شناسهٔ خبر: 84548 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

پورمحمدی در نشست خشونت علیه کودکان:

منشور حقوق شهروندی در مرحله نهایی است

پورمحمدی وزیر دادگستری گفت که منشور حقوق شهروندی در مرحله نهایی قرار دارد.

به گزارش  نماینده به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در سلسله نشست‌های خشونت علیه کودکان که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: از زمانی که ایران به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شد، مرجع ملی حقوق کودک در هیات دولت تصویب و این مرجع در وزارت دادگستری تشکیل شد. اکنون مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به عنوان جایگاهی شناخته شده در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی شناخته شده است.

وی یادآور شد: در نشستی که در ژنو برگزار شد دوستان ما حضور خوبی در زمینه حقوق کودک داشتند. در این نشست که اکنون برگزار شده، حقوقدانان زن حضور دارند و برای ما جالب بود که زنان برای دفاع از حقوق کودکان گام برداشته‌اند.

وزیر دادگستری با اشاره به موضوع بحث امروز که مربوط به خشونت جنسی علیه کودکان است، گفت: امروز در جامعه ما از لحاظ اخلاقی، ناچار به پنهان کاری هستیم و این نکته ما را دچار دردسرهای بیشتری می‌کند؛ چرا که ما خیلی از مسائل را در این زمینه اعلام نمی‌کنیم؛ بنابراین ما نباید از رسیدگی دقیق و عمیق به این مسأله غافل بمانیم.

پورمحمدی با اشاره به ترویج خشونت جنسی علیه کودکان توسط برخی از رسانه‌ها، ‌ گفت: متاسفانه این موضوع از سوی برخی رسانه‌ها که تیراژ بالا و وسعت فراوانی در شبکه‌های مختلف دارند ترویج می‌شود.

نظر شما