شناسهٔ خبر: 85214 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آریایی نژاد :

کمیسیون بهداشت موضوع کاهش حقوق کارمندان انتقال خون را بررسی می‌کند

اریایی نژاد43 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه انصاف نیست کارمندان انتقال خون حقوق مکفی نداشته باشند، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان پس از بررسی کلیات بودجه سال ۹۴ با قاطعیت به این موضوع رسیدگی می‌کند.

به گزارش نماینده، احمد آریایی نژاد در گفت‌ و گو با میزان، درباره تجمع کارکنان سازمان انتقال خون در مقابل مجلس و آنچه کارمندان این سازمان از آن به عنوان مشکلات مدیریتی یاد کرده اند، اظهار کرد: کارکنان سازمان انتقال خون وظیفه انتقال و سلامت خون را برعهده دارند.

 وی افزود: به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد که حقوق کارکنان سازمان انتقال خون در سطح پایینی باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما خواستار ساماندهی وضعیت حقوقی کارکنان انتقال خون هستیم، زیرا این نهاد وظیفه حیاتی در عرصه پزشکی ایفا می‌کند.

به گفته این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس این روزها مجلس شورای اسلامی درگیر بررسی کلیات بودجه ۹۴ است، اما بطور مسلم اگر این شکایت به کمیسیون متبوعش ارجاع داده شود این کمیسیون با قاطعیت از حقوق پزشکان و کارمندان انتقال خون دفاع خواهد کرد.

گفتنی است، جمعی از کارکنان شرکت مادر تخصصی پالایش و پژوهش خون با تجمع در مقابل مجلس خواستار ساماندهی کارکنان قراردادی مطابق با سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شدند.
همچنین در پی واگذار شدن شرکت مادر تخصصی پالایش خون به بخش خصوصی طی ماه‌های اخیر کارکنان این شرکت با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

به گفته تجمع کنندگان وضعیت دریافتی و پاداش آنان در این مدت کم شده این در حالی است که مدیریت جدید این شرکت به کارکنان اعلام کرده در سال جدید اقدام به عقد قرارداد به شیوه فعلی با آنان نخواهد کرد.

این افراد از عملکرد سازمان خصوصی سازی در نحوه واگذاری نیز انتقاد داشتند و بیان کردند که با توجه به قراردادهای سازمان خصوصی، خریدار تنها متعهد به حفظ سطح اشتغال شده و تعهدی مبنی بر حفظ کارکنان فعلی این شرکت ندارد.

نظر شما