شناسهٔ خبر: 84069 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

هادی خامنه ای در کنگره حزب اراده ملت:

اصلاح طلبان حرفهای خوب می زدند اما به آن پایبند نبودند

هادی خامنه ای دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: برخی اصلاح طلبان در سالیان اخیر حرف‌های خیلی خوبی در عمل به مردم‌سالاری دینی زدند اما در عمل به آن پایبند نبودند.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، «سیدهادی خامنه‌ای» دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) در هفتمین کنگره سالانه حزب اراده ملت ایران با بیان این که تاریخ نشان داده همه سلایق و اندیشه‌های متفکر و متنوع یکسان نخواهند بود اظهارداشت: آنچه در یک جامعه پیشرفته مهم است، تعالی اندیشه‌هاست.  
 
وی با اشاره به این که اصلاح باید در همه امور صورت بگیرد تصریح کرد: اصلاح و اصلاحات مسئله تازه‌ای نیست و انقلاب اسلامی برای همین روی کار آمده است و اصلاحات یعنی ادامه خط انقلاب و مقابله با کارشکنانی که اهداف انقلاب را زیر پا می‌گذارند.
 
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) با ذکر این مطلب که یکی از کارکردهای اصلاحات نیل مردم به سمت قانون است اظهارداشت: برای تحقق این هدف به فرهنگسازی نیازمندیم.  
 
خامنه‌ای با تاکید براینکه عده‌ای هستند و بودند که رسما دموکراسی و مردم سالاری را نفی می‌کنند گفت: یک عده کسانی هستند که در خارج نشسته‌اند و مدعی‌اند که اسلام با مردمی بودن سازش ندارد و عده‌ای هم که در ظاهر مقابل خارجی‌ها هستند، این اظهارات را در نفی مردم‌سالاری تکرار می‌کنند.  
 
وی با تاکید بر کارکرد دیگر اصلاحات به سیاست‌گذاری و هدف گیری در برنامه‌ها گفت: جامعه ما باید تا آنجایی که می‌تواند، به سمت استقلال حرکت کند و برای اجرایی شدن "تعهد و تخصص" این برنامه‌ها لازم است.  
 
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) با بیان این که مجلس یکی از مهمترین پایگاه‌ها در سیاست‌گذاری است گفت: مردم باید بدانند کارکرد مجلس و نمایندگان چیست؟

وی در ادامه اظهاراتش افزود: قصد داریم که به عنوان مجموعه اصلاحات ابتدا خودمان را اصلاح کنیم تا در مرحله بعد بتوانیم به اصلاح جامعه مبادرت کنیم.  
 
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام(ره) ادامه اظهاراتش را به عدم پای‌بندی برخی وابستگان به جریان اصلاحات به مقوله مردم‌سالاری اختصاص داد و در همین زمینه گفت: برخی اصلاح طلبان در سالیان اخیر حرف‌های خیلی خوبی در عمل به مردم‌سالاری دینی زدند اما در عمل به آن پایبند نبودند؛ مردم‌سالاری کلمه بسیار قشنگی است اما کسی که ادعای آن را می‌کند باید شایستگی عمل به آن را نیز داشته باشد.  
 
خامنه‌ای در همین باره تاکید کرد: ما نباید در پی این باشیم که حتما افراد حزب متبوعمان وارد یک مجموعه شوند؛ احزاب تصور نکنند که نخبگان فقط در مجموعه آن‌ها حضور دارند؛ نخبگان و خوبان همه جا هستند.  
 
وی با بیان این که اگر احزاب کمبودی هم دارند خودشان باید متولی رفع این کمبودها باشند خاطرنشان کرد: ما تشکل‌های پدرخوانده نداشته و در عین حال نخبگانی داریم که آن‌ها به نوبه خود بر جامعه حق دارند.  
 

نظر شما