شناسهٔ خبر: 84920 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آریایی نژاد:

بندهای لایحه بودجه میان مجلس و دولت پاسکاری می‌شود

اریایی نژاد43 نماینده مردم ملایر در مجلس از پاسکاری بعضی بند‌های لایحه بودجه میان مجلس و دولت سخن گفت و افزود: دولت و مجلس هم در آباد کردن و اعتلای کشور و جامعه و هم در خراب کردن آن شریک خواهند بود.

به گزارش نماینده، احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس در مورد اولویت‌های بودجه سال ۹۴ با تأکید بر اینکه فرهنگ، منفک از هیچ جزو زندگی فردی و اجتماعی ما نیست، اظهار داشت: البته بخشی از بودجه فرهنگ به نهادهایی مانند صدا و سیما و وزارت ارشاد اختصاص داده می‌شود، اما حقیقت آن است که فرهنگ در همه حوزه‌ها و بخش‌ها دخیل است و حضور دارد.

وی با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه کافی به امر فرهنگ و دیدن افق‌های دوردست در امر تخصیص بودجه خاطرنشان کرد: در مبحث اقتصاد مقاومتی نیز پس از ۱۱ ماه از طرح آن توسط مقام معظم رهبری تازه، گویی بعضی از خواب زمستانی بیدار شده‌اند.

آریایی‌نژاد با اشاره به اینکه دشمن منتظر ما نمانده و مدام روش خود را عوض می‌کند و نباید به آن خوشبین باشیم، تصریح کرد:  البته اگر همین الآن نیز دست‌اندر‌کاران به جد از خواب غفلت بیدار شده باشند، ممنون‌شان خواهیم بود که فرصت از دست رفته را جبران کنند.

وی از پاسکاری شدن بعضی بند‌های بودجه میان مجلس و دولت سخن گفت و ادامه داد: در بعضی موارد شاهدیم که مجلس تقصیر را به گردن دولت و دولت به گردن مجلس می‌اندازد و توجه ندارند که کشور به کار صحیح کارشناسی شده و تخصصی نیاز داشته و دولت و مجلس هم در آباد کردن و اعتلای کشور و جامعه و هم در خراب کردن آن شریک هستند.

نماینده ملایر در مجلس گفت: در لایحه بودجه سال ۹۴ آنچه از برنامه پنجم توسعه جا مانده باید اجرایی شود و اگر نشد آن را در ذیل برنامه ششم بیاوریم.

وی بهداشت و درمان و خدمات‌رسانی در نقاط دور‌دست را از جمله این موارد برشمرد و با تأکید بر ضرورت توزیع امکانات عادلانه، تقدم پیشگیری بر درمان و ترویج طب سنتی و گیاهی اضافه کرد: هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید ببینند در روند تحقق اقتصاد مقاومتی چه کاری می‌توانند انجام دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب علاج درد‌های کشور را عمل به قانون اساسی دانسته‌اند، عنوان کرد: امروز نیز علاج مشکلات کشور تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است و این در درجه اول به عهده خواص است.

آریایی‌نژاد در پایان یادآور شد: اکنون در انتهای پیچ تاریخی بوده و دنیا با ثقل و مرکزیت ایران اسلامی شاهد تحولات تعیین‌کننده خواهد بود.

نظر شما