شناسهٔ خبر: 84918 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بهرام بیرانوند:

تخریب گذشتگان در شأن رئیس‌جمهور نیست

بهرام بیرانوند431 نماینده مردم بروجرد در مجلس ورود رئیس‌جمهور به فاز تخریب گذشته را زیبنده او ندانست و گفت: این دور از شأن رئیس‌جمهور است که مدیر قبلی خود را به صراحت به واسطه کارهای اجرایی منکوب کند.

به گزارش نماینده، بهرام بیرانوند نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد عملکرد دولت گذشته با استناد به فرمایش امیرالمومنین علی‌ (ع) خطاب به مالک اشتر درباره نوع نگرش به کسانی که پیش از او حاکم بودند، گفت: حضرت می‌فرمایند که همانطور که تو به عملکرد آنها می‌نگری و نظاره می‌کنی، آنها که بعد از تو خواهند آمد نیز بر عمل تو خواهند نگریست.

وی از اقدامی سازمان یافته در روزهای جاری ناظر به کارنامه دولت قبل سخن گفت و افزود: هرچند این اقدام با انگیزه حذف رقیب صورت می‌گیرد، اما در حقیقت در حق جمهوری اسلامی جفا و ظلم شده و خدمات نظام نادیده انگاشته می‌شود.

بیرانوند روی دیگر این اقدام برای حذف رقیب را سیاه‌نمایی و هیچ‌انگاشتن خدمات دولت‌های گذشته برشمرد و گفت: در این صورت زحمات اساتید، دانشجویان، کشاورزان و ... مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی که عنوان داشته است کشوری که روحانی تحویل گرفته است از کشوری که من پس از جنگ‌ تحویل گرفتم وضع خرابتری دارد،  خاطرنشان کرد: از ایشان می‌پرسم مگر خود شما ۸ سال رئیس جمهور نبودید؟ مگر دو تن از سران فتنه، خود، ۸ سال در راس دولت نبودند؟ در مجموع ۱۶ سال شما و همفکرانتان کشور دستتان بود، بعضی مواقع هم مجلس و هم دولت‌ها به دست شما بود، یعنی شما کشوری را که تحویل گرفتید خرابتر ساختید؟

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به هاشمی رفسنجانی گفت: آیا منظور شما این است که آقای احمدی نژاد کم کار کرده است؟ او هم مانند بقیه روسای جمهور در چارچوب و ساختاری که نظام طراحی کرده است به وظایف خود عمل می‌کند که سرعتش کم است یا زیاد، ولی در هر صورت کار نظام را به پیش برده است.

وی معنای سخن هاشمی را انکار زحمات بزرگ قوا و مردم خواند و ادامه داد: این اهانت به تیم‌های کارشناسی و وزرای گذشته است؛ آقای هاشمی رفسنجانی ۸ سال مدعی سازندگی بود، بعد از ایشان دولتی نیامد جاده‌هایی که ایشان احداث کرده بودند شخم بزند یا سدهایی را که ساخته است تخریب کند.

بیرانوند ورود رئیس جمهور را به فاز تخریب گذشته را زیبنده او ندانست و گفت: این دور از شأن رئیس جمهور است که مدیر قبلی خود را به صراحت به واسطه کارهای اجرایی منکوب کند.

وی افزود:  آقای روحانی که به قم تشریف بردند یکی از پروژه‌های در دست بررسی‌شان مونوریل قم بود خب همه می‌دانند منوریل قم چه زمانی استارت خورد یا راه آهن تجن به تاجیکستان که در زمان احمدی‌نژاد افتتاح شد و یا سد مروک در استان لرستان در زمان دولت قبل افتتاح شد و در کل بسیاری از افتتاح‌هایی که دولت انجام می‌دهد افتتاح‌های ثانویه است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: در دو دوره قبل با فراغ بالی که در نتیجه درآمد گسترده نفتی داشتیم سازندگی‌های بسیاری انجام دادیم و اینگونه سخن گفتن در باره این بازه زمانی دور از شان ریاست محترم جمهور است.

وی با یادآوری اعلام صفر شدن تورم در بهمن‌ماه از سوی رئیس جمهور بیان داشت: اگر اینگونه است ما به شما و به ملت ایران تبریک می‌گوییم و قطعاً در یک بستری رخ داده است چرا که تحریم که سر جای خود هست و شما با استفاده از امکانات داخل این کار را کرده‌اید که بخشی از آن در دوره جنگ، بخشی در دوره سازندگی و بخشی در دوره آقای احمدی‌نژاد مهیا شده است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: درست نیست رئیس جمهور برای آنکه خود را محبوب کند از تخریب دیگران استفاده کند.

نظر شما