شناسهٔ خبر: 83961 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

برگزاری اختتامیه جشنواره شکوفا

آیین اختتامیه سومین دوره جشنواره شکوفا چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه سال جاری در منطقه ۱۲ تهران برگزار می شود

به گزارش نماینده، جشنواره شکوفا در راستای حرکت در مسیر ایجاد یک شهر الکترونیک طراحی شده و به دنبال شناسایی استعدادهای شهروندان در حوزه ی فناوری اطلاعات و استفاده از آن ها در حوزه ی مدیریت شهری است.

منطقه ۱۲ تهران به عنوان کانون تخصصی طراحان گرافیک جشنواره شکوفا، هدایت مناطق ۲۲ گانه را در این رشته برعهده دارد.

در همین راستا و با توجه به تجربه ی موفق دو دوره برگزاری این جشنواره، کانون طراحان گرافیک برای سومین بار به منطقه ۱۲ سپرده شد و این کانون فعالیت خود را از تیرماه سال جاری آغاز کرد.

به گفته ی محمد باصری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲، دبیرخانه ی علمی جشنواره همانند سال گذشته به دانشگاه هنر سپرده شد و هیأت داورانی متشکل از اساتید دانشگاه تشکیل گردید. همچنین اطلاع رسانی گسترده ای از طریق پرتال های محلات، توضیع بروشور و پوستر در سطح تهران، برگزاری جلسات توجیهی با رابطین کانون طراحان گرافیک در سطح مناطق ۲۲ گانه انجام گردید.

باصری گفت: به منظور ارتقاء سطح کیفی آثار، سه ورکشاپ توسط آقای دکتر کشتی آرا دبیر علمی کانون طراحان گرافیک برگزار گردید و علاقه مندان به طراحی در مورد طراحی بهتر آثار نکات مهمی فرا گرفتند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ ادامه داد : تعداد ۵۷۰۰ اثر در پنج رشته ی طراحی لوگو تایپ بوستان محله، طراحی بیلبورد با موضوع آب، طراحی پوستر با موضوع تکریم و احترام به سالمندان، طراحی جلد کتاب مبلمان شهری و نقاشی دیواری با موضوعات مذهبی مانند نماز، زکات، وقف و... به دبیر خانه جشنواره ارسال گردید.

از بین ۵۷۰۰ عنوان، ۷۰ اثر منتخب در نمایشگاه این کانون از تاریخ ۲۷ الی ۲۹ بهمن ماه در رواق هنری تهران واقع در برج میلاد، به نمایش عمومی درخواهد آمد.

به گفته ی باصری، در نهایت صاحبان ۱۵ اثر برگزیده شده در آیین اختتامیه کانون طراحان گرافیک سومین دوره جشنواره شکوفا مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

آیین اختتامیه کانون طراحان گرافیک سومین دوره جشنواره شکوفا در تاریخ ۲۹ بهمن ماه در مرکز همایش های یادمان شهدای هفتم تیر واقع در خیابان مصطفی خمینی، پایین تر از میدان بهارستان، انتهای کوچه صیرفی پور از ساعت ۳۰/۱۳ الی ۳۰/۱۶، با حضور چهره های برجسته مدیریت شهری برگزار خواهد شد و برگزیدگان رشته های مختلف معرفی خواهند شد.

منبع: نامه

نظر شما