضای مجازی نیز یادآورشد : هدف از این فعالیت ها القا و نشان دادن چهره خشن از مسلمانان به جهان و افکار عمومی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که تعیین سیاست داعش از سوی آمریکا و اسرائیل، حمایت مالی آن از سوی عربستان و آموزش نظامی افراد تحت امر این گروه تروریستی از سوی ترکیه انجام می شود.

نظر شما