شناسهٔ خبر: 84297 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طلایی نیک در صحن علنی مجلس:

ایران اولین قدرت نظامی منطقه است

طلایی نیک43 معاون وزیر دفاع با بیان اینکه ایران اولین قدرت نظامی و دفاعی در منطقه است اما از نظر بودجه در رتبه هشتم قرار دارد، گفت: با جریمه و فروش غایبان سربازی می‌توانیم فاصله کسری بودجه دفاعی را به نوعی جبران کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمدرضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جلسه علنی صبح امروز پارلمان طی سخنانی با اشاره به مصوبه مجلس برای تعیین جریمه غایبان خدمت سربازی در لایحه بودجه سال 1394 کل کشور با بیان اینکه طرح چنین پیشنهادی در لایحه بودجه با مشورت و هماهنگی نیروهای مسلح به صورت توافق صورت گرفت، گفت: در این موضوع بحث جریمه غایبین مطرح است نه اصلاح قانون نظام وظیفه چراکه اگر فردی در سن 35 سالگی وارد خدمت سربازی شود آن شخص برای نیروهای مسلح کارآیی ندارد اما باید به این سوال پاسخ داد که آیا جریمه کردن آنها کمکی به بنیه دفاعی است یا خیر؟

وی افزود: افراد غایب از محرومیت‌هایی مانند عدم داشتن گواهینامه و گذرنامه برخوردار هستند اما حاضر نیستند وارد خدمت سربازی شوند و ما در شرایط بد و بدتر قرار داریم لذا با این حکم همه مسائل قابل حل است.

معاون پارلمانی وزیر دفاع با بیان اینکه جریمه نوعی بازدارندگی است، تصریح کرد: اگر با ارقام منطقی جریمه اعمال شود، کسانی که می‌خواهند غیبت کنند یا باید چنین جریمه‌ای را بپردازند یا باید به سربازی بروند لذا با این قانون تکلیف آنها نیز تعیین می‌شود، در واقع وجود غایبین کمکی به نیروهای مسلح نمی‌کند اما تکلیف آنها را روشن می‌کند.

طلایی‌نیک با بیان اینکه با استفاده از جریمه، مشکلات سربازان موجود در نیروهای مسلح نیز برطرف شود، گفت: امکان افزایش بنیه‌ دفاعی بنا به شرایط اقتصادی کشور در حد مورد نیاز در قانون بودجه فراهم نشده در حالی که ایران اولین قدرت نظامی و دفاعی در منطقه است اما از نظر بودجه در رتبه هشتم قرار دارد که دلیل آن وجود روحیه جهادی، شهادت‌طلبی و بسیجی در کشور است.

وی در پایان افزود: با جریمه و فروش غایبان سربازی می‌توانیم فاصله کسری بودجه دفاعی را به نوعی جبران کنیم و در یک سال آینده نیز محاسن و معایب آن ارزیابی شود و اگر اشکالی وارد بود، مجلس تصمیم گیرد همچنین در مورد جزئیات نیز می‌توانیم دغدغه‌های نمایندگان را مورد بررسی قرار دهیم.

 

نظر شما