شناسهٔ خبر: 85111 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیته امنیت مجلس:

آمریکایی‌ها می‌دانند که تحریم‌ها علیه ایران بی‌‌اثر است

محسنی ثانی43 رئیس کمیته امنیت مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تبدیل به مهم‌ترین چالش برای آمریکایی‌ها شده است، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که تحریم‌ها بی‌اثر شده است.

به گزارش نماینده، محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران به مهم‌ترین چالش در طول تاریخ این کشور تبدیل شده است، اظهار داشت: آمریکایی‌ها قبل از وقوع انقلاب اسلامی ایران، انقلاب‌های مختلفی را دیده بودند و هر کدام از این حرکت‌های مردمی را به نحوی با توطئه خاموش و یا جریان آن را به سمت خود تغییر داده بودند.

وی با بیان اینکه امروز دولت آمریکا در سند راهبردی خود، نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دشمن شماره یک و چالش آینده این کشور معرفی کرده است، تصریح کرد: اجرای سیاست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در افزایش تعاملات، برخورد با تروریسم و حفظ اقتدار کشور و ایستادگی در برابر هر نوع تهدید، توطئه و تحریک دشمن سبب شده تا امروز ایران اسلامی نه تنها به عنوان مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کشور در منطقه خاورمیانه شناخته شود، بلکه به عنوان قدرتی فرامنطقه‌ای به لحاظ سیاسی، اقتصادی و نظامی نیز شناخته شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز استعدادها و توانایی‌های خود را برای مقابله با ایران اسلامی بسیج کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این زمینه سیاستمداران آمریکایی تعاریف متعددی را برای رویایی با انقلاب اسلامی ارائه کرده‌اند که در همین زمینه نیز دارای اختلافات مختلفی با یکدیگر هستند.

وی با بیان اینکه آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید ایران را به عنوان قدرتی فرامنطقه‌ای در ابعاد مختلف پذیرفت و با آن از راه تعامل و دیپلماتیک برخورد داشت، ادامه داد: امروز سیاستمداران و مغز‌های به اصطلاح متفکر دولت آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که گزینه حتی تحریم نیز بی‌اثر شده و کشورهای مختلف حتی در قلب اروپا که از هم‌پیمانانشان هستند، علاقه‌مند به داشتن رابطه‌های سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و علمی با ما هستند.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آمریکایی‌ها از گفتن واژه گزینه‌های روی میز نیز شرم دارند، گفت: شکست‌های پی‌درپی سیاست‌های آنان در کشورهای منطقه و فرار حاکمین وابسته به آنها، شکست گروه‌های تروریستی داعش، النصره و ... در سطح منطقه، پاسخ کوبنده مقاومت اسلامی و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در میدان مذاکرات هسته‌ای و حضور مردم در راهپیمایی‌‌هایی مانند ۲۲ بهمن سبب شده تا امروز آمریکایی‌ها حتی از ذکر نام گزینه‌های روی میز خجالت بکشند و به تعبیری آن را در کشور و زیر میز بگذارند تا دیده نشود.

محسنی‌ثانی با بیان اینکه امروز روحیه مقاومت و ایستادگی در دل کشورهای اسلامی ریشه دوانده است گفت: دشمن امروز گزینه‌های روی میز جمهوری اسلامی ایران را رصد می‌کند و هر روز با گزینه‌ای دیگر در برابر خود مواجه می‌شود و بر مبنای ترسی که از تفکر حاکم بر انقلاب اسلامی ایران دارد جمهوری اسلامی ایران رابه عنوان مهم‌ترین چالش خود معرفی کرده است.

نظر شما