شناسهٔ خبر: 85046 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ولایتی در دیدار وزیر خارجه ایتالیا:

طولانی شدن مذاکرات ضرر خواهد داشت

ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با بیان اینکه طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای دارای ضرر و فایده است، تصریح کرد: فایده آن این است که به تدریج افکار عمومی جهان متوجه می‌شوند که ایران جز استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای خواسته دیگری ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار وزیرامور خارجه ایتالیا اظهار داشت: ما با ایتالیا روابط دیرینه‌ای داریم و این امر زمانی که من وزیر امور خارجه بودم و بعداز آن، این روابط با دیپلمات‌ها و بزرگان سیاسی ایتالیا ادامه دارد.

وی با اشاره به قدمت روابط ایران و ایتالیا افزود: ایران و ایتالیا مشترکات بسیار زیاد تاریخی، جغرافیایی، منافع مشترک منطقه‌ای و همکاری‌های بین‌المللی دارند؛

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به وزیر خارجه ایتالیا گفت: مطمئن هستم که شما از مواضع جمهوری اسلامی ایران اطلاع دارید؛ ایران چیزی جز حق قانونی و حقوق به رسمیت شناخته شده خود در زمینه هسته‌ای و در چارچوب npt نمی‌خواهد.

ولایتی با بیان اینکه طولانی شدن مذاکرات هسته‌ای دارای ضرر و فایده است، تصریح کرد: فایده آن این است که به تدریج افکار عمومی جهان متوجه می‌شوند که ایران جز استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای خواسته دیگری ندارد و من فکر می‌کنم در جلسات اخیر وین و ژنو بیش از گذشته مشخص شد که خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی است.

وی با اشاره به فواید گسترش ارتباط ایران و ایتالیا ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با ایتالیا استقبال می‌کند و این سیاست استراتژیکی است که توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و روابط ایران با اروپا روابط خوب و مفیدی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تحولات اخیر منطقه اظهار داشت: ما نقطه‌نظرات مشترکی در زمینه مقابله با افراطی‌گری با یکدیگر داریم.

وزیر امور خارجه ایتالیا در این دیدار ضمن خرسندی سفر خود به ایران گفت: شما شخصیت شناخته شده‌ای به واسطه نفوذ و سابقه کاری دارید.

وی گفت: بازدید من به دلیل نودوستی و اراده منسجم دو کشور در جهت تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور بوده است. روابط تاریخی دو کشور از فراز و نشیبی برخوردار بوده، اما استمرار و ثبات خود را حفظ کرده است و اینک وظیفه ما تقویت سطح روابط است.

وزیر امور خارجه ایتالیا افزود: امید ما این است در کنار فعالیت‌های هسته‌ای، پرونده هسته‌ای نیز به نتیجه مطلوبی برسد چراکه این امر می‌تواند در جهت گسترش روابط دو کشور و افزایش شتاب‌آلود همکاری‌ها راهگشا باشد و برداشته شدن تحریم‌ها در این زمینه مؤثر است.

وی در پایان گفت: تجربیات ایران در صحنه بین‌المللی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نظر شما