شناسهٔ خبر: 84442 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

عبدالله اسکندری مطرح کرد:

عشق اثر هنری را ماندگار می‌کند/ یادداشت‌برداری از ویژگی‌های افراد

عبدالله اسکندری عبدالله اسکندری با اشاره به اینکه به کارش عشق می ورزد، بیان کرد برای موفقیت در حرفه اش و شناخت درست ویژگی های چهره افراد برای طراحی گریم از ویژگی های آنها یادداشت برداری می کند.

به گزارش نماینده عبدالله اسکندری در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به ویژگی های کارش در حرفه چهره پردازی بیان کرد: هرکسی که در حرفه و هنر خود عاشق باشد این عشق اثر خودش را می گذارد.

وی درباره دیگر فعالان این حرفه و حتی دیگر عرصه های هنری عنوان کرد: ممکن است بسیاری بگویند که عاشق کارشان هستند اما درواقع اینگونه نیست. در این عرصه اگر عاشق باشید کار شما فقط گریم کردن نیست بلکه شخص باید به دنبال علم برود و پس زمینه ذهنی خود را با دانش پر کند و دانشش آنقدر بالا باشد که زمانی که نقشی را طراحی می کند با چهره بازیگر هماهنگ باشد.

این طراح چهره پرداز سینمای ایران اظهار کرد: در این صورت است که اثری ماندگار می شود چون صاحب آن حرفه عاشق است و بنابراین کاری که می کند برای همیشه باقی می ماند.

چهره پرداز فیلم های «روز فرشته» و «آدم برفی» درباره حرفه خود و آنچه که باعث شده تا کارش ممتاز شود، بیان کرد: من همچون نویسنده ای که کتاب مطالعه می کند و یا شاعری که شعر می خواند با افراد جامعه زندگی می کنم و ویژگی های آنها را مطالعه و یادداشت برداری می کنم. نگاه من به افراد جامعه با نگاه یک فرد عادی فرق دارد، عمیقا به آنها نگاه کرده و یادداشت برداری می کنم.

وی ادامه داد: سپس زمینه ذهنی خود را از این ویژگی ها پر می کنم یعنی اگر شخص معتاد، بیمار و یا حتی یک فرد عادی باشد در او عمیق می شوم و این ویژگی ها را در چهره پردازی ها به کار می گیرم. 

اسکندری در پایان صحبت هایش درباره اهمیت چهره پردازی در نقش ها توضیح داد: چهره پردازی و طراحی لباس یک شخصیت نقش مهمی در نزدیک شدن به نقش دارد و شخصیت می تواند بدین وسیله نقش خود را موثرتر ایفا کند.

نظر شما