شناسهٔ خبر: 84402 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دوگانی:

نظارت در ارکان نظام قوی‌تر شود

دوگانی43 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مسئولان باید از کلی‌گویی‌ها در بحث فساد در مجامع عمومی پرهیز کنند چرا که این اقدام آنها اعتماد مردم به نظام را که بزرگ‌ترین سرمایه سرمایه کشور است از بین می‌برد.

به گزارش نماینده، محمد حسن دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت و معاون اول رئیس‌جمهور در مورد وجود فساد در کشور گفت: مردم بزرگ‌ترین سرمایه نظام هستند و مسئولان نباید با اظهارات خود موجبات بی‌اعتمادی آنها را نسبت به نظام فراهم آورند و اگر فسادی هم در کشور در حال رخ دادن است باید آن را از مجاری قانونی پیگیری کنند.

وی افزود: بهترین کار برای جلب حداکثری اعتماد مردم به ارکان نظام این است که کشور را به سمت قانون‌محوری و قانون‌مداری سوق دهیم و از سوی دیگر نظارت در ارکان نظام بیشتر و قوی‌تر شود و نهادهایی همچون دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، کمیسیون اصل نود و در راس همه نهادهای نظارتی قوه قضاییه به وظایف نظارتی خود در بحث مقابله و مبارزه با فساد عمل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: مسئولان باید از کلی‌گویی‌ها در خصوص مفاسد پرهیز کنند. اگر اتفاقی هم رخ داده نباید آن را به صورت کلی و مبهم در جامعه مطرح کنند چرا که بیان این گونه مسائل موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام می‌شود.

دوگانی در پایان گفت: باید قوانین لازم برای نظارت هرچه بیشتر وضع شود تا ما شاهد پیشگیری از وقوع و فساد در کشور باشیم.  

نظر شما