شناسهٔ خبر: 83793 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

وقتی برای تحقیر منتقدان مجبور به تحریف می شوند !

پیاده روی ظریف و کری43 به راستی چرا دولت محترم در برخورد با منتقدان چنین تسامح را به سویی گذاشته و مسیری که از توهین و هتاکی شروع و به تحریف و تحقیر رسیده است پی گرفته است ؟!

نماینده - قدم زدن ظریف با کری در حاشیه مذاکرات تا کنون نقدهای زیادی را در جامعه به همراه داشته است منتقدان در این راستا استدلال هایی را مطرح کرده اند که از آن جمله می تواند به تبدیل فضای رسمی و حقیقی مذاکرات به یک فضای غیر رسمی و نیز تعمیم موضوع اصلی مذاکرات یعنی پرونده هسته ای به دیگر موضوعات و ...اشاره کرد ولی از سوی دیگر حامیان تیم مذاکره کننده نیز با تغییر سخن اصلی منتقدان با پیش کشیدن برخی امور خنده دار تلاش کرده اند منتقدین را به سخره بگیرند.

سخن اخیر رئیس جمهور محترم که گفته بود «این که بگوئیم یک دیپلمات تند راه رفت یا کتش کج بود، عینکش چه طور بود که حرف نشد، باید به دیپلمات‌های شجاعمان افتخار کنیم» و یا روزنامه آرمان امروز در مقاله ای به قلم «محمد رضا خباز»معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت در شماره امروز سه شنبه خود نوشت : برخي نمايندگان گویا عادت کرده‌اند یا علاقه دارند به هر دليلی براي دولت مسئله ایجاد كنند واين موضوع تنها به مسائلي كه شايد جاي نقد داشته باشد معطوف نشده و بعضا حتي از اقدامات كاملا مثبت نيز انتقاد كرده و سوال مي‌پرسند تا براي دولت به قول خودشان مسئله ايجاد کنند. براي مثال از پیاده‌روی دكتر ظريف با جان كري جنجال مي سازند در حالي كه از آثار ديپلماسي اين است كه با طرف مقابل قدم زد، چاي خورد و حرف زد تا بتوان در كنار مذاكرات موثر و سازنده تاثير لازم را گذاشت. به هر حال منظور اين است برای این عده فرقی نمی‌کند از چه اقدام دولت انتقاد كنند آنها سعی می‌کنند از هر موضوعی، بهانه‌ای برای خود بتراشند.

در این نوشتار ابتدا اقدام ظریف در قدم زدن با کری اقدامی کاملا مثبت خوانده می شود تا کسی جرات نکند به آن انتقاد داشته باشد و در قدم دوم منتقدان را منتقد اموری بدیهی که ذاتی وظیفه یک دیپلمات است خوانده و آنان را به سخره می گیرد.

در این نوشتار در پی آن نیستیم که نشان دهیم چرا آن اقدام ظریف جزو وظایف و اختیارات وزیر محترم امور خارجه نبوده که در این رابطه بسیار نوشته و استدلال شده است ولی سخن آن جا است که چرا حامیان دولت همواره برای تخریب منتقدان خود سخنان آنان را تحریف و سپس به تحقیر آن می نشینند؟!

معاون تقنینی معاونت پارلمانی دولت بایستی مشاوری امین برای دولت در زمینه امور مرتبط با مجلس باشد و آنان را از تحولات درون مجلس و نظرات نمایندگان آگاه سازد تا بتوانند تصمیمی درست و معقول بگیرند و حال این مسئول منصوب از سوی دولت به جای رسیدگی به وظیفه ذاتی خود که اصلاح روابط میان مجلس و دولت است سخنان نمایندگان را تحریف و سپس به نقد آن می نشیند .

به راستی چرا دولت محترم در برخورد با منتقدان چنین تسامح را به سویی گذاشته و مسیری که از توهین و هتاکی شروع و به تحریف و تحقیر رسیده است پی گرفته است ؟!

نظر شما