شناسهٔ خبر: 85522 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

تحلیل جهانگیرزاده از فضای فعالیت سیاسی در انتخابات مجلس دهم

جهانگیرزاده43 یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت که جریان سیاسی حاکم بر دولت یازدهم در زمان انتخابات مجلس آینده به سمت هماهنگی با اضلاع تند دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب نخواهد رفت.

به گزارش نماینده، جواد جهانگیرزاده در گفت‌وگو با(ایسنا)، در ارزیابی خود از فضای فعالیت سیاسی برای انتخابات مجلس نهم، تصریح کرد: البته اکنون فضا خیلی روشن نیست و باید دو سه ماه سپری شود که به نقطه روشنی برسیم. اظهاراتی هم که در این زمینه صورت می‌گیرد اظهارات سامان یافته‌ای نیست و من معتقدم در حال حاضر ضرورت پرهیز از اظهارات سامان نیافته وجود دارد، زیرا هر سخنی می‌تواند موجی ایجاد کند که الزاما این موج خدمت به اصولگرایی نیست.

وی افزود: ‌باید بپذیریم که در میان اصولگرایان هم رگه‌های مختلفی وجود دارد که امکان امتزاج آنها یک رویا بیش نیست و همه تفاوت‌ها به هنگام گرد هم آمدن از بین نخواهد رفت، اما بخش اعظم اصولگرایان می‌توانند بر سر خدمت بیشتر به مردم به تفاهم کلی برسند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تاکید کرد: باید در ماه‌های آینده یعنی بعد از تعطیلات نوروز امیدوار بود که آرام آرام ضرب آهنگ انسجام و اتحاد بین جریان اصولگرایی تندتر شود و ما نتیجه آن را در انتخابات ببینیم؛ چرا که در حال حاضر بسیاری از حرف‌ها در این زمینه حاشیه‌ای است و دقیق نیست.

جهانگیرزاده درباره گمانه زنی‌ها مبنی بر احتمال غلبه جریان اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس آینده، خاطرنشان کرد: این پیش بینی بعد از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مطرح شد که همان زمان هم نابهنگام بود و اتفاقا همان پیش بینی‌های ناشی از سودای پیروزی بود که مسیر تقویت جریان اصولگرا را هموار کرد و باید از این بابت از دوستان تشکر کرد که چنین زمینه انسجامی را در بین اصولگرایان پدید آورند.

وی یادآور شد: سرعت تحولات در جامعه ما فوق‌العاده است و ما گاهی از سرعت تحولات غفلت می‌کنیم. بروز هر مولفه جدیدی که تاثیراتش همه‌جانبه باشد می‌تواند ماجرای انتخابات را دچار تحول کند.

این نماینده  مجلس شورای اسلامی درباره احتمال حضور اکثریت اصلاح‌طلب‌ در مجلس دهم نیز خاطرنشان کرد: گمان نمی‌کنم چنین اتفاقی بیفتد البته این بستگی به توفیقات دولت دارد. درست است در حال حاضر جریان اصلاح‌طلب اضلاع هدایت‌کننده‌ای دارد اما اینکه این اضلاع هدایت‌کننده بتوانند همه مطالبات و تقاضاهای فردی، حزبی و گروهی را تحت این چارچوب در بیاورند به نظرم چنین چیزی وجود ندارد. ضمن اینکه همه اصلاح طلبان از شرایط موجود دولت احساس رضایت نمی‌کنند که بشود گفت دولت می‌تواند آنها را ساماندهی کند.

جهانگیرزاده با بیان اینکه باید بپذیریم دولت یازدهم دولت اصلاح‌طلب نیست، تصریح کرد: ‌درست است رگه‌های اصلاح‌طلبی توسط برخی نیروها در دولت قوی است اما به نظر می رسد دولت بیشتر از آنچه به توفیق یک جریان فکر کند به توفیق گفتمانی میل خواهد کرد که هم می‌تواند شامل بخشی از اصولگرایان و هم بخشی از اصلاح‌طلبان شود.

وی در پایان اظهار کرد: با رویه‌ای که از دولت دیدم فکر نمی‌کنم دولت به سمت انتزاج و هماهنگی با اضلاع تند دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب پیش برود و اگر هم دنبال حمایت باشند که البته این منع قانونی دارد به نظر می‌رسد باید منهای اضلاع تند این حمایت صورت گیرد.

نظر شما