شناسهٔ خبر: 83816 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت از عملکرد کمیسیون تلفیق راضی است

حدادعادل431 شورای عالی انقلاب فرهنگی تعامل با وزارت علوم را در دستور کار دارد

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم،  غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جشن ۵۰ سالگی دانشگاه الزهرا در جمع خبرنگاران در پاسخ به تسنیم درباره دستور کار این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تایید صلاحیت سرپرست دانشگاه تهران گفت: هرچه دستور کار جلسه باشد اعضای شورا وارد آن می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از دانشجویان دانشگاه تهران به سرپرستی نیلی احمد‌آبادی در دانشگاه تهران انتقاد دارند گفت: به هرحال هر شخصی مخالفان و موافقانی دارند، عقاید مختلف است و رای هم مخفی است.  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص برآیند نظر اعضای شورا نسبت به سرپرست دانشگاه تهران گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی اصولا قصد همکاری را با وزارت علوم دارد.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره روند بررسی بودجه سال ۹۴ در مجلس گفت: نگرانی در این خصوص وجود ندارد و فضای مجلس خوب است. کمیسیون تلفیق نیز کارش را با دقت و کارشناسی انجام داد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: دولت هم از عملکرد کمیسیون تلفیق راضی است و فضای همکاری بین دولت و مجلس وجود دارد و تعامل این دو مجموعه در دستور کار است.

حدادعادل در خصوص برنامه‌های شورای عالی تحول در علوم انسانی نیز گفت: امروز جلسه این شورا برگزار می‌شود و بررسی برنامه دروس تحول یافته دوره دکترای رشته ادبیات زبان انگلیسی در دستور کار است.

وی با اشاره به عملکرد این شورا گفت: اخبار جلسات این شورا که هر دو هفته یک بار برگزار می‌شود بر روی وبگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد و تاکنون بیش از ۲۰ رشته رسمی در این جلسات تصویب شده و برنامه‌های بعدی ما تالیف کتاب برای برنامه‌های جدید است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره تجربه دانشگاه تک جنسیتی در دوره‌های پیش گفت: این تجربه را ناموفق نمی‌بینم، مشکلی وجود ندارد و دانشگاه الزهرا با عنوان نمونه از تجربه جاری در این زمینه نقش خاصی ندارد. انتقادات بیشتر سیاسی است نه کارشناسی.

نظر شما