شناسهٔ خبر: 85349 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نمایندگان بجنورد و آزادشهر از رئیس‌‌جمهور خواستار شدند

توضیح علت افزایش ۳۵ درصدی حقوق نیروهای ستادی وزارتخانه‌ها

مجلس43 نمایندگان بجنورد و آزادشهر در تذکری به رئیس‌‌جمهور خواستار توضیح علت افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان ستادی وزارتخانه‌ها شدند.

به گزارش نماینده به نقل ازفارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز مجلس (سیزدهم اسفند ماه ۹۳) از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است:

یعقوب جدگال نماینده مردم چابهار در تذکری به وزیر دادگستری عنوان کرد که دلایل ضعف عملکرد اداره کل بازرسی استان سیستان و بلوچستان چیست؟

قاسم جعفری و رضا صابری نمایندگان بجنورد و رامیان و آزادشهر در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار توضیح علت افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان ستادی وزارتخانه‌ها شدند.

فتح‌الله حسینی نماینده مردم قصرشیرین در تذکری به وزیر اقتصاد خواستار توضیح علت عدم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن جانبازان، آزادگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران توسط بانک‌های عامل شد.

محمد صالح جوکار، دخیل‌ عباس زارع‌زاده مهریزی، نمایندگان یزد و بافق به وزیر ارتباط لزوم تسهیل در انجام امورات مردم در شعبات پستی مستقر در ادارات ثبت اسناد و املاک را متذکر شدند.

محمد صالح جوکار به وزیر صنعت لزوم توجه به مناطق محروم و ایجاد سرمایه‌گذاری متوازن در کشور را متذکر شد.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران به وزیر کشور لزوم نظارت بر بودجه سازمان‌های مردم‌نهاد و توضیح علت مسافرت ۱۸۰ نفر از اعضای این سازمان‌ها برای شرکت در اجلاس مقام زن در نیویورک را متذکر شد.

سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین به وزیر آموزش و پرورش در مورد انتصاب افراد غیردولتی در سمت‌های مدیرکلی و نیز پیگیری مطالبات فرهنگیان تذکر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی، رضا آشتیانی عراقی، محمد اسماعیل کوثری، سید شکری موسوی، حبیب آقاجری، نصرالله پژمان‌فر، محمد اسماعیل سعیدی، شهروز افخمی، رجب رحمانی، عباس صلاحی، ‌ احمدعلی مقیمی، حمیدرضا خصوصی ثانی، فتح‌الله حسینی، سید بهلول حسینی، مصطفی افضلی‌فرد، محمدابراهیم رضایی، عبدالله سامری، محمدرضا محسنی ثانی، ‌ نادر فریدونی، محمدرضا امیری، نمایندگان قم، تهران، اهواز، بندر ماهشهر، مشهد، تبریز، ملکان، تاکستان، تفرش، بهشهر، صومعه‌سرا، قصرشیرین، میانه، اردبیل، خمین، خرمشهر، سبزه‌وار، فیروزآباد و کهنوج در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار اهتمام جدی برای آزادی زندانیان ایرانی خارجی از کشور به ویژه زندانیان ایرانی در کشور عراق شدند.

عباس مقتدایی و حسین سبحانی‌نیا نمایندگان اصفهان و نیشابور به وزیر آموزش و پرورش ضرورت رسیدگی فوری به وضعیت مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی را متذکر شدند.

سید علی محمد بزرگواری نماینده مردم کهکیلویه در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار تسریع در پرداخت اعتبارات و بودجه سازمان اوقاف شد.

موسی‌الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در تذکری به وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار تسریع در واگذاری سبد کالا به نیازمندان واقعی شد.

نادر قاضی‌پور، علیرضا محجوب، حسین سبحانی‌نیا نمایندگان ارومیه، تهران و نیشابور در تذکری به وزیر آموزش و پرورش خواستار جلوگیری از برگزاری تور آنتالیا توسط صندوق ذخیره فرهنگیان استان یزد شدند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به رئیس‌ جمهور لزوم برخورد با اعضای هیأت دولت و معاونان در پی عدم شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را متذکر شد.

محمدرضا خان‌محمدی، علیرضا محجوب، نادر قاضی‌پور، جبار کوچکی‌نژاد، محمد اسماعیلی نمایندگان ابهر، تهران، ارومیه، رشت و زنجان در تذکری به رئیس‌ جمهور خواستار توضیح علت افزایش حقوق برخی از مدیران که از حقوق بالایی نیز برخوردارند، شدند.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران به وزیر ورزش و جوانان در مورد مجوز فدراسیون والیبال به اعضای تیم ملی والیبال برای ورود خودروهای لوکس با وجود مصوبه اخیر هیأت دولت در مورد عدم جواز ورود این ماشین‌ها تذکر داد.

عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان به وزیر دادگستری لزوم عدم اعمال سلیقه یا تشخیص صرف توسط قضات و کارشناسان رسمی دادگستری برای تشخیص آلودگی واحدهای صنعتی به وزیر اقتصاد و ضرورت الزام تمام  بخش‌های اقتصادی اعم از خصوصی و تعاونی به تبعیت از ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در راستای اجرای عدالت مالیاتی را متذکر شد.

علیرضا سلیمی، سید مرتضی حسینی، نادر قاضی‌پور و عباس صلاحی نمایندگان محلات، قزوین، ارومیه و تفرش بعد از تذکری به وزیر امور خارجه خواستار برخورد مناسب با تحریم دوباره شرکت ملی کشتی‌رانی ایران از سوی اتحادیه اروپا شده است.

علیرضا سلیمی، سید مرتضی حسینی، نادر قاضی‌پور، احمد بخشایش اردستانی و عباس صلاحی نمایندگان محلات، قزوین، ارومیه، اردستان و تفرش در تذکری به وزرای صنعت و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توضیح علت عدم اتخاذ تمهیدات لازم برای تهیه چادر مشکی و سایر البسه متناسب با شأن و منزلت بانوان ایران اسلامی شدند. همچنین این نمایندگان در تذکری به وزیر صنعت خواستار توضیح علت عدم توزیع یارانه ناشی از افزایش قیمت نان و نیز علت افزایش آن شدند.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور به رئیس‌جمهور در مورد عدم پرداخت پاداش بازنشستگی خانواده‌های شهدا و به وزیر نفت در مورد افزایش قیمت گاز مصرفی تذکر داد.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار ارتقای وضعیت حقوقی و رفاهی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش شد.

علی مطهری نماینده مردم تهران به وزیر دادگستری در خصوص ایجاد محرومیت از حقوق اجتماعی برای رئیس‌جمهور اسبق تذکر داد.

عباس مقتدایی به وزیر اقتصاد ضرورت رسیدگی به علت حذف حدیث نبوی از اسکناس ۵هزار تومانی از اسکناس ۵ هزار تومانی جدید‌الانتشار را متذکر شد.

نظر شما