شناسهٔ خبر: 83855 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آیت الله علم الهدی:

نزاع ما با برخی جریان‌ها در انقلابی ماندن است

علم الهدی آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه درگیری ما با برخی جریان‌های سیاسی تنها در خط کسب قدرت نیست، گفت: عده‌ای با ما بر سر بینش انقلابی بودن و انقلابی ماندن نزاع دارند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، آیت الله علم الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست فرزندان بصیر ولایت تجمع ۳ هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی سراسر کشور که در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به موضوع انقلابی بودن و انقلابی ماندن اظهار داشت: گاهی در تشخیص ماهیت انقلاب، انقلاب با نظام اشتباه گرفته می شود و در شناخت و واقعیت انقلاب و نتایج و فرآورده هایی که در عمر خود داشته است، معمولا به نکاتی اشاره می شود که تبیین‌کننده واقعیت نظام است، در حالی که انقلاب با نظام از نظر ماهیت متفاوت است.

وی افزود: نظام در واقع یک ابزاری در اختیار انقلاب محسوب می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه این انقلاب در حقیقت ادامه انقلاب انبیاء و اولیاء الهی است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در راستای انقلاب ابراهیم و در مسیر انقلاب موسی و از نوع انقلاب پیامبر(ص) است.

امام جمعه مشهد با اشاره به مفهوم انقلابی بودن در منطق حضرت موسی(ع) گفت: انقلابی بودن در منطق ایشان در مقابل منطق غیر انقلابی بودن بنی اسرائیل است. حضرت موسی(ع) می خواست قومش از ظلمت خارج شود که در واقع این ماهیت انقلابی بودن موسی(ع) بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: حضرت موسی می خواست قوم بنی اسرائیل مجددا به دوران عیاشی و کاخ نشینی خود برنگردد و خط استکبارستیزی را ادامه دهد. از این منظر انقلاب اسلامی در ادامه انقلاب حضرت موسی(ع) است.

وی با اشاره به تفکر برخی ملی گراها پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: ملی گراها و بخصوص دولت موقت حرفشان با امام(ره) این بود که ما باید این کشور را اداره کنیم تا بتوانیم زندگی امن و راحتی فراهم کرده و با همه دنیا تعامل داشته باشیم. این منطق دولت موقت در مقابل امام(ره) بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی دو بینش در کشور بوجود آمد، گفت: بینش امام(ره) این بود که می گفت ما انقلابی را به راه انداختیم که پایان نپذیرفته است و باید استمرار داشته باشد  و از دروازه های کشور عبور کند و تا جمع کردن سفره استکبار پیش برود. امام(ره) می گفت انقلاب ما، باید انقلابی جهانی برای نابودی استکبار باشد.

علم الهدی با اشاره به بینش دوم ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این بینش که امروز نیز وجود دارد این است که ما انقلابی را انجام دادیم تا بتوانیم مملکت را آباد کنیم و در عین حال به بیرون از کشور نیز کاری نداشته باشیم. این بینش می گوید ما چه کار داریم که اسرائیل، کودکان فلسطینی را می کشد. ما نیز باید مانند سایر کشورها بنشینیم و نگاه کنیم.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اینها می گویند باید با آمریکا رفاقت کرد و با همه دنیا ساخت و داد و ستد کرد و هر چه دنیا در مورد رشد و پیشرفت ما بدش می آید، ما نباید داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این بینش امروز در برخی از جریان های سکولار داخل کشور حاکم است، گفت: درگیری ما با برخی جریان های سیاسی در انقلابی بودن و انقلابی ماندن است.

عضو مجلس خبرگان افزود: این انقلاب باید به براندازی استکبار منتهی شود. این بینش انقلابی از نوع نگاه امام(ره) به انقلاب است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بینش ملی گراها امروز در کشور ما دنباله رو دارد، اضافه کرد: نظام ما با جریان های سیاسی در خط کسب قدرت نیست بلکه عده ای بر سر بینش انقلابی بودن و انقلابی ماندن با ما دعوا دارند.

گفت: انقلابی بودن یعنی بر سر بینش امام(ره) بایستیم که این بینش می گوید ما کشور و حکومت را برای انقلاب می خواهیم؛ چراکه امروز حیات اسلام با انقلاب اسلامی گره خورده است. حرمت پیامبر(ص) و حیثیت قرآن و عظمت اسلام در انقلاب ما نهفته است و ما باید در حمایت از آن بایستیم.

وی مقاومت و شاکر بودن را دو عنصر انقلابی ماندن بر اساس آموزه های قرآن عنوان کرد و گفت: آن روزی که انقلاب به پیروزی رسید برخی فکر می کردند حداکثر تداوم انقلاب تا مدت عمر امام(ره) است و حتی رهبری در یک سخنرانی می گفت ما در زمان پیروزی انقلاب نیز این چنین فکر می کردیم، اما امروز می بینیم که ربع قرن از رحلت امام(ره) گذشته است، اما ما انقلابی داریم که قدرت آن بیشتر از ابتدای پیروزی آن است.

وی با بیان اینکه آن چیزی که همه ما بر آن اتفاق نظر داریم نگاه کلان بر جهان است، ادامه داد: در دنیا آن چیزی که به دو قطبی بودن دامن زد، مدرنیزاسیون بود تا بتواند دنیا را در استیلای خود درآورد. اصل دموکراسی را هم برای تثبیت قدرت استکباری بعد از جنگ جهانی دوم حاکم و با این شعار قدرت های مردمی را تحریک کردند و حکومت های بزرگ را از پای درآوردند.

وی افزود: سپس اصل آزادی را هم مطرح کردند تا فرهنگ بومی را از بین ببرند چراکه در این صورت برخی توانستند به حکومت ها از طریق تضعیف و محدود کردن فرهنگ های بومی کشورها به حکومت های آنها نفوذ کنند.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مصداق این موضوع تسلط دو میلیون نفر در اسرائیل به ۸۰ میلیون نفر عرب بود که این اتفاق در ۶ روز انجام شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بزرگترین ثمره انقلاب اسلامی را از بین بردن نقشه استکباری دانست و با اشاره به کلام رهبری مبنی بر حضور جهان اسلام در یک پیچ تاریخی اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم جاده ای که استکبار ترسیم کرد با انقلاب به بن بست رسید در واقع با وقوع انقلاب دنیا در حال حرکت به سوی دیگری رهسپار شد.

امام جمعه مشهد گفت: دنیا با ابزار سیاسی و نظامی نمی تواند به جاده خود برگردد و برای همین امروز به تروریسم متوسل شده است زیرا راه نفوذ نظامی و سیاسی برای غربی ها بسته شده است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه موقعیتی که امروز برای ما پیش آمده است از ۱۴۰۰ سال پیش تا به امروز برای اسلام پیش نیامده بود، تاکید کرد: این یک بلوف سیاسی نیست بلکه واقعیتی است که دشمن نیز به آن اعتقاد دارند.

وی در ادامه گفت: یکی از مولفه های شکور بودن به عنوان عنصری از انقلابی ماندن، بصیرت است که به ما می گوید هم دشمن را و هم جریان هایی را که در نقش دشمن در داخل کشور حضور دارند، بشناسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: راهبردهای سیاسی ما از آموزه های پیامبر(ص) ما است که می گویند من فتنه ها را از داخل خانه های شما می بینم.

وی با بیان اینکه ما از هجمه بیرونی دشمن ضربه نمی خوریم زیرا نهایت زور آنها اجیر کردن عده ای تروریست و توهین به مقدسات اسلام است، گفت: این حداکثر کاری است که دشمن از بیرون می تواند علیه ما انجام دهد، اما آنچه خطرناک است فتنه های داخلی است. اگر این موضوع توسط نخبگان دانشگاهی رصد نشود، ما از دشمن شکست خواهیم خورد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ما بر سر مساله وزارت در دولت و نمایندگی مجلس با کسی دعوا نداریم، خاطر نشان کرد: ما بر سر مساله ارزش‌های انقلاب و حاکمیت خدایی در این نظام و حکومت ولایی در آنجایی که افراد بخواهند در شکل فتنه و توطئه داخلی علیه آن اقدام کنند، با همه کس دعوا داریم. ما آنجایی با دیگران به نزاع می خوریم که بخواهند از دروازه مردم سالاری، پیاده نظام دشمن شوند

امام جمعه مشهد ادامه داد: ما در این موضوع با همه قدرت خود ایستادگی می کنیم و باید بدانید که میدان اول این جنگ در دانشگاه ها است و بسیج دانشجویی باید این جبهه را حفظ کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی نباید اجازه دهد یک عنصر سکولار، دانشگاه را ملعبه خود کند، گفت: بسیج دانشجویی نباید اجازه دهد برخی با بهانه سخنرانی و بحث های آزاد به مقام معظم رهبری توهین و ستون نظام را تضعیف کند.

وی افزود: بسیج دانشجویی در مقابل تحرکات این عناصر نباید تنها به صدور یک بیانیه اکتفا کند. شما ببینید این برخوردی که مقام معظم رهبری در مقابل توهین غرب به پیامبر(ص) انجام داد، چه بود. ایشان در واقع وارد یک عملیات شدند و به جوانان غربی پیام صادر کردند این اقدام رهبری شان می دهد که دشمن با محکوم کردن ما از میدان بیرون نمی رود.

آیت الله علمی الهدی تاکید کرد: دشمن دانشگاه را میدان جنگ کرده است و ما فقط نباید بیانیه بدهیم. بلکه باید وارد عملیات شویم و خلع ها را پر کنیم که این امر نیاز به دفاع و تبیین دارد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید به نیروها و افسرهای خود در دانشگاه اضافه کنیم، تاکید کرد: امروز باید این لشگر بسیج را تقویت کرد و توسعه داد و نباید فیلتر گزینش را زیاد قدرتمند کرد و با این امر باید مقابل نفوذ جریان های ضد ارزشی در دانشگاه بایستیم.

نظر شما