شناسهٔ خبر: 84857 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شوهانی عنوان کرد:

انعکاس نامه رهبری تفاوت اسلام امریکایی و حقیقی را آشکار می‌سازد

شوهانی 43 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: انعکاس نامه رهبری تفاوت اسلام امریکایی و حقیقی را بویژه برای جوانان غربی آشکار می سازد.

به گزارش نماینده، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به جنایت ضد انسانی گروه تروریستی تکفیری داعش علیه ۲۱ مسیحی قبطی مصری در لیبی  گفت: داعش برساخته امریکایی ها و به منظور جلوگیری از گسترش دین اسلام است.

احمد شوهانی ادامه داد: گروه داعش و دیگر گروه های تندرو و تکفیری با هدف مخدوش کردن چهره اسلام دست به اقداماتی می زنند که نوعی نفرت از مسلمانان شکل بگیرد و این نقطه بسیار حساسی است که نیاز به ورود جدی دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و امریکای شمالی گفت: واقعیت این است که این نامه در مدت زمان انتشار بسیار بر روی افکار عمومی تاثیرگذار بوده و توانسته تلنگری باشد برای تحقیق درست پیرامون موضوع اسلام حقیقی و باز شناسی آن از اسلام های دورغین.

وی تاکید کرد: اسلام همراه با خشونت نیست؛ این تصاویری که از داعش منتشر می شود، اسلام امریکایی و اسرائیلی است. اسلام واقعی چیز دیگری است و این باید فرهنگسازی و اطلاع رسانی شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش رسانه ها و وزارت امورخارجه در این میان گفت: سکوت رسانه های غربی برای پنهان ساختن جنایات علیه اقلیت ها در امریکا از یکسو و پررنگ کردن و بازتاب همه مظاهر اسلام هراسی از سوی دیگر در راستای اهداف دولتمردان آن کشورها صورت می گیرد.

شوهانی ادامه داد: تاثیر رسانه های غربی بر روی افکار عمومی غیر قابل انکار است. آن ها دارند روی افکار عمومی کار می کنند و هدف آن ها این است که اسلام را وحشتناک جلوه دهند

وی افزود: رسانه های ما و رسانه های مستقل نیز در این میان وظایف سنگینی دارند و آن آگاه ساختن عموم مردم نسبت به حوادث و مسائل پشت پرده است. رسانه های ما باید در مقابل اسلام واقعی را معرفی کنند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه افزود: وزارت خارجه نیز در پیام های جداگانه قتل سه جوان مسلمان در امریکا و جنایات داعش علیه ۲۱ مسیحی را محکوم کرد و نسبت به این اقدامات واکنش نشان داد.

شوهانی ادامه داد: با این حال وزارت امور خارجه باید از طریف سفارت خانه ها در خارج کشور، رایزنان و موسسات فرهنگی با بهره گیری از فضای به وجود آمده پیام رهبر انقلاب را به خوبی منعکس کرده تا گامی جدی در معرفی اسلام حقیقی برداشته شود.

نظر شما