شناسهٔ خبر: 84421 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خیزش مردم عراق علیه ولنتاین+عکس

ولنتاین 43 این تصویر را سایت روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر کرده است.

به گزارش نماینده، در توضیح تصویر بالا اینطور می‌خوانیم که یک بانوی عراقی در شهر بغداد و در روز ولنتاین! در حال عبور از خیابان است.

برخی رسانه‌های غربی با اشاره به روز ولنتاین، تصاویر مختلفی را از عرضه وسایل و هدایای مرتبط با این روز در کشور بحران‌زده عراق منتشر کردند.

این در حالی است که محافل دینی و علمای شیعه کشور عراق با انتقاد از این مسئله؛ در تریبون‌های مختلف صریحاً اعلام کرده‌اند که در مقابل «تهاجم فرهنگی غرب» ایستادگی خواهند کرد.

خبرگزاری رسا در همین زمینه گزارش داد که حجت الاسلام سیدصدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه‌های نماز جمعه این هفته نجف از عدم برگزاری جشن ولنتاین در عراق به ویژه نجف ابراز خرسندی کرد و گفت: مردم عراق به ویژه نجف، اوج آگاهی دینی خود را به نمایش گذاشته و اجازه تحقق توطئه فرهنگی دشمنان را ندادند. از نیروهای بسیج مردمی و خانواده های شهدا به دلیل برگزاری مراسم مذهبی در این روز تقدیر و تشکر می کنم.

این عالم شیعه عراقی تأکید کرده است: اجازه نمی‌دهیم شهر مقدس نجف مورد هجمه مسائل غیر دینی قرار گیرد.

گفتنیست که پس از حضور نظامی آمریکا در عراق، حرکات مشکوک فرهنگی در عراق با هدف کوبش باورهای شیعی مردم عراق و ترویج عقاید پان‌ایرانیستی وسعت یافت.

انتشار مقالاتی در رسانه‌های آمریکایی مبنی بر بی‌علاقگی مردم عراق به مسئله حجاب! و لزوم برگزاری فشن در این کشور و همچنین برگزاری مراسمی در تقدیر از برخی کشتگان عراق در جنگ ۸ ساله با ایران اسلامی از جمله این حرکات مرموز بوده است.

 

نظر شما